Rozhovor s Danim Pedrosou

Španělský jezdec tovární Hondy v druhém testu na okruhu v Sepangu zajel více jak sto kol a v sedle nové RC212V najel téměř šest set kilometrů, přesto má před sebou ještě spoustu práce.

Jak hodnotíte poslední dva dny testu v Malajsii?
Dani Pedrosa: „Po testu, který jsme v Malajsii absolvovali začátkem měsíce jsme se především znovu zaměřili na nový podvozek a tlumení Öhlins. Upřímně, pocity na tomto stroji jsou pro mě stále ještě nové, protože teď jedeme na Öhlins po tak dlouhé době s tlumením Showa, změnil se podvozek a vývojem také prošla elektronika. To co nyní hledáme, je správná vzájemná kombinace toho všeho a to jsme zatím nenalezli. Nepodařilo se nám pokročit tak, jak jsme očekávali. Takže to potřebujeme promyslet, podívat se co potřebujeme a pokročit dál v plánovaném testu v Kataru.“

Zatím nejste tam, kde jste předpokládali. Máte obavy, když si uvědomíme, že před zahájením sezony jsou k dispozici jen dva dny k testování?
DP: „Nedělám si z toho starosti, ale je pravdou, že nám zůstaly jen dva dny testů a možná to pro nás nemusí být dostatečná doba. Nicméně tak to je a s tím musíme pracovat, takže se pro první závod pokusíme připravit jak nejlépe to půjde. Honda vyvíjí obrovské úsilí a já proto dělám také maximum, takže výsledky musí být brzy viditelné.“

V čem je v této chvíli problém?
DP: „To je těžké vysvětlit, protože mám celkem rozporuplné pocity. Na druhou stranu se nám podařilo získat lepší kontrolu nad strojem ve výjezdu ze zatáček a teď je o něco plynulejší.“

Myslíte, že v tom Honda ještě může něco udělat?
DP: „Nevím, co bude v plánu, protože musíme především zanalyzovat a zkontrolovat co potřebujeme a co musíme udělat. Potom přijmeme nezbytná opatření.“

Co je nyní prioritou, kterou potřebujete vyřešit?
DP: „Právě teď máme problém s podvozkem a odpružením. Tato kombinace nepracovala správně a opravdu to zatím není uzavřeno.“

Na rozdíl od předchozích ročníků nejste zraněný a můžete v průběhu zimní přípravy trénovat. Jak se cítíte po fyzické stránce?
DP: „Během prvního testu jsem se necítil úplně fit a po jízdách jsme pracovali víc na specifickém tréninkovém programu, kde jsme se soustředili na body, kde se cítím slabší, jako například při brzdění. Mnohem víc jsme posilovali ruce a v tomto druhém testu jsem se už cítil lépe. Jsou tam ještě další aspekty, které bude třeba zlepšit a máme na to do prvního závodu měsíc. V tomto období na tom můžeme dobře zapracovat.“

Už jste lepší na brzdách, což byl jeden z největších problémů uplynulé sezony?
DP: „Ještě ne natolik, abychom mohli říct, že na to můžeme zapomenout.“

A elektronika?
DP: „Myslím, že v tom jsme pokročili, ačkoliv se nám zatím nepodařilo nastavit podvozek, takže z toho nyní nedokážeme vytěžit maximum. Jakmile najdeme správný směr v kombinaci nastavení podvozku a tlumení, dokážeme tak mnohem více těžit z nové elektroniky, což si myslím je pozitivní.“

Další test je v Kataru a v noci, což jsou podmínky velmi odlišné od těch, které na vás čekají v průběhu sezony.
DP: „Ano, bude to víc test se zaměřením na úvodní závod sezony, ale maximum času musíme získat pro náš stroj.“

Změna ve vašich boxech s Albertem Puigem jako manažerem vašeho týmu. Myslíte, že to pro vás bude mít nějaký efekt? Zaznamenal jste nějaký rozdíl?
DP: „Teď je to stejné jak před tím. Vše probíhá hladce, ale pokud nastane nějaký problém, tak doufám, že jejich řešení proběhne rychleji, protože je člověkem, který říká věci velmi jasně.“

Prezentace týmu Repsol Hondy proběhne 13. března. V minulém roce jste tam chyběl, bude to pro vás speciální den?
DP: „Samozřejmě, těším se na to, protože jak už jste řekl v minulém roce jsem tam nemohl být a užít si to s fanoušky, ale letos se tam budu bavit se všemi.“

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00