Rozhovor s Jakubem Kornfeilem

Po čtyřech úvodních závodech letošní sezony patří jezdci týmu Ongetta-Centro Seta čtrnácté místo v průběžném hodnocení šampionátu. Český jezdec bodoval ve dvou závodech z toho jednou v první desítce.
Rozhovor s Jakubem Kornfeilem

Dosud nejlepší umístění v podobě sedmého místa zaznamenal Jakub Kornfeil ve Španělsku. Velká cena se jela na mokré dráze a za takových podmínek se rozdíly mezi továrními a netovárními motocykly alespoň trošku srovnají. Jaký je vlastně v tomto případě rozdíl mezi továrním a netovárním motocyklem?

„V kubatuře do 125ccm jede nějakých čtrnáct továrních motocyklů Aprilia RSA a hlavní rozdíl je v tom, že RSA je novější motorka, je mnohem propracovanější, jede líp, je ostřejší a mnohem rychleji s ní po výjezdu ze zatáčky dosáhnete maximálky,“ uvedl pro motogpsport.cz Jakub Kornfeil. „Celkově je tam mnohem lepší motor a oproti RSW má o pět, šest koní víc a to je na stopětadvacítku prostě strašně moc.“

Letos jede Jakub Kornfeil svou druhou sezonu v mistrovství světa s novým týmem Ongetta-Centro Seta. Po čtyřech závodech má na kontě dvanáct bodů a nabízí se otázka, jak je spokojen s úvodem letošní sezony. „Vidím v tom určitě vzestup, což je pozitivní,“ pokračoval rodák z Rohatce u Hodonína. „Máme chuť bojovat a jít do toho. Tým se zlepšuje, začíná nám to fungovat, což si myslím je na výsledcích vidět.“

„Bohužel teď naposledy nám to v Le Mans nevyšlo. Celý víkend byl fantastický, ale v samotném závodu nám odešla přední brzda a za to mechanici samozřejmě nemůžou. Od Estorilu opravdu odvádějí skvělou práci a myslím, že nám to funguje velmi dobře.“

Na otázku, jaký je rozdíl mezi úvodem loňské sezony, kdy závodil v barvách týmu Germany Racing a letošního ročníku s italským týmem, Jakub Kornfeil odpověděl: „Vidím to tak, že to jsou dva naprosto odlišné týmy a v každém z nich se pracuje úplně jinak. Současný tým je myslím lepší a to i přesto, že nám to v Kataru moc nefungovalo. Je tam velká chuť se stále zlepšovat.“

Klepněte pro větší obrázek

Začátkem června je na programu závod v Barceloně. Loni se českému jezdi v Katalánsku moc nedařilo, protože měli problémy s technikou, ale nakonec projel cílem šestnáctý, těsně za bodovaným umístění. Je okruh v Montmeló pro Vás oblíbenou tratí nebo naopak? „Loni jsem v Barceloně jel poprvé v životě, takže to se těžko nějak hodnotí,“ uvedl Jakub Kornfeil.

„Tato trat má ale něco do sebe. Je hodně rytmická, poměrně rychlá a jsou tam zatáčky, které jsou úplně jiné než na ostatních okruzích a jsou tam i kopce, takže určitě zajímavé pro diváky. Myslím, že pokud mi tam pojede motorka, tak by to mohlo být dobré. Loni jsem tam skončil šestnáctý, protože jsme po celý víkend měli obrovské technické problémy. Motor točil na dvanáct tisíc otáček a na cílové rovince, která má něco kolem devíti set metrů jsem řadil maximálně pětku, takže s tím opravdu nešlo jezdit.“

A jak se Jakub Kornfeil připravuje na Velkou cenu Katalánska (3.-5. června)? „Teď trénuji každý druhý den, někdy i každý den v závislosti na tom, jak moc nabitý je můj program. Snažím se ale trénovat každý den. Týden před závodem najíždím na speciální režim, který spočívá v jiné stravě a mnohem intenzivnější fyzické přípravě,“ prozradil jezdec týmu Ongetta Centro Seta.

Poslední otázka na Jakuba Kornfeila směřovala k chystané změně v podobě nové kubatury Moto3. „V paddocku se už o Moto3 začíná mluvit. V týmu už také padlo, co bude příští rok, ale zatím se to neřeší. Myslím, že se to rozjede právě po Barceloně, protože tam proběhne oficiální představení motocyklu kubatury Moto3,“ uvedl Kornfeil a závěrem řekl svůj pohled na konec dvoudobých motocyklů v mistrovství světa. „Myslím, že je škoda, protože ty dvoutakty do mistrovství prostě patří. Lidem se to líbí, mají jejich charakteristický zvuk rádi a bylo by lépe, kdyby zůstaly. Čtyřdobé motocykly, to už je o něčem jiném.“

Foto: MPAFoto.com

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00