Rozhovor s Karlem Abrahamem

Výkonově perfektní poslední závodní víkend sezony v neděli korunoval vítězstvím v kubatuře Moto2 český motocyklový závodník brněnského týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham.
Rozhovor s Karlem Abrahamem

Dvacetiletý rodák z Brna ve Valencii svedl pořádnou bitvu s Tonim Elíasem, Juliánem Simónem a nakonec i s Italem Iannonem. Využil chyby Elíase a chvilkového zaváhání zbývajících dvou jeho soupeřů, aby se v posledním kole dostal do vedení a cílem projel poprvé v kariéře na prvním místě. Jak to všechno Abraham viděl svýma očima, připravil jeho tým v krátkém rozhovoru.

Po třetím místě v Motegi jsi ve Valencii konečně dosáhl na zlato. Dají se srovnat pocity v cíli obou závodů?
Karel Abraham: „V obou případech jsem na stupních vítězů prožil nádherné pocity, ale ve Valencii jsem vyhrál a o to víc jsem cítil obrovskou radost. Bylo to opravdu úžasné. Navíc vyhrál jsem po velké bitvě. Byl to můj určitě nejlepší závod v mistrovství světa.“

Rozhodl jsi opět v posledním kole. Útok Elíase tě nepřekvapil, ale naopak ses za ním vyvezl před Simona. On ale skončil mimo trať a ty jsi vyhrál. Jak jsi tenhle rozhodující moment vnímal?
Karel Abraham: „Počítal jsem s tím, že v závěru se mezi námi s Elíasem odehraje ještě tvrdý souboj. Celý závod jsme se předjížděli a jeli opravdu na hraně. Většinou jsem byl třetí, ale chvíli jsem jel druhý, pak čtvrtý. Když se přede mne Elías v závěru dostal, řekl jsem si, že mu to vrátím a půjdu do toho hodně agresivně.“

„V Motegi jsem takhle předjel De Angelise, ale tentokrát jsem se chtěl prosadit ještě víc. Byl jsem těsně za ním, když on zaútočil a dostal se před Simóna. Já se za ním vyvezl. Toni byl ale příliš rychlý a trefil Iannoneho. Tahle kolize mi nahrála. Elías vyjel mimo trať a Iannoneho to přibrzdilo. Dostal jsem se do čela závodu a měl v posledních metrech největší obavy z toho, co udělá hodně ostrý Iannone. Nevěděl jsem, že mám menší náskok, a tak jsem čekal, že každou chvíli přijde útok. K tomu ale nedošlo a já se mohl radovat z prvního vítězství v Grand Prix.“

Jak ti pomohlo k úspěchu prvenství v dopoledním warm-upu?
Karel Abraham: „Přiznám se, že tohle první místo jsem moc nevnímal. Věděl jsem, že mám dobře nastavený motocykl a přemýšlel hlavně o startu. Po sobotní kvalifikaci jsem byl ve třetí řadě. Mohlo to být lepší, ale zbrzdila nás porucha spojky a v závěru jsem zajížděl sice dobré časy, ale jel jsem sám. Závod jsem ale začal dobře. Udržel jsem se ve vedoucí skupině a to bylo rozhodující. Měl jsem to dnes dobře rozjeté a cítil jsem velkou pohodu. Tak jsem bojoval.“

Ve Valencii jsi loni skončil šestý ve dvěstěpadesátkách. Tentokrát jsi přijel na okruh Ricarda Torma po výborné sérii čtyř závodů s nejlepším výsledkem v Japonsku, kde jsi obsadil třetí místo. Věřil jsi, že by to mohlo vyjít na stupně vítězů?
Karel Abraham: „Na to jsem nemyslel. Ve Valencii patří k favoritům především domácí jezdci, kteří se na této technické trati chtějí pokaždé ukázat v co nejlepším světle a jedou jak o život. Druhé a třetí místo ve volném pátečním tréninku nebylo špatné, ale to stále ještě nic neznamenalo. Až, když jsem zvládl start, tak jsem začal věřit, že mám šanci na dobrý výsledek.“

S kubaturou Moto2 se tak loučíš vítězstvím a poprvé jsi skončil v celkovém hodnocení mistrovství světa v první desítce. Jsi spokojený, nebo jsi čekal od této sezony víc?
Karel Abraham: „Mohlo to být lepší, ale když si vezmu, jaké problémy jsme měli s motocyklem RSV a museli přejít ke značce FTR, jak i to, že jsem několik závodů pro zranění vynechal, tak to nebylo špatné. Nejvíc mrzí začátek šampionátu, ale Moto2 absolvovala letos premiérovou sezonu a nikdo nevěděl, který motocykl bude opravdu dobrý. Byla to loterie a my měli v úvodu smůlu. Psychicky se to na výkonech muselo projevit. Když už jsem se dostal konečně do formy, tak přišlo zranění v Brně, které nás opět přibrzdilo. Tak alespoň, že nám vyšel závěr šampionátu. Všem, členům týmu, sponzorům a fanouškům, musím proto poděkovat za podporu.“

Máš co slavit, ale přece jen už v úterý tě čekají první oficiální testy v královské třídě MotoGP. Jaký bude jejich program?  
Karel Abraham: „Je pravda, že s oslavou to dnes nemůžu přehnat. Zítra se musím na první oficiální testy připravit. Víc práce ale čeká mechaniky, kteří musejí upravit oba motocykly Ducati, které budu mít k dispozici. Jeden bude od Casey Stonera, druhý od Nicky Haydena. S jeho Ducati asi bude hodně práce. Ale těším se na testování. Na programu budou jízdy v úterý a ve středu vždy od deseti dopoledne do pěti hodin odpoledne.“

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00