Rozhovor s Lukášem Peškem

Letos poprvé po osmi letech závodění v seriálu mistrovství světa silničních motocyklů, chyběl český jezdec Lukáš Pešek,vítěz závodů nejnižší kubatury v Číně a Austrálii z roku 2007.
Rozhovor s Lukášem Peškem

Od roku 2008 pak Lukáš Pešek dvě sezony závodil ve čtvrtlitrové kubatuře, kde mu pokaždé patřila patnáctá příčka. S příchodem šestistovek a zbrusu nové kategorie Moto2 došlo na dohodu s italskou stájí Matteoni Racing.

I když si český jezdec od spojení s Matteoni hodně sliboval, první závody ukázaly, že to nebude vůbec jednoduché partnerství a po závodu v San Marinu došlo na ukončení spolupráce ze strany italského týmu. V polovině září 2010 tak Lukáš Pešek odchází z mistrovství světa a na závodní prototyp usedne až po téměř půl roce, když dojde k podpisu smlouvy s německým týmem IAMT Factory Racing. Měl závodit ve španělském seriálu CEV, ale ani s německým týmem to stoprocentně  nevyšlo a Pešek konečně našel co potřeboval až u Suzuki Mayer v německém seriálu IDM.

S IAMT Factory Racing jste zahájil novou kapitolu ve španělském motocyklovém seriálu CEV. Nicméně, vše nedopadlo dle představ.
Lukáš Pešek: „Určitě to byla zajímavá zkušenost s novým prototypem Moto2. Myslím, že tento motocykl měl velký potenciál, ale tým a všichni kolem neměli potřebné zkušenosti k tomu, aby tento motocykl dál vyvíjeli. Proto to skončilo.“

Dál jste pak pokračoval s týmem Suzuki Mayer v seriálu IDM Supersport 600. Jak k tomu došlo a jaká to byla zkušenost?
Lukáš Pešek: „Tak oni mě už kontaktovali loni v zimě, abych s nimi absolvoval kompletní sezonu, ale já dal přednost vzpomínanému projektu Moto2, což se v finále ukázalo jako krok špatným směrem. Nicméně u pana Mayera se uvolnilo jedno místo, takže mě oslovil znovu a já to jen přivítal. Myslím, že to pro mě byla velmi dobrá zkušenost, protože jsem poprvé závodil na sériové šestistovce. Nikdy jsem nevěděl, jak to přesně vypadá a tato skutečnost mi v tomto směru hodně pomohla.“

Natolik, že máte pro příští rok smlouvu s týmem Pro Race a budete závodit v mistrovství FIM Supersport, což je součást seriálu produkčních motocyklů SBK?
Lukáš Pešek: „Je to určitě souhra náhod, pokud to tak můžu říct. Potom, co jsem zajel s šestistovkou v Německu, tak asi lidi přišli na to, že i s takovou motorkou umím zajet dostatečně rychle a oslovil mě Pro Race, zda bych s nimi nejel kompletní sezonu v supersportech. Mezi tím jsem měl také spoustu nabídek z Německa, protože jsem se tam dobře zapsal, takže jsem se rozhodoval celkem dlouho. Nakonec jsem si vybral supersporty, protože ty jsou součástí mistrovství superbiků a v tomto seriálu jsem nikdy nestartoval.“

S jakým strojem budete závodit?
Lukáš Pešek: „Je to Honda 600ccm a zároveň máme být oficiálním týmem Hondy, takže to si myslím může také pomoci k dobrým výsledkům.“

V poslední době jste na týmy neměl velké štěstí, myslel jste na to než došlo k podpisu smlouvy?
Lukáš Pešek: „Ano, to stoprocentně. Řeknu to asi tak, že nikdy nemůžete vědět co nastane, jak se to bude vyvíjet. Taky můžou klidně nastat problémy, ale nechci nic přivolávat. Máme teď za sebou první testy a já byl s němi spokojený. Tým mi přijde, že pracuje velmi dobře.“

Nelitujete, že už loni jste nevyužil nabídek odejít mezi superbiky?
Lukáš Pešek: „Ne, toho určitě nelituji. Ono mít nabídky je jedna věc, ale ta druhá je za jakých podmínek. Určitě nejsem ten typ jezdce, který přinese do týmu peníze a je rád, že jede. Toto opravdu není moje parketa.“

Cílem stále zůstává závodění v motocyklovém mistrovství světa?
Lukáš Pešek: „Tak, abych řek pravdu, konkrétní cíle teď nemám žádné. Chci vyzkoušet tady toto a uvidíme, jak mi to půjde. Předem, ale neříkám, že do mistrovství světa už nechci. Pokud mi přijde nabídka z MotoGP nebo Moto2 a byla by za dobrých podmínek, tak samozřejmě tam pojedu rád, ale abych se tam za každou cenu cpal, tak to ne.“

Klepněte pro větší obrázek

Říkal jste, že máte za sebou první testy, jaký z nich máte dojem?
Lukáš Pešek: „Byli jsem v Aragónu, kde jsme měli dva dny s Kawasaki. Z toho nám jeden den komplet pršelo, takže jsme jezdili až ten druhý den. Byl tam také Kenan Sofuoglu, který se z mistrovství světa Moto2 vrací zpátky do supersportu, kde dvakrát vyhrál titul. To byla taková jediná možnost srovnání s jezdcem, který závodil v Moto2. Škoda, že jsme jezdili jen jeden den, protože ten byl poměrně chaotický. Nikdo nevěděl, co od koho čekat a pro mě to byla zase nová motorka, jiné jízdní vlastnosti. Ve finále jsem za ním zaostal o dvě vteřiny, což je sice dost, ale na to, že to byl náš první den, tak si myslím, že to nebylo zase tak špatné.“

„Pak jsme pokračovali dál. Zajeli na tři dny do Cartageny, což je okruh ležící víc na jihu Španělska. Tam už se nám dařilo s nastavením pro můj styl jízdy a nakonec jsme vše ukončili z našeho pohledu velmi dobrými časy na kolo. Teď máme volno, tak uvidíme co bude.“

Další testy máte až v příštím roce?
Lukáš Pešek: „Ano. Od prosince do poloviny ledna je zákaz testování, takže to nikdo samozřejmě nic nedělá. Koncem ledna chceme znovu do Španělska, kde bychom rádi najeli další testovací kilometry, protože v polovině února už se motorka balí do beden a posílá do Austrálie, kde je koncem měsíce první závod sezony.“

Odchod z mistrovství světa pravděpodobně prověřil řady vašich přátel a kamarádů. Byla to pro Vás cenná zkušenost?
Lukáš Pešek: „Tak já už měl takových zkušeností víc, ale dá se říct, že tato z nich byla ta největší. Více méně jsem s tím počítal a byl na to připravený. Naopak, ti dobří zůstali, takže jsem rád, že se to takovým způsobem vyčistilo.“

Jaký byl v tomto roce pro Vás ten nejlepší okamžik?
Lukáš Pešek: „Ten byl, když jsem na Suzuki (německý seriál IDM) skončil závod třetí. Když jsem viděl ty lidi z týmu, kteří do toho dávali první a poslední a před mým příchodem bývali tak třináctí, patnáctí. Bylo hodně příjemné na všech vidět, že mají takovou skutečnou a nefalšovanou radost.“

… a ten nejhorší?
Lukáš Pešek: „Určitě konec projektu IAMT a jednání ostatních lidí vůči samotnému jezdci. To bylo takové neobvyklé.“

Čtenář MotoGPSport.cz pod přezdívkou Red Devill, by rád věděl, kdy budete aktualizovat svůj web, aby vaši fanoušci mohli sledovat novinky, kterých jistě bude v roce 2012 celá řada a my o nich samozřejmě také budeme informovat.
Lukáš Pešek: „Webové stránky se budou měnit v průběhu prosince. Takže se to bude celé předělávat a pracuje se teď na tom. Na přelomu roku by už to mělo vlastně fungovat komplet tak jak má.“

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |