Rozhovor s Marcem Melandrim o Hayate a očekáváních

Italský talentovaný závodník chce vítězit a udělá pro to maximum.
Po náročné sezoně 2008, kdy se Marco Melandri trápil v sedle Ducati nakonec zariskoval a podepsal s tovární Kawasaki dvouletou smlouvu. Bohužel Kawasaki začátkem ledna stáhla svůj tovární tým z mistrovství světa a italský jezdec dlouho nevěděl, zda bude vůbec letos závodit.

Těsně před posledními předsezonními testy v Kataru přichází na scénu tým Hayate Racing s motocyklem Kawasaki ZX-RR a Marco Melandri se stává jejich pravidelným jezdcem. Samozřejmě nikdo od tohoto spojení moc neočekává, ale o to větší překvapení nastává, když Marco Melandri v Le Mans získává dvacet bodů za druhé místo …

Po obtížné sezoně 2008 u Ducati jste překonal všechna očekávání v letošní sezoně s Hayate. Máte znovu ten pocit, že lidem ukážete co Marco Melandri dokáže?
Marco Melandri: „Ano, v roce 2008 to bylo hodně těžké a podpisem s Kawasaki jsem podstoupil další náročnou výzvu. Po zimním období jsme věděli, že to bude obtížná sezona, ale potom přišly některé dobré závody, které nikdo nečekal, včetně mě. Vlastně jsem předpokládal, že nějaký dobrý závod zajedu, ale ne tak, jak se nám to podařilo. Potom následovaly některé těžší závody a také jsem se zranil v Barceloně, ale teď už se to zlepšuje. Jsem do této chvíle celkem spokojený s vývojem letošní sezony.“

Takže potom, co jste skončil třikrát mimo první desítku máte pocit, že jste znovu na cestě se vrátit k formě, kterou jste předváděl na začátku sezony?
MM: „Určitě. Našim cílem je návrat do první desítky. Je mi jasné, že to nebude jednoduché dojet šestý nebo sedmý, ale uděláme proto maximum. Myslím, že motorka na této dráze funguje dobře. A já osobně mát tuto dráhu také rád. Takže uvidíme v jaké kondici budu o víkendu (Marco Melandri závod v Laguně Seca nakonec dokončil na desátém místě).

Jak moc ovlivnila vaši motivaci pro letošní sezonu zpráva o tom, že Kawasaki bude v roce 2010 chybět na startovním roštu?
MM: [Ticho] Kdo to řekl?

Andrea Dosoli byl citován, když řekl, že si v případě Kawasaki nemyslí, že se v příštím roce vrátí. (Andrea Dosoli je šéf týmu Hayate Racing)
MM: „Myslím, že to bylo nedorozumění, protože ve skutečnosti o ničem nevíme. Mám dojem, že Kawasaki může rozhodnout v Sachsenringu. Prozatím, ale vlastně o ničem nevíme. Myslím, že důvodem proč něco takového lidé říkají je to, že Kawasaki prodává velké množství materiálu, který nyní nevyužíváme, protože jsem teď jediným jezdcem a oni určitě mají hodně materiálu (v době, kdy měli dva závodníky) a nechtějí tak rozhazovat peníze.“

Takže, co se vás týče jste stále motivován k tomu, aby jste podával ty nejlepší výkony a uvidíte co bude?
MM: „Určitě. Mým záměrem je jezdit co nejlépe a pokusit se získat dobrý motocykl pro příští sezonu. Ale zatím nevím, zda nadále zůstanu s Kawasaki nebo si najdu jiný tým.

V rozhovorech s ostatními týmy se o zájmu o vás zmínila Honda Gresini. Jak by jste viděl svůj přechod tam, když vezmeme do úvahy fakt, že v minulosti vám byla slíbena podpora od HRC, což se nestalo a v tomto roce se zdá je ve stejné situaci Toni Elías?
MM: „Nevím, protože současná situace je naprosto odlišná od té před čtyřmi nebo pěti lety. Nejdřív chci vědět, co má v úmyslu pro příští rok Kawasaki. Pak … . Myslím, že je to pro mě stále příliš brzo, abych věděl, co se vlastně děje. Všichni mluví o tom, jak to bude v příštím roce vypadat. Ale myslím si, že dřív než koncem srpna bude hodně obtížné se rozhodnout ohledně volby pro rok 2010.“

„Určitě bych rád získal tovární motorku, abych vyhrával. Mojí mentalitou je vyhrávat. Měl jsem takovou příležitost v roce 2005 a 2006. V té době a to zvlášť po mém prvním roce s Hondou jsem věřil, že se dostanu do HRC a získám tak příležitost si zlepšit svůj výsledek, když jsem v šampionátu skončil druhý. Ale nestalo se tak. Nyní je velmi důležité mít dobrého sponzora. Ale vlastně nevím, zda pro příští rok bude vůbec nějaké dobré místo.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00