Rozhovor s Valentinem Rossim

Valentino Rossi na první tiskové konferenci, po jeho oznámení odchodu od Ducati. Jeho budoucnost je nyní spojena s Yamahou.
Rozhovor s Valentinem Rossim

Dávám jí svoje dlouholeté zkušenosti a vyspělost. Volba zůstat nebo jít není snadná a Valentino k tomu dodává: „Když jsem měl po Laguna Seca čas přemýšlet a své budoucnosti, došlo mi, že je to velká škoda, jak pro mě samotného, tak pro Ducati, fanoušky a také pro tým, že jsme se nedokázali stát konkurenceschopnými. Všichni jsme se snažili, ale neuspěli jsme.“


Jak byste charakterizoval tyto sezóny s Červenými?

„Těžké, nikdy se nám nepodařilo být lepší."

Co tě přivedlo k návratu k Yamaze?

„Rozhodl jsem se, že už toho bylo dost a zamyslel jsem se, jaký motocykl by byl pro mě pro příští rok nejlepší.  Jsem smutný, protože jsem u Ducati našel nějaké dobré lidi, strávili jsme spolu hodně času "

Co bylo rozhodující při výběru?

"Jen nedostatečné výsledky. V tomto bodě mé kariéry je důležité, abych si užil ještě nějakou legraci a byl během víkendu na okruhu šťastný. Zkusit znovu bojovat na předních místech. "

Ocitnete se opět po boku Jorge Lorenza.

"Bude to zajímavé, situace je zcela odlišná od našeho prvního setkání v jednom týmu, on je teď číslo 1. Vážím si ho jako řidiče a on si váží mě. Nebudeme mít mezi sebou zeď, jsem si jistý, že budeme mít dobrý tým. "

Váš tým bude s vámi?

"Myslím, že ano, ale to je detail, který musíme ještě projednat."

Zahrnuje smlouva klauzuli o přestupu do superbike v budoucnosti?

"Je ještě příliš brzy o tom mluvit, to vše závisí na výsledcích, které se dostaví během příští sezony.  Pokud by šlo vše dobře, chtěl bych zůstat v MotoGP ještě více než dva roky."

Co deset titulů?

"To je sen a cíl zároveň, ale nejprve musím zjistit, jestli jsem ještě schopen bojovat o nejvyšší pozice, pak se uvidí. Je předčasné o tom teď mluvit. "

Do budoucna jste velice skromný.

"Nebýt skromný v těchto chvílích by bylo hloupé, situace se změnila. Jsem upřímný a sám ani nevím, jak to chodí po dvou letech tak negativních. Pro mě bude překvapující zjistit, na jaké úrovni se nacházím. "

Co ještě očekáváte?

"Já v podstatě nic. Jsem rád, že mám další šanci a myslím, že můžu hodně pomoci svojí přítomnosti, ale vím, že budu mít za týmového kolegu silného jezdce. Důležité pro mě bude získat vědomí, že jsem ještě schopný bojovat o místa na špičce. "

Bylo to obtížné domluvit se s Yamahou?

"Vždycky jsme měli dobré vztahy a důvěru. Jsem si jistý, že mi poskytnou dobrou motorku a nejlepší materiály, které dělají rozdíly. "

Příjdou s Vámi k Yamaze sponzoři?

"Tyto pověsti jsou jen kecy, můj přestup není spojen s žádným sponzorem. Také si myslím, že Yamaha je sama velice schopna najít si sponzory. "

Porazí Vás Jorge Lorenzo?

"Je to těžká otázka. Nejprve musím zkusit a pochopit, jak rychle budu moci na motorce jezdit. To v současné době neví nikdo. Jorge dosáhl velmi vysoké úrovně a dělá minimum chyb. "

Co nejde dobře na Ducati?

"Skutečností je, že jsem nikdy nebyl rychlejší, jak při prvním testu tohoto motocyklu. Nebyl jsem schopen se zlepšovat."

Byla to pro Vás ponižující zkušenost?

"Nemůžu popřít, bylo to frustrující. Ale dovolte abych to upřesnil: nikdy jsme se nevzdali a vždy jsme se snažili ".

Jak jste se změnil v osobní rovině?

"Říká se, že se člověk stává silnější, čím více těžkých časů zažívá, doufám, že je to pravda."

Nebylo možné ukončit dobrodružství už po prvním roce?

"Bohužel, nebylo možné odejít už v loňském roce."

Bylo těžké odmítnout nabídku Audi?

"Nemůžeme říci ne Audi lehkovážně, protože navrhla plán pro budoucnost. Byla to těžká volba. "

Když jste přišel k Yamaze, byla situace úplně jiná, proč?

"Věci se změnily v roce 2004, motorka je mnohem důležitější. Když jsem přišel do Yamahy, dala se dobře řídit, i když byla horší než Honda, Ducati byla jiná. Navíc, v roce 2003 mi bylo 24 let a byl jsem v nejlepší formě. Teď mám 33 let let a za tu dlouhou dobu, je situace obtížnější. Jsou zde mladí a silnější jezdci. Jsem jezdec, který žil dvakrát: na začátku kariéry jsem vyhrál 5 titulů v řadě, to se povedlo pouze dvěma jezdcům. Pak jsem ztratil to, kde jsem získal další dva tituly. Nyní začne třetí život, vím, že to bude těžké, ale doufám, že budeme konkurenceschopní. Pokud se to nepodaří, budu dělat něco jiného. "

Vypadá to, že Andrea Dovizioso nastoupí na vaše místo, co myslíte?

"Myslím, že se věci v Ducati hodně změní s příchodem Audi, která přinese peníze a zkušenosti. Myslím, že Andrea s nimi spojí svoji budoucnost. "

Chcete mu dát nějakou radu?

"Možná je pro něj lepší jít do Ducati, tam věřit více svým pocitům a méně číslům v počítači."

Je tu ještě téměř polovina sezony, jak ji prožijete?

"Vydám ze sebe to nejlepší a na 100% až do konce."

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00