Rozhovor s Valentinem Rossim v Jerezu

Italský jezdec je připraven bojovat stejně, jak v roce 2005.
Klepněte pro větší obrázekV Jerezu hovořil úřadující mistr světa Valentino Rossi o tom, co pro něho dráha na jihu Španělska znamená, jak si představuje další průběh v šampionátu, ale rovněž odpověděl na otázku, jak by se zachoval, kdyby se v Jerezu dostal během závodu do stejné situace, jak před čtyřmi léty se Sete Gibernauem.

Pro některé lidi je to nyní ´skutečný´ začátek sezony, pro vás je tato Grand Prix důležitá, že?
Valentino Rossi: „Souhlasím, protože Jerez je pokaždé fantastický. Dráha se mi hodně líbí a atmosféra kolem dráhy je úplně něco jiného ve srovnání s Katarem a Motegi. Doufejme, že také počasí bude jiné, protože jsme v prvních dvou závodech také hodně bojovali s vodou. Tentokrát je předpověď v pořádku, takže je možné mít normální víkend, protože první dva závody sezony byly velmi zvláštní. V Kataru a také v Motegi bylo velmi těžké pracovat s motocyklem společně s novými pravidly a kratším časem stráveným na dráze.“

„V testech se tady dařilo, mnohokrát jsem na této dráze vyhrál a svedl skvělé bitvy se Setem Gibernauem a ostatními. Myslím, že je možné zajet lépe než v předchozích dvou závodech, ale v každém případě je čtyřicet bodů také důležitých, jsme blízko vrcholu a spokojeni s našim výkonem.“

Zatím jste nevyhrál závod, ale právě přijíždíte do Evropy. To je hodně důležité, ne?
VR: „Ano. Získat čtyřicet bodů v prvních dvou závodech je pro mistrovství důležité, zvlášť za tak zvláštních okolností. Pokusili jsme se toho využít. Dávám přednost závodu v Motegi před Katarem, protože jen 1,3 sekundy mě dělilo od vítězství a byl to lepší boj a lepší zábava. V Kataru jsem byl sám v závodu a v noci, takže to bylo celkem strašidelné!“

„Určitě zvlášť extra motivaci bude mít Jorge a Dani před svými fanoušky, ale budeme se snažit zabojovat.“

V Japonsku jste řekl, že v tomto roce mají šanci vyhrát mistrovství pravděpodobně čtyři lidé. To je dobré, ne?
VR: „Ano. Jsem ve formě, Yamaha je konkurenceschopná a s týmem dobře spolupracujeme. Předpokládal jsem, že když bude mít Jorge více zkušeností na pneumatikách Bridgestone, vrátí se zpátky a bude bojovat o vítězství. Stoner je pokaždé perfektní a silný a Dani v Japonsku předvedl, že pokud je jeho koleno zdravé, pak je možné každou neděli bojovat o titul. Takže si myslím, že to bude ke konci hodně zajímavé.“

Slyšeli jsme, že letos jedete na TT na ostrově Man, co to pro vás představuje?
VR: „Daniese to pro mě zorganizoval. Pro fanouška motocyklů je skvělé jet jednou na TT a poznal to tam. Je to něco neskutečného, když to vidíte v televizi, takže jsem velmi zvědavý až to uvidím v reálu a pochopím, jak to tam chodí.“

Pokud budete v nájezdu do poslední zatáčky bojovat o první pozici s vašim týmovým kolegou Jorge Lorenzem, použil by jste stejný manévr, jak proti Sete Gibernaovi v roce 2005?
VR: „Se Setem to byl nezapomenutelný závod a už od prvního kola jsme začali bojovat, ale všechno se stalo, když do konce zbývalo jeden a půl kola. Dokázal jsem ho na poslední chvíli předjet a získal tak malou výhodu, ale udělal jsem drobnou chybu na cílové rovince. Sete mě dojel a téměř jsme měli ve vlásence kontakt a to před dvěmi nebo třemi předjetími do poslední vlásenky, takže to nebyl jediný manévr. Byl to velmi tvrdý boj.“

„Pokud by to samé nastalo s Lorenzem, pak … Ano.

„Chci jen říct, že tehdy se Setem jsem nevjel do zatáčky, abych do něho narazil. Najížděl jsem do ni, abych se ho pokusil předjet a vyhrát závod, ale Sete bohužel spadl, ale nakonec stejně skončil druhý.“
Klepněte pro větší obrázek
„V každém případě jsme na bitvu připraveni a bitvu také očekáváme a pokud možno závodit se soupeřem na stejné úrovni, jako tehdy se Setem a třemi, čtyřmi předjetími v posledním kole. Bylo to skvělé. V posledním kole to bylo skvělé. Myslím, že to byl náš závod. Pokud se podíváte na závod, který se jel před deseti lety, tak to samé se tam tehdy stalo stokrát v jednom závodu. Chci takto závodit. Někdy můžete vyhrát, někdy zase prohrát.“
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00