S Colinem Edwardsem nejen o kolegovi, motorkách, autech a pistolích

Toseland nikdy nebyl kamarád.
S Colinem Edwardsem nejen o kolegovi, motorkách, autech a pistolích
Coline, jezdil jste na mnoha různých motorkách. Jaký vztah máte ke každé z nich?
Colin Edwards: "To záleží. Dělám to samé (co Rossi), poklepu jí na nádrži, když k ní přijdu ve středu nebo ve čtvrtek. ´Budeš na mě tento víkend hodná, miláčku?´ Je třeba, aby všechno vyšlo. Když se vám podaří dobré nastavení, tak se do ní zamilujete. Když máte potíže, tak je to děv..."

Máte nějakou oblíbenou zatáčku?
CE: "Jestli existuje nějaká zatáčka, na kterou se těším, je to ta první v Austrálii (na Phillip Islandu). Je to chlapská zatáčka. Můžete v ní získat hodně času, ale také hodně ztratit. Musíte najít dobrou střední cestu a když jste v provozu, je to dobré místo pro činy. Trochu do ní brzdíte, ale jakmile jste připraveni a čelíte odporu vzduchu, znovu vezmete za plyn. Myslím, že se podřazuje o dva stupně, takže je to celkem záběr. Stejně jsem měl vždycky radši rychlé zatáčky."

Říká se, že je s osmistovkami těžší předjíždět, ale vám se v tom letos celkem daří.
CE: "Myslím, že jsem předjel více lidí, než kdokoliv jiný v této třídě. Možná více, než za poslední tři roky v Grand Prix (smích). Předjíždět se dá. Hodně mého předjíždění je ale o dobré přípravě. Nejsem ten typ jezdce, který by někoho dohnal, tlačil na něj do první zatáčky, vybrzdil ho s nohou na zemi... to není můj styl."

Vypadá to, že si užíváte předjíždění týmového kolegy Toselanda, po všech těch zimních zprávách o vašich sporech. Jak to v tomto ohledu vypadá?
CE: "Vůbec to není vážné. Skutečnost je taková, že jsme nikdy nebyli nejlepší přátelé. Byli jsme známí, spolu jsme byli v rámci týmu, mimo nikoliv. Nevolali jsme si v zimě, nescházeli jsme se u jednoho z nás doma... Zdá se, že si lidé myslí, že jsme byli nejlepší přátelé a že teď jeden druhého nesnášíme. Skutečnost je taková, že se moc nezměnilo. Tedy kromě běžného ´hej, jak to jde´, to už si neříkáme."

Byl jste naštvaný, protože vám vzal vašeho šéfmechanika.
CE: "Jakmile mi to řekl můj loňský šéfmechanik, neměl jsem důvod být naštvaný. Stalo se. Je to minulost. Od té doby, (co mi to řekl) ve Valencii, jsem s ním nikdy nemluvil, jen s klukem od zavěšení a mapování motoru. Další otázka byla, koho chci za šéfmechanika. Chtěl jsem Guye (Coulona). Guye znám. Je to génius, co se techniky týče. Nikdo jiný nepřipadal v úvahu. Ostatní mechaniky jsem chtěl ty samé. A oni chtěli se mnou zůstat. Pak se vrátila motivace."

Ale i tak jste chtěl rozdělit garáž zdí.
CE: "Myslel jsem si, že by to bylo dobré, ne kvůli Jamesovi, ale kvůli šéfmechanikovi. Jak na mě zírají ty jeho malé korálkovité oči, myslel jsem si, že se bez toho obejdu. Pokud mi chce ukrást nastavení, může ho ukrást za zdí (smích), což také udělal."

Dokážete se s týmovým kolegou přátelit? Stalo se vám to někdy?
CE: "Pár jich bylo. S Valentinem (Rossim) jsme měli dobrý vztah. Také s Aaronem Slightem. Dokud jsem ho nechtíc nesundal. Dvakrát. A u Aprilie Haga. Také Sete. Přes zimu bych jim nezavolal, ale můžu s nimi jít ven na pivo a relaxovat. Nemusíme si před sebou na něco hrát."

Teď je vám 35 let, jste jeden z nejstarších. Kdy je jezdec na vrcholu, ještě ho máte před sebou?
CE: "Řekl bych, že nejlepší sezónu jsem doposud měl v roce 2002, tváří tvář Baylissovi. Odjel jsem několik skutečně dobrých závodů. Byl jsem v opravdu dobré formě a v dobré psychické pohodě. Samozřejmě, že se vždy snažíte o další vrchol. Pořád na to tlačíte. Nemám pocit, že by to se mnou šlo z kopce. Pořád mám pocit, že jdu nahoru, pořád se učím a učím. Stále se cítím silný. Baylissovi bylo loni 39 let, když vyhrál šampionát, takže... Nevím. Já konec na dohled nemám."

Když jste zkušený, jezdíte bezpečněji?
CE: "Když jsem byl mladší, Wayne (Rainey) měl tu svojí nehodu a pár dalších jezdců ve věku 32 - 33 let také. Hodně lidí říkalo, že čím jste starší, tím máte pomalejší reflexy. Ale loni v Jerezu v první zatáčce, když jsem měl upadnout, byly moje reflexy v pořádku. Dříve jsem si myslel, že když jezdíte moc dlouho, začnete si příliš věřit a nakonec se vám to vymstí. Ale ani to už si teď nemyslím."

"Podle mě je to kvůli tomu, že pětistovky zkrátka byly brutální. Bylo těžké odjet pár závodů, aniž byste to alespoň jednou neposlali k zemi. Zatímco teď... Máme hodně věcí, které nám pomáhají. Motorky nejsou tak prudké jako bývaly pětistovky a myslím, že nakonec prodlužují kariéry."

Takže asi nepatříte mezi jezdce, kteří chtějí elektroniku zakázat?
CE: "Od roku 2003 jsem jezdil na Aprilii s elektronickým ovládáním, jako jeden z prvních a vymlátil jsem při tom ze sebe duši, pořád s tím byly nějaké problémy. Dneska se to už stát nemůže, protože je to pod kontrolou. Technologie jsou vychytané. Ale musel jsem zkusit pár drsných věcí, než jsem se dostal až sem. Takže pokud byste to zrušili, řekli byste mi tím, že všechna práce, kterou jsem v uplynulých letech odvedl, byla k ničemu. Takže jsem se mlátil do hlavy kvůli ničemu? To bych těžko trávil. Myslím, že jde o pokrok."

Jak vypadá vaše impérium v Texasu?
CE: "Jak je velké? Nic jiného nedělám. Koupím pozemky a vím, že za deset let můžu své peníze takto zdvojnásobit nebo ztrojnásobit. To je vše. Mám... nevím, asi 40 nebo 45 nemovitostí. Mám dvacetiakrový pozemek přes ulici od okruhu ´dirt-track´, který jsme právě postavili. Sakra, celý minulý týden jsem seděl na traktoru a stavěl trať."

A sbírka aut?
CE: "Už jsem skončil. V roce 2004 jsem získal Mustang z roku 67: přeplňovaný osmiválec, 750 koní - co víc byste mohli chtít? Vždy jsem chtěl velký výkon. To je jediné auto, v kterém když přijíždíte k semaforu, tak chcete, aby se rozsvítila červená."

A pak je tu sbírka pistolí...
CE: "No... tak to se mi vymklo z kontroly. Poslední, co jsem si koupil, byl revolver Smith & Wesson 3.57 Magnum. A tohle je ta chvíle, kdy vytáhnu telefon, ukážu vám fotku mojí sbírky pistolí a vy sami sebe odcitujete, že říkáte: ´Do pr... (holy shit)!´"
21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 |