S Jakubem Kornfeilem nejen o pátečním tréninku

Jakub Kornfeil je z českého tria pravidelných jezdců světového šampionátu nejmladší, letos jede premiérovou sezonu u týmu Racing Germany a v prvním tréninku na GP České republiky skončil patnáctý.

V posledních osmi závodech sezony si pro nejlepší výsledek zajel v jihošpanělském Jerezu, kde cílem projel čtrnáctý a získal své první dva mistrovské body. Další bod si připsal patnáctým místem v holandském Assenu a v této chvíli mu v průběžném hodnocení patří třiadvacátá příčka. Jeho nejlepším kvalifikačním výsledkem jsou pak dvě šestnáctá místa na startu, což je čtvrtá řada.

Loni v Brně bojoval o vítězství v šampionátu Red Bull Rookies MotoGP Cupu a jak všichni víme tak úspěšně, protože tehdy porazil svého největšího soupeře Nora Fagerhauga. Dnes je jezdcem mistrovství světa, což je jiná liga, ale v případě sedmnáctiletého Kornfeila prostor pro získávání zkušeností, protože o tom to vlastně všechno je. O štěstí, zkušenostech a talentu.

S Jakubem Kornfeilem jsme si v Brně povídali nejen o pátečním prvním tréninku, ale také o  první polovině sezony. Takže, jaký byl první trénink na okruhu v Brně, bude to v kvalifikaci ještě lepší? „Tak dneska jsme jeli jeden hodinový trénink, což je dobré, protože tak uděláme víc zastávek v boxech. Ta první byla celkem v pořádku, ale potom mechanici vyměnili tlumiče, což nebyl nejlepší nápad, protože jsem se na motorce necítil vůbec dobře, takže jsme to pro třetí rozjížďku vrátili zase všechno zpátky.“

„Když mi pak do posledních pěti kol obuli nové gumy, tak se mi s  motorkou jelo úplně jinak, zrychlil jsem o dvě vteřiny a zajel čas 2´10,8s. S tím jsem samozřejmě hodně spokojený, protože mým cílem bylo zajet pod jedenáct sekund, což se mi podařilo. Po pátku můžu říct, že jsem spokojený, uvidíme zítra. Říkají, že má pršet, ale doufám, že počasí vydrží a bude stejně slunečno jako dneska.“

Na otázku, který z prvních osmi závodů sezony považuje za svůj nejlepší, Jakub Kornfeil dále pokračoval: „Nejlepší samozřejmě Jerez, kde jsem byl čtrnáctý a přivezl dva body, ale doopravdy ten nejlepší byl podle mě závod v Assenu. Tam se mi ve warm-upu zadřel motor. Mezi zahřívacím tréninkem Klepněte pro větší obrázeka samotným závodem je asi hodinka a během ní mechanici stačili předělat celý motor. Jel jsem na motorce, kterou složili jen pár sekund před zaváděcím kolem, skončil patnáctý a získal bod. Start se mi tam sice vůbec nepodařil, pak jsem to musel stahovat a předjel asi patnáct kluků.“

„Naopak nejhorší závod byl asi v Katalánsku, kde jsme se celý víkend trápili. Motorka nejela jak měla a vlastně se ani pořádně nevědělo proč,“ řekl jezdec německého týmu Racing Germany v nejnižší kubatuře MS do 125ccm. Smůla pak na českého závodníka čekala v Německu, kde do závodu jednak nastupoval se zdravotními problémy, ale také zariskoval obutím do mokra, což znamenalo sedmnáctou příčku v cíli. „V Německu to vypadalo dobře, domácí dráha týmu, která mi navíc sedí. Loni jsem tam vyhrál závod Rookies Cupu s desetisekundovým náskokem, takže jsem si tam hodně věřil, ale dostal jsem nějakou virózu, což mě hodně oslabilo a třeba po tréninku jsme musel do Mobilní kliniky na injekce.“

Jaký je návrat na místo, kde jste loni vyhrál titul v Red Bull Rookies Cupu? „Je to úplně něco jiného, v Red Bullu jsem byl zvyklý závody končit v první pětce, tady je to mnohem těží,“ pokračoval Jakub Kornfeil a závěrem zavzpomínal: „Tehdy to bylo buď a nebo, buď spadnu nebo to vyhraji a vyšlo to,“ uvedl český závodník, který si spolupráci s německým týmem Racing Germany pochvaluje a doufejme, že mu pro sobotní kvalifikaci připraví konkurenceschopný stroj.

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00