S Jakubem Kornfeilem o úvodní GP v Kataru

První závod v týmu Racing Team Germany má za sebou sedmnáctiletý Jakub Kornfeil, který jede v mistrovství světa první sezonu a po závodu v Kataru odpověděl MotoGPSports.cz na několik otázek.

Rodák z Rohatce u Hodonína jel na dráze závodního okruhu v Losail vůbec poprvé, poprvé také v noci a za umělého osvětlení, což na úvod nebylo vůbec jednoduché. Do závodu nejnižší kubatury třídy do 125ccm startoval z jednadvacáté pozice a cílem projel devatenáctý.

V průběhu katarského závodního víkendu se Kornfeil s každým výjezdem na trať postupně zlepšoval. V pátek zajel v prvním tréninku čas 2´13,289 sekundy, v druhém tréninku to bylo 2´12,658 sekundy, kvalifikaci absolvoval s časem 2´10,864 sekundy a v samotném závodu zajel své nejlepší kolo za 2´10,179 sekundy.

Po premiéře v Kataru jsme se Jakuba Kornfeila zeptali jak na samotný úvodní závod sezony tak na další podnik v Japonsku, který je na programu už příští týden na okruhu v Motegi.

Jaké jsou Vaše dojmy z okruhu v Losail, kde jste do GP Kataru 2010 nezávodil?
Jakub Kornfeil: „Je to nádherný moderní okruh, překvapila mě hlavně jeho šířka a délka, ale taky musím dodat, že je to velmi těžký okruh a na první start, ještě k tomu za umělého osvětlení a s novým teamem to bylo opravdu složité.“

Dokázal jste si rychle zvyknout na umělé osvětlení, nebyly s tím problémy?
Jakub Kornfeil: „No ze začátku s tím trošku problémy byly, protože trať se hodně leskla, nicméně na druhý trénink jsem si vzal jiné plexisklo a všechno bylo lepší a jednoduší.“

S každým výjezdem bylo vidět zlepšení, znamená to, že si rychle zvykáte na Aprilii, jste sehranější s mechaniky a daří se Vám hledat to správné nastavení?
Jakub Korfeil: „S každým výjezdem jsem se zlepšoval, ale je to tím, že to byl neznámý okruh a v každém kole, které jsem objel našel nová místa na zrychlení. Na Aprilii jsem jezdil také loni, takže tam bych neviděl žádný problém a co se týče mechaniků, tak už jsme se sžili a věřím, že nastavení najdeme vždy to nejlepší, protože kluci v týmu jsou opravdoví borci.“

S výkonem v Kataru jste byl spokojený?
Jakub Kornfeil: „Byl a nebyl, protože jsem chtěl skončit na bodované pozici. Říkám si ale, že první dvacítka na první start v mistrovství světa není špatný výkon, ale to nic nemění na tom, že se chci pohybovat na bodech a v dalších závodech jsme připraveni pro to udělat maximum.“

Co Vám v Kataru působilo největší problémy?
Jakub Kornfeil: „Největší problémy mi asi dělal nedostatek odjetých kol v prvním tréninku, které byly hodně podstatné pro načtení tratě.“

Byla na dráze místa, kde jste naopak cítil převahu nebo Vám prostě sedla?
Jakub Kornfeil: „Nejlépe jsem se cítil v prvním a posledním sektoru okruhu.“

K dalšímu závodu jedete do Japonska, máte s okruhem v Motegi nějaké zkušenosti?
Jakub Kornfeil: „S okruhem v Motegi dosud žádné zkušenosti nemám, takže nemůžu posoudit, ale doufám, že to bude lepší než v Kataru a že tam utrhnu nějaký ten bodík.“

Noční závod v Kataru jste zvládl na devatenácté místo, což pro začátek určitě není špatné vzhledem k nestandardním podmínkám. Co bude Vašim cílem v Japonsku?
Jakub Kornfeil: „Jak už jsem řekl v Japonsku jsem nikdy nejel, ale platí to samé co v případě Kataru a to, přiblížit se co nejvíc bodované patnáctce a kdyby to vyšlo do patnáctky, tak bych byl velmi rád. Včera jsem se dozvěděl, že tam pojede na divokou kartu také můj velký kamarád z redbullu Sasuke Schinozaky a tak doufám, že mi pomůže najít záludnosti dráhy v Motegi.“

Můžete nám říct, co musí jezdec v pozici nováčka udělat proto, aby zajel na bodované pozice? Předpokladem je asi okruh, který dobře zná ...
Jakub Kornfeil: „Pro nováčka je okruh, který nezná značnou nevýhodou, ale není to vždy podmínkou neúspěchu. Taky to vyžaduje perfektní fyzickou přípravu, psychickou odolnost, perfektní soustředění a nezbytnou kapku štěstí.“

Máte vy osobně nějaký okruh, kde si myslíte, že to na body může vyjít?
Jakub Kornfeil: „Nerad bych říkal, že tam nebo tam to může vyjít, protože kdyby to nevyšlo, znamenalo by to velké zklamání, ale loňský Red Bull Rookies Cup určitě napověděl, které okruhy mi sedí.“

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00