S Jakubem Kornfeilem o úvodní GP v Kataru

První závod v týmu Racing Team Germany má za sebou sedmnáctiletý Jakub Kornfeil, který jede v mistrovství světa první sezonu a po závodu v Kataru odpověděl MotoGPSports.cz na několik otázek.

Rodák z Rohatce u Hodonína jel na dráze závodního okruhu v Losail vůbec poprvé, poprvé také v noci a za umělého osvětlení, což na úvod nebylo vůbec jednoduché. Do závodu nejnižší kubatury třídy do 125ccm startoval z jednadvacáté pozice a cílem projel devatenáctý.

V průběhu katarského závodního víkendu se Kornfeil s každým výjezdem na trať postupně zlepšoval. V pátek zajel v prvním tréninku čas 2´13,289 sekundy, v druhém tréninku to bylo 2´12,658 sekundy, kvalifikaci absolvoval s časem 2´10,864 sekundy a v samotném závodu zajel své nejlepší kolo za 2´10,179 sekundy.

Po premiéře v Kataru jsme se Jakuba Kornfeila zeptali jak na samotný úvodní závod sezony tak na další podnik v Japonsku, který je na programu už příští týden na okruhu v Motegi.

Jaké jsou Vaše dojmy z okruhu v Losail, kde jste do GP Kataru 2010 nezávodil?
Jakub Kornfeil: „Je to nádherný moderní okruh, překvapila mě hlavně jeho šířka a délka, ale taky musím dodat, že je to velmi těžký okruh a na první start, ještě k tomu za umělého osvětlení a s novým teamem to bylo opravdu složité.“

Dokázal jste si rychle zvyknout na umělé osvětlení, nebyly s tím problémy?
Jakub Kornfeil: „No ze začátku s tím trošku problémy byly, protože trať se hodně leskla, nicméně na druhý trénink jsem si vzal jiné plexisklo a všechno bylo lepší a jednoduší.“

S každým výjezdem bylo vidět zlepšení, znamená to, že si rychle zvykáte na Aprilii, jste sehranější s mechaniky a daří se Vám hledat to správné nastavení?
Jakub Korfeil: „S každým výjezdem jsem se zlepšoval, ale je to tím, že to byl neznámý okruh a v každém kole, které jsem objel našel nová místa na zrychlení. Na Aprilii jsem jezdil také loni, takže tam bych neviděl žádný problém a co se týče mechaniků, tak už jsme se sžili a věřím, že nastavení najdeme vždy to nejlepší, protože kluci v týmu jsou opravdoví borci.“

S výkonem v Kataru jste byl spokojený?
Jakub Kornfeil: „Byl a nebyl, protože jsem chtěl skončit na bodované pozici. Říkám si ale, že první dvacítka na první start v mistrovství světa není špatný výkon, ale to nic nemění na tom, že se chci pohybovat na bodech a v dalších závodech jsme připraveni pro to udělat maximum.“

Co Vám v Kataru působilo největší problémy?
Jakub Kornfeil: „Největší problémy mi asi dělal nedostatek odjetých kol v prvním tréninku, které byly hodně podstatné pro načtení tratě.“

Byla na dráze místa, kde jste naopak cítil převahu nebo Vám prostě sedla?
Jakub Kornfeil: „Nejlépe jsem se cítil v prvním a posledním sektoru okruhu.“

K dalšímu závodu jedete do Japonska, máte s okruhem v Motegi nějaké zkušenosti?
Jakub Kornfeil: „S okruhem v Motegi dosud žádné zkušenosti nemám, takže nemůžu posoudit, ale doufám, že to bude lepší než v Kataru a že tam utrhnu nějaký ten bodík.“

Noční závod v Kataru jste zvládl na devatenácté místo, což pro začátek určitě není špatné vzhledem k nestandardním podmínkám. Co bude Vašim cílem v Japonsku?
Jakub Kornfeil: „Jak už jsem řekl v Japonsku jsem nikdy nejel, ale platí to samé co v případě Kataru a to, přiblížit se co nejvíc bodované patnáctce a kdyby to vyšlo do patnáctky, tak bych byl velmi rád. Včera jsem se dozvěděl, že tam pojede na divokou kartu také můj velký kamarád z redbullu Sasuke Schinozaky a tak doufám, že mi pomůže najít záludnosti dráhy v Motegi.“

Můžete nám říct, co musí jezdec v pozici nováčka udělat proto, aby zajel na bodované pozice? Předpokladem je asi okruh, který dobře zná ...
Jakub Kornfeil: „Pro nováčka je okruh, který nezná značnou nevýhodou, ale není to vždy podmínkou neúspěchu. Taky to vyžaduje perfektní fyzickou přípravu, psychickou odolnost, perfektní soustředění a nezbytnou kapku štěstí.“

Máte vy osobně nějaký okruh, kde si myslíte, že to na body může vyjít?
Jakub Kornfeil: „Nerad bych říkal, že tam nebo tam to může vyjít, protože kdyby to nevyšlo, znamenalo by to velké zklamání, ale loňský Red Bull Rookies Cup určitě napověděl, které okruhy mi sedí.“

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00