S jezdcem na zádech

Ve volných trénincích a v kvalifikaci, jak jsme se již včera mohli dočíst, Jakuba Kornfeila na Velké ceně Japonska pořádně potrápila technika. V samotném závodě Jakub opět předvedl jeho tradiční stíhací jízdu, tentokrát to ale nebylo jen tak, neboť v úvodu závodu došlo k opravdu velmi dramatické situaci.
S jezdcem na zádech

Po startu z devatenáctého místa se Kornfeil snažil pochopitelně prodrat dopředu co nejrychleji, aby mu tak neunikla možnost získání alespoň nějaké z bodovaných pozic. V první zatáčce byl Kubajz dokonce už na 14. místě. Bohužel problémy s přilnavostí přední pneumatiky jej následně odsunuly až za hranice první dvacítky. K velmi dramatické situaci pak došlo v nájezdu do čtvrtého kola, kdy v esíčku před cílovou rovinkou upadl přímo na našeho závodníka Němec Toni Finsterbusch. Hrozivě vypadající highsider ho bohužel vymrštil na Jakuba, potažmo Jakubův stroj. Při tomto incidentu se tak na jednom motocyklu ocitli prakticky dva závodníci. Náš jezdec pak musel mimo trať a v závodě tak pokračoval s poškozenými kapotážemi a uraženým předním blatníkem. Z dvacáté druhé příčky tak Jakub s pořádnými šrámy na motorce zahájil stíhací jízdu, kterou si, také trošku díky pádu Saloma a Folgera, zajistil jeden bod za konečné patnácté místo.

 Klepněte pro větší obrázek

Jakub Kornfeil: „Docela dobře jsem odstartoval, po té první dvojité zatáčce jsem byl dokonce někde kolem čtrnáctého místa. Bohužel mi ale vůbec nedržel předek. Nevím, proč se tak stalo, jestli byl málo nahřátý, já opravdu nevím. Zkrátka jsem se propadl až za dvacítku. Naštěstí se to ale po několika kolech chytlo a já jsem mohl opět závodit naplno. V nájezdu do čtvrtého kola přede mnou úplně brutálně spadl Toni Finsterbusch. Nespadl ani vedle mě, ani pod má kola, ale přímo na mě. Když na mě tento docela vysoký Němec dopadl, už jsem se viděl na zemi. Polámal mi na motorce snad vše, co se dalo. Mám z toho incidentu taky opuchlou ruku, ale nic závažného se naštěstí nestalo. Pak už jsem začal stejnou stíhací jízdu jako v Aragonu. Problémy s řazením se během závodu ještě dvakrát objevily, což je opravdu hodně zvláštní. Mluvil jsem už s technikem od DellOrta a hned po příletu do Malajsie to budeme řešit. Dalším dnešním problémem bylo bohužel také nastavení zadku. Chvílemi jsem si na výjezdech připadal jako plochodrážní jezdec. Nemáme za sebou moc šťastný víkend a v Malajsii budeme rozhodně mít co dělat.“

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00