S letošním modelem RC212V jsou u Hondy spokojeni

Třetí místo Andrea Doviziosa v GP Kataru dává technickému řediteli HRC Shinichi Kokubovi důvod věřit, že změny provedené na novém modelu Hondy RC212V 2010 byly úspěšné.

Závodní prototyp japonského výrobce prošel během zimy významnou proměnou, když došlo na výměnu značky tlumení, změn v elektronice a hlavně pak v případě motoru, který teď musí zvládnout mnohem větší porci kilometrů.

Jedna z hlavních předností Hondy spočívala na dráze v Kataru v její maximální rychlosti a zdá se, že motor RC212V se s novými podmínkami vypořádal ze všech nejlépe. V letošní sezoně totiž každý jezdec může pro všech osmnáct závodů MotoGP použít jen šest agregátů.

„Zejména jsme neprovedli zásadní změny, ale rozhodli, že našim původním cílem mělo být to, abychom zajistili životnost bez snížení výkonu, takže jsme vyčlenili detaily a provedli sérii drobných změn. S posledními změnami jsme nyní dosáhli bodu, kde je životnost zajištěna bez snížení výkonu,“ uvedl Shinichi Kokubu.

Andrea Dovizioso se v předsezonních testech sice postupně zlepšoval, ale až v prvním závodu sezony naplno předvedl, že letošní model Hondy RC212V bude víc než jen vyrovnaným soupeřem pro stroje Yamahy a Ducati, což samozřejmě zlepšilo náladu všem včetně technického ředitele HRC.

„Výsledky naznačují, že jsme na správné cestě, ale ještě potřebujeme provést další zlepšení, včetně nastavení stroje,“ pokračoval Shinichi Kokubu. „Loni jsme na naše soupeře trošku ztráceli v oblastech jako je brzdná stabilita, takže jsme v podstatě upravili stroj se zřetelem na tyto jeho slabé stránky.“

„Nakonec jsme zlepšili celou řadu věcí. Za posledních několik let, řekněme od roku 2007, učinila Honda důležitá zlepšení v každém roce a zdá se, že jsme udělali další zásadní změnu i letos,“ řekl Kokubu a závěrem dodal: „Ve skutečnosti ale tyto změny vnímáme jako evoluci v procesu modifikace a vývoje.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00