S letošním modelem RC212V jsou u Hondy spokojeni

Třetí místo Andrea Doviziosa v GP Kataru dává technickému řediteli HRC Shinichi Kokubovi důvod věřit, že změny provedené na novém modelu Hondy RC212V 2010 byly úspěšné.

Závodní prototyp japonského výrobce prošel během zimy významnou proměnou, když došlo na výměnu značky tlumení, změn v elektronice a hlavně pak v případě motoru, který teď musí zvládnout mnohem větší porci kilometrů.

Jedna z hlavních předností Hondy spočívala na dráze v Kataru v její maximální rychlosti a zdá se, že motor RC212V se s novými podmínkami vypořádal ze všech nejlépe. V letošní sezoně totiž každý jezdec může pro všech osmnáct závodů MotoGP použít jen šest agregátů.

„Zejména jsme neprovedli zásadní změny, ale rozhodli, že našim původním cílem mělo být to, abychom zajistili životnost bez snížení výkonu, takže jsme vyčlenili detaily a provedli sérii drobných změn. S posledními změnami jsme nyní dosáhli bodu, kde je životnost zajištěna bez snížení výkonu,“ uvedl Shinichi Kokubu.

Andrea Dovizioso se v předsezonních testech sice postupně zlepšoval, ale až v prvním závodu sezony naplno předvedl, že letošní model Hondy RC212V bude víc než jen vyrovnaným soupeřem pro stroje Yamahy a Ducati, což samozřejmě zlepšilo náladu všem včetně technického ředitele HRC.

„Výsledky naznačují, že jsme na správné cestě, ale ještě potřebujeme provést další zlepšení, včetně nastavení stroje,“ pokračoval Shinichi Kokubu. „Loni jsme na naše soupeře trošku ztráceli v oblastech jako je brzdná stabilita, takže jsme v podstatě upravili stroj se zřetelem na tyto jeho slabé stránky.“

„Nakonec jsme zlepšili celou řadu věcí. Za posledních několik let, řekněme od roku 2007, učinila Honda důležitá zlepšení v každém roce a zdá se, že jsme udělali další zásadní změnu i letos,“ řekl Kokubu a závěrem dodal: „Ve skutečnosti ale tyto změny vnímáme jako evoluci v procesu modifikace a vývoje.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00