S Niccolem Canepou o tajemství motorek Ducati

Důležitá je práce s plynem.
Stroje Ducati MotoGP jsou zahaleny tajemstvím, které zatím nikdo nedokázal jasně vysvětlit. Zatímco Casey Stoner vyhrál v posledních dvou letech 16 závodů s italskými osmistovkami, ostatní jezdci Ducati podávali o třídu horší výkony, někteří si dokonce ničili svoji pověst. Na vývoji těchto strojů se podílel nový jezdec týmu Alice Niccolo Canepa, ten však jednoznačné odpovědi také nemá.

"Stoner brzdí později a přidává plyn dříve," řekl s úsměvem Canepa. "Nevím, co přesně Stoner dělá lépe než my. Vím, že hodně používá zadní brzdu, ale to dělá Nicky (Hayden) také. Při nájezdu do zatáčky pomáhá zadní brzda uzavřít stopu."

Při hodnocení rozdílů mezi jezdci Ducati se nejvíce hovoří o výjezdu ze zatáček a práci s plynem. Podle některých Stoner přidá plyn a nechá elektroniku, aby za něj odvedla práci, ale Canepa je opačného názoru. S plynem musí zacházet jezdec jemně, aby mu nezačala poskakovat záď motorky.

"S GP9 už je to s poskakováním zádě lepší. S GP8 to byl velký problém. Na Ducati musíte s plynem velmi pomalu. Pokud přidáte rychle, motorka začne poskakovat. Vy si sice myslíte, že jedete rychle, protože se motorka hýbe všemi směry, ale pro čas na kolo to není dobré! Je lepší zacházet s plynem jemně, ale je velmi těžké najít rovnováhu," vysvětlil Canepa.

Se stabilitou motorky letos jezdcům Ducati pomůže šasi z uhlíkových vláken, které představuje významnou inovaci.

"Mezi GP8 a GP9 není moc rozdílů. Úroveň v MotoGP je tak vysoká, že je těžké dosáhnout velkých zlepšení. Ale výhodu poskytuje karbonové šasi. Hlavně při nájezdu do zatáček, je stabilnější vpředu. GP8 mívala tendenci ujíždět do strany, ale GP9 drží stopu. Takže nové šasi pomáhá při zatáčení a je stabilnější," dodal Canepa.

Při vývoji nových motorek Ducati hrají podle Canepy klíčové role Filippo Preziosi a testovací jezdec Vittoriano Guareschi. Jelikož Canepa studuje strojní inženýrství, má k technice velmi blízko a dokáže v diskuzích s mechaniky zacházet do větších detailů.

"Lépe díky tomu rozumím datům, ale hlavní výhoda je asi při diskuzích s ostatními inženýry o motorce, protože hovoříme stejnou řečí," řekl.

Ve dvaceti letech čeká Itala debut v MotoGP, ke kterému se staví s velkým respektem. Letos bude závodit pro satelitní tým Ducati.

"Musím se hodně učit a je to těžké. Nic těžšího než MotoGP neexistuje. V současnosti se také hodně učím s ručně ovládanou zadní brzdou. Také se budu letos muset naučit pět okruhů," uzavřel Canepa.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

24. září | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00