S testem v Brně jsou u Ducati spokojeni

Tovární stáj Ducati testovala novou generaci jejich osmistovky. Pro Nicky Haydena to po Laguně Seca byla teprve druhá příležitost, kterou ale plně využil a v domácím prostředí Indianapolisu už pojede s GP11.1.
S testem v Brně jsou u Ducati spokojeni

Američan až po českou Grand Prix závodil v sedle Desmosedici GP11, protože nechtěl experimentovat a snažit se novému stroji přizpůsobit v omezeném času tréninkových jízd. Test v Brně jeli jezdci italské tovární stáje na suché dráze, takže Hayden využil možnosti si na nový prototyp zvyknout a podle jeho sedmého času je vidět, že adaptace proběhla v pořádku.

„Všechno dopadlo dobře. Sice jsme nepřekonali žádný traťový rekord nebo něco podobného, ale déšť se naštěstí držel zpátky,“ komentoval pondělní test Nicky Hayden. „Ráno jsem měl pro začátek jeden výjezd s GP11 a pak už šel rovnou na GP11.1. Stejně jako v Laguně jsem byl okamžitě rychlý, ale v průběhu celého dne neustále zrychloval a byl stále rychlejší.“

Američan pochválil svůj tým za to, že po celý uplynulý víkend intenzivně pracovali na jeho závodní GP11 a zároveň mu pro test připravovali GP11.1. „Jezdit na tomto motocyklu byla pro mě zábava a je pokaždé velmi dobré vidět další pokrok, takže mám v plánu s tímto motocyklem absolvovat víkend v Indianapolisu,“ řekl závěrem Hayden, který bude o víkendu na svatbě své sestry.

Valentino Rossi už nějakou dobu s GP11.1 závodí a spolu s týmem v Brně zkoušeli co se jen dalo. Jeden den byl ale málo a protože měli poměrně nabitý program, maximální časy na kolo nebyly jeho  prioritou. Přednost dostaly vývojové trendy se zaměřením pro budoucnost.

„Byl to velmi náročný den nejen proto, že jsme zajeli sedmdesát pět kol, ale také z toho důvodu, že jsme zkoušeli spoustu změn při každém výjezdu na dráhu,“ řek k pondělnímu testu v Brně Valentino Rossi. „Není jednoduché takto jezdit a vyžaduje to velké soustředění. Měli jsme k dispozici nějaká zlepšení na elektronice, která ještě musíme zdokonalit, ale brzy se k nim vrátíme.“

„Kromě toho jsme víc uvažovali směrem k budoucnosti a převážně testovali různé konfigurace geometrie, rozložení hmotnosti a nastavení,“ pokračoval Ital, jenž se tak spolu s týmem snažil získat nové zkušenosti a poznatky ohledně GP11.1. „Řekl bych, že to byl úspěšný test, i když na úkor výkonu, protože jsme měli i jiné cíle. Zkoušeli jsme také nové pneumatiky od Bridgestonu a první dojem byl dobrý.“

22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00