První závod seriálu Grand Prix motocyklového mistrovství světa ve španělském Aragonsku představoval pro japonského výrobce Bridgestone premiéru ve výběru směsí pneumatik.
Nová dráha představovala pro všechny jezdce a jejich týmy velkou neznámou, takže z toho důvodu byl harmonogram závodního víkendu rozšířen o jeden trénink navíc, i když celkový čas na dráze zůstal zachován.
Závod vyhrál Casey Stoner, který startoval z pole position, druhé místo obsadil Dani Pedrosa a třetí pozici získal Nicky Hayden, jenž tři zatáčky před cílem předjel Jorge Lorenza.
O specifikacích pneumatik a výběru směsí pro premiérový závod MotoGP v Aragonsku hovořil šéf vývojového oddělení závodních pneumatik Bridgestone Tohru Ubukata.
„Povětrnostní podmínky umožnily jezdcům vyzkoušet všechny specifikace pneumatik, které jsme pro tento závod vybrali. Od měkké a tvrdší směsi u předních a zadních pneumatik až po měkké směsi pneumatik do mokra, takže se vyzkoušelo opravdu všechno,“ uvedl Tohru Ubukata.
„Očekávali jsme, že hlavně ráno budou teploty o něco nižší, takže pro tyto podmínky jsme vybrali střední směs pro přední a měkkou pro zadní pneumatiku, zvlášť s ohledem na páteční dopolední trénink. S tímto výběrem jsem spokojen, protože od pátku byl teplotní výkon pneumatik dobrý.“
„Odpoledne jsme už předpokládali o něco vyšší teploty, takže z toho důvodu jsme vybrali tvrdší směsi pro jejich vyšší životnost a konzistenci. Můžu říct, že jsem spokojen s výkonem všech našich specifikací i výběrem směsí pro tuto Grand Prix.“
Na otázku, proč u předních pneumatik zvolil Bridgestone směs střední a pak až extra tvrdou, Tohru Ubukata odpověděl: „Naše počáteční analýza okruhu a diskuse s jezdci, kteří v Aragonsku již testovali před závodním víkendem naznačila, že stabilita přední pneumatiky bude rozhodující, zejména pak v místech intenzivního brzdění do zatáček z kopce dolů.“
„Střední a extra tvrdé směsi předních pneumatik mají velmi podobný pracovní rozsah teplot, ale střední směs jsme vybrali z toho důvodu, protože má lepší přilnavost a extra tvrdou pro její lepší stabilitu a odolnost proti drolení, které často nastává na okruzích, které jsou pokryté prachem nebo mají nový asfalt.“
„Zejména v pátek jsme mohli vidět, že Aragón potřebuje povrch vyčistit, ještě víc než ostatní okruhy a to je také důvod proč jsme vybrali místo tvrdé směsi, směs extra tvrdou,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.