S výkonem pneumatik je Bridgestone spokojený

První závod seriálu Grand Prix motocyklového mistrovství světa ve španělském Aragonsku představoval pro japonského výrobce Bridgestone premiéru ve výběru směsí pneumatik.

Nová dráha představovala pro všechny jezdce a jejich týmy velkou neznámou, takže z toho důvodu byl harmonogram závodního víkendu rozšířen o jeden trénink navíc, i když celkový čas na dráze zůstal zachován.

Závod vyhrál Casey Stoner, který startoval z pole position, druhé místo obsadil Dani Pedrosa a třetí pozici získal Nicky Hayden, jenž tři zatáčky před cílem předjel Jorge Lorenza.

O specifikacích pneumatik a výběru směsí pro premiérový závod MotoGP v Aragonsku hovořil šéf vývojového oddělení závodních pneumatik Bridgestone Tohru Ubukata.

„Povětrnostní podmínky umožnily jezdcům vyzkoušet všechny specifikace pneumatik, které jsme pro tento závod vybrali. Od měkké a tvrdší směsi u předních a zadních pneumatik až po měkké směsi pneumatik do mokra, takže se vyzkoušelo opravdu všechno,“ uvedl Tohru Ubukata.

„Očekávali jsme, že hlavně ráno budou teploty o něco nižší, takže pro tyto podmínky jsme vybrali střední směs pro přední a měkkou pro zadní pneumatiku, zvlášť s ohledem na páteční dopolední trénink. S tímto výběrem jsem spokojen, protože od pátku byl teplotní výkon pneumatik dobrý.“

„Odpoledne jsme už předpokládali o něco vyšší teploty, takže z toho důvodu jsme vybrali tvrdší směsi pro jejich vyšší životnost a konzistenci. Můžu říct, že jsem spokojen s výkonem všech našich specifikací i výběrem směsí pro tuto Grand Prix.“

Na otázku, proč u předních pneumatik zvolil Bridgestone směs střední a pak až extra tvrdou, Tohru Ubukata odpověděl: „Naše počáteční analýza okruhu a diskuse s jezdci, kteří v Aragonsku již testovali před závodním víkendem naznačila, že stabilita přední pneumatiky bude rozhodující, zejména pak v místech intenzivního brzdění do zatáček z kopce dolů.“

„Střední a extra tvrdé směsi předních pneumatik mají velmi podobný pracovní rozsah teplot, ale střední směs jsme vybrali z toho důvodu, protože má lepší přilnavost a extra tvrdou pro její lepší stabilitu a odolnost proti drolení, které často nastává na okruzích, které jsou pokryté prachem nebo mají nový asfalt.“

„Zejména v pátek jsme mohli vidět, že Aragón potřebuje povrch vyčistit, ještě víc než ostatní okruhy a to je také důvod proč jsme vybrali místo tvrdé směsi, směs extra tvrdou,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00