S výkonem pneumatik je Bridgestone spokojený

První závod seriálu Grand Prix motocyklového mistrovství světa ve španělském Aragonsku představoval pro japonského výrobce Bridgestone premiéru ve výběru směsí pneumatik.

Nová dráha představovala pro všechny jezdce a jejich týmy velkou neznámou, takže z toho důvodu byl harmonogram závodního víkendu rozšířen o jeden trénink navíc, i když celkový čas na dráze zůstal zachován.

Závod vyhrál Casey Stoner, který startoval z pole position, druhé místo obsadil Dani Pedrosa a třetí pozici získal Nicky Hayden, jenž tři zatáčky před cílem předjel Jorge Lorenza.

O specifikacích pneumatik a výběru směsí pro premiérový závod MotoGP v Aragonsku hovořil šéf vývojového oddělení závodních pneumatik Bridgestone Tohru Ubukata.

„Povětrnostní podmínky umožnily jezdcům vyzkoušet všechny specifikace pneumatik, které jsme pro tento závod vybrali. Od měkké a tvrdší směsi u předních a zadních pneumatik až po měkké směsi pneumatik do mokra, takže se vyzkoušelo opravdu všechno,“ uvedl Tohru Ubukata.

„Očekávali jsme, že hlavně ráno budou teploty o něco nižší, takže pro tyto podmínky jsme vybrali střední směs pro přední a měkkou pro zadní pneumatiku, zvlášť s ohledem na páteční dopolední trénink. S tímto výběrem jsem spokojen, protože od pátku byl teplotní výkon pneumatik dobrý.“

„Odpoledne jsme už předpokládali o něco vyšší teploty, takže z toho důvodu jsme vybrali tvrdší směsi pro jejich vyšší životnost a konzistenci. Můžu říct, že jsem spokojen s výkonem všech našich specifikací i výběrem směsí pro tuto Grand Prix.“

Na otázku, proč u předních pneumatik zvolil Bridgestone směs střední a pak až extra tvrdou, Tohru Ubukata odpověděl: „Naše počáteční analýza okruhu a diskuse s jezdci, kteří v Aragonsku již testovali před závodním víkendem naznačila, že stabilita přední pneumatiky bude rozhodující, zejména pak v místech intenzivního brzdění do zatáček z kopce dolů.“

„Střední a extra tvrdé směsi předních pneumatik mají velmi podobný pracovní rozsah teplot, ale střední směs jsme vybrali z toho důvodu, protože má lepší přilnavost a extra tvrdou pro její lepší stabilitu a odolnost proti drolení, které často nastává na okruzích, které jsou pokryté prachem nebo mají nový asfalt.“

„Zejména v pátek jsme mohli vidět, že Aragón potřebuje povrch vyčistit, ještě víc než ostatní okruhy a to je také důvod proč jsme vybrali místo tvrdé směsi, směs extra tvrdou,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30