Sachsenring, místo dalšího honu na Pedrosu

Vše je připraveno na další drama na Sachsenringu. Tento víkend hostí okruh pět mil západně od Chemnitzu eni Motorrad Grand Prix Deutschland.
Sachsenring, místo dalšího honu na Pedrosu

Závody aut i motocyklů se konaly v této oblasti již od roku 1920 na uzavřených veřejných komunikacích kolem německého města Chemnitz, a to až do roku 1990. Bylo však rozhodnuto, že závodit v tak hustě osídlené oblasti již není nadále vhodné a proto byl v roce 1996 vystavěn nový okruh, který se používá především jako centrum pro školení řidičů a středisko bezpečnosti silniční dopravy. Poprvé zavítaly závody MotoGP na Sachsenring v roce 1998. Od té doby doznala trať dlouhá 3 671 metrů mnohá vylepšení. Nejdelší rovinka na dráze o šířce 12 metrů měří rovných 700 metrů. Jezdce zde čeká 10 levých a 3 pravé zatáčky se spoustou výrazných převýšení, které společně činí závodní dráhu jednou z nejpomalejších v kalendáři Grand Prix.

Traťový rekord zde od roku 2011 s časem 1´21.846 s drží Dani Pedrosa s Hondou, kterému rovněž patří hodnota nejvyšší naměřené rychlosti 293 km/h z loňského roku. Nejrychlejší kolo zajel časem 1´21.067 s v roce 2008 Casey Stoner na Ducati.

Pokud lze soudit podle posledních tří německých velkých cen, není nikdo jiný než Dani Pedrosa, kdo by se měl vydat na Sachsenring s větší sebedůvěrou. Nicméně, jak tu Španěl sám řekl v roce 2008, při motocyklových závodech není nikdy nic jisté.

Mnozí by byli v sedmém nebi, pokud by skončili v závodě královské kategorie na čtvrtém místě při vědomí toho, že hlavní rival Jorge Lorenzo byl zraněn a startuje z dvanáctého místa. Dani Pedrosa se však přirozeně cítil zklamaný, že na soupeře na tovární Yamaze navýšil vedení o pouhé dva body. Své umístění ve skutečnosti jezdec týmu Repsol Honda označil za prozatím svůj nejhorší výsledek roku 2013. Ukončil tak šňůru pěti po sobě jdoucích umístění na podiu – nejdelší to řetězec podií jezdců z top trojky v tomto roce.

Do Německa se však může Dani oprávněně těšit. Na Sachsenringu triumfoval v letech 2010, 2011 a 2012, a spolu s prvním vítězstvím v jeho premiérovém roce v MotoGP (2007) a dvěma vítězstvími ve střední kategorii, zde vystoupal na stupínek nejvyšší celkem šestkrát. Pouze ve zmiňovaném roce 2008 ztráta kontroly nad strojem a pád z prvního místa ukončili jeho, tehdy deštivý, závod.

Co se týká Jorge Lorenza jeho úloha na Sachsenringu je jasná. Znovu co nejvíce omezit škody na bodovém kontě. Vše záleží na tom, jak hodně bude současný držitel mistrovského titulu limitován zlomeninou klíční kosti, kterou si přivodil při tréninku v Assenu. Dá se říct, že se role obrátily. Dani Pedrosa, v minulosti tak často zraněný muž, je teď lovnou zvěří. Druhé housle nechce hrát ani osmdesátinásobný vítěz závodů MotoGP Valentino Rossi. Nad svým týmovým kolegou Lorenzem chce mít i zde navrch.

Marc Márquez si opět během posledních dvou závodů, a to i bez vítězství, nenápadně upevnil své postavení v top trojici, zatímco jezdec týmu Monster Yamaha Tech3 Cal Crutchlow si musí dobře hlídat svá záda, neboť o své prozatímní čtvrté místo může lehce přijít. Valentino Rossi na něj momentálně ztrácí pouhé dva body. Perličkou je, že Italovo nizozemské vítězství přišlo ve čtyřicátém šestém závodě po Rossiho posledním vítězství v Sepangu v roce 2010 a na svém kontě teď má celkem 4646 mistrovských bodů za celou svou kariéru. Skutečně zajímavé náhody...

Startovní rošt bude obsazen podobně jako v minulém podniku. Ivan Silva dál nahrazuje v týmu Avintia Blusens zraněného Hiroshi Aoyamu. Za Bena Spiese i tentokrát nastupuje v sedle Desmosedici týmu Ignite Pramac Racing testovací tovární jezdec Ducati Michele Pirro. V Laguně Seca jej pak vystřídá sanmarinský Alex De Angelis, neboť Pirro bude v té době testovat pro tovární Ducati v Misanu. Stefan Bradl se do svého domácího závodu vrací po dvoudenním testu v Argentině. Navzdory tomu, že ještě nikdy žádný německý závodník nevyhrál v historii MotoGP domácí velkou cenu, Stefan Bradl i němečtí fanouškové by změnu zcela jistě uvítali...

Nedělní eni Motorrad Grand Prix Deutschland začíná ve 14:00 hodin. Páteční trénink nejvyšší kubatury bude zahájen v 9:55 hodin.
(zdroj: motogp.com)

 

22. června | Folger testoval motocykl Moto2 na okruhu v Aragonii. odkaz
17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00