Sedmé místo není u Ducati důvodem ke spokojenosti.

Sedmé místo není u Ducati důvodem ke spokojenosti.

Různorodé počasí a nakonec i vydatná přeháňka, to byl ranní warm-up, který tak týmům nepřinesl žádný užitek. Samotný závod se však už jel v téměř stejných podmínkách, v jakých probíhaly páteční a sobotní tréninky.

Valentino Rossi dokončil závod na sedmém místě. Tento výsledek je stále ještě vzdálen tomu, co si on i tým Ducati předsevzali a na čem tvrdě pracují, nicméně katalánský závod vyslal týmu velmi slibné signály. Ve většině z pětadvaceti kol držel Ital konkurenceschopné tempo a výsledný rozdíl mezi ním a jezdci na špici ukazuje, že i tato propast se začíná zmenšovat.

Nicky Hayden, druhý jezdec týmu Ducati, obsadil ve výsledné tabulce devátou pozici. Také on byl rychlý. Bohužel jen v počátečních fázích závodu. Pak ale začal ztrácet cit v pravé ruce a byl donucen zpomalit.

Jezdci týmu Ducati bezprostředně po Velké ceně Katalánska:

Valentino Rossi:
„Dnes to šlo docela dobře. Dá se dokonce říct, že to byl náš nejlepší letošní závod na suchu. Dojel jsem blíže ke skupince přede mnou. Rozdíly v časech na kolo byly kolem půl sekundy, což je nejmenší rozdíl, jakého jsme letos na suchu, s ohledem na náš potenciál, dosáhli. Jednu chvíli jsem si dokonce myslel, že mohu předjet Bautistu, který pak už nebyl daleko od Stonera a dalších. Bohužel, ke konci jsem začal ztrácet výkon na zadní pneumatice. Tohle se nám stává, protože zadní kolo je náchylné k přetáčivosti v momentech, kdy přední kolo potřebuje pomoc. V nadcházejících dvou testovacích dnech nasadíme znovu hliníkovou vidlici a v nastavení vyzkoušíme některé naše nápady. V zatáčkách potřebujeme získat především lepší přilnavost na předku. Doufáme, že uděláme další malý krok kupředu, protože jezdci, kteří byli dnes přede mnou, už nejsou „příliš daleko"."

Nicky Hayden:
Závod byl pro mě velmi těžký. Už den předtím, než jsem šel spát, jsem začal mít problém s rukou. Trochu jsem to cítil už při včerejší kvalifikaci, takže jsme aplikovali s naším fyzioterapeutickým týmem nějakou léčbu, nicméně v závodě se problém vrátil. Tohle se mi již párkrát v mé kariéře stalo, ale zde, kde je nutné opravdu intenzívní brzdění, jsem po chvíli stěží cítil brzdu nebo plynovou rukojeť. Pokud jsem si mohl rozhýbat prsty, citlivost ruky se vrátila zpět, ale pak se situace opakovala. Na začátku jsem měl dobrou rychlost, ale poté, co jsem zůstal mimo skupinu, jsem se už jen snažil dojet a nespadnout. Vůbec jsem necítil, jak tvrdě mám brzdit. Doufejme, že se stejný problém neobjeví při testech. Myslím si totiž, že můžeme zapracovat na zlepšení.

Vittoriano Guareschi (manažer týmu):
Jsem spokojen s prací, kterou jsme udělali tento víkend. Dnešní závod nám potvrdil, že tým je schopen dělat pokroky. Po testu v Mugellu jsme byli připraven nasadit některá vylepšení v elektronice, zatímco hliníková vidlice ještě potřebuje více otestovat. Valentino v dnešním závodě snížil ztrátu na jezdce před ním asi na půl vteřiny na kolo. Jistě je to významný poznatek, když jej bereme v absolutních číslech, ale v žádném případě to není tak velké zlepšení pokud zvážíme, jak velké byly dosud naše ztráty na kolo při suchých závodech. Sedmé místo není výsledek, se kterým bychom se my jako tým či Valentino spokojili. Ale výsledný čas a tempo v závodě byly slibné. Bohužel Nickyho závod byl ovlivněn fyzickým problémem, přesto i on udělal během celého víkendu kus dobré práce, která mu například pomohla získat nejlepší kvalifikační umístění na této trati v sedle Ducati. A to je další pozitivní signál. Zítra (v pondělí) vyzkoušíme znovu kyvnou vidlici spolu s některými nastaveními motocyklu. Chceme pokračovat ve směru, kterým jsme vykročili."

Dnes se oba jezdci týmu Ducati aktivně zúčastnili oficiálního testování v Barceloně. Rossi s novou hliníkovou vidlicí odkroužil celkem 56 kol, Nicky Hayden na své GP12 s původní karbonovou vidlicí odjel celkem 78 kol a patřil tak „nejpilnějším" jezdcům dnešního testu. Data, která tým díky oběma nastavením nasbíral, budou zužitkována při dalším plánovaném testu, a to už tuto středu na okruhu v Aragónu.

Nicky Hayden:
„Bylo to příjemné mít dobrý testovací den. Zaměřili jsme se však především na potvrzení pár věcí jako je nastavení vidlice, geometrie a pár nových nastavení v elektronice. To, že byla vyvěšena na konci dne červená vlajka, je škoda. Měli jsme připravenou novou pneumatiku tak, abychom mohli ještě zajet jeden rychlý čas a ověřili si tak, že jsme skutečně udělali pokrok. Ale tak to chodí. Nicméně, určitě to pro nás byl užitečný den."

Valentino Rossi:
Moc nových věcí jsme nezkoušeli. Spíš jsme se zaměřili na testování více konfigurací nastavení. Nakonec jsme si potvrdili, že s tím, co jsme měli, bylo nastavení na včerejší závod to nejlepší pro tuto trať. Zkoušeli jsme také hliníkové kyvné rameno, které by nám mělo pomoci eliminovat problémy s přilnavostí při zrychlení. Ale na rozdíl od testu v Mugellu se zde projevilo určité chvění. Bude zajímavé vyzkoušet ve středu v Aragónsku znovu chování vidlice."

Doporučujeme

Články odjinud