Sedmý podnik sezony - holandská TT v Assenu

Sedmý podnik sezony - holandská TT v Assenu

Zní to neuvěřitelně, ale světový šampionát zavítá do slavného Assenu již po dvaašedesáté. Poprvé se tam závodilo v roce 1949 a od té doby je Assen trvalou součástí závodního kalendáře – IVECO TT ASSEN.

Do roku 1954 se v Assenu závodilo na klasických komunikacích až pak Holanďané postavili svou katedrálu, která jejich Tourist Trophy proslavila po celém světě. V roce 1999 došlo k radikální modifikaci okruhu, byla postavena nová hlavní tribuna, řídící stanoviště, tiskové středisko a také byla obnovena boxová stání. Další změna, kterou na okruhu udělali v zimě 2005/2006 rapidně snížila délku dráhy z šesti kilometrů na 4555 metrů.

V roce 2010 je délka opět o něco kratší a jezdci motocyklového mistrovství světa ujedou v jednom kole vzdálenost 4542 metrů. Dráha okruhu v Assenu má nejdelší rovinku dlouhou 487 metrů, její šířka je čtrnáct metrů a od startu do cíle je celkem osmnáct zatáček - šest levých a dvanáct pravých. Nepoměr v počtu pravých a levých zatáček je také důvod, proč Bridgestone přiveze do Assenu už druhým rokem asymetrickou zadní pneumatiku.

LCR Honda Team MotoGP 2011

Po závodu v Británii zveřejnila Mezinárodní motocyklová federace (FIM) šestici týmů, které mají jisté místo v litrové MotoGP 2012. Jedná se o týmy, které nyní závodí v kubatuře Moto2 a stabilně dosahují dobrých výsledků – By Queroseno Racing (BQR), Forward Racing, Kiefer Racing, Marc VDS Racing, Paddoc Racing (Interwetten), Speed Master. Pravděpodobně se to bude týkat jezdců jako  Stefana Bradla, Thomase Lüthiho, Scotta Reddinga a Andrea Iannoneho. To je ale budoucnost, takže zpátky do současnosti.

Dani Pedrosa má po další operaci ramene, protože se mu během rehabilitace uvolnil drobný úlomek kosti, který museli fixovat. To byl pravděpodobně důvod, proč jeho léčba nepokračovala tak rychle, jak předpokládali. Repsol Honda sice v tiskové zprávě uvedla, že by chtěl Pedrosa přijet už do Assenu, ale to asi nebude možné. Sám Španěl uvedl, že by to moc rád udělal, ale pravděpodobnější termín mu přijde konec června a s tím spojená Velká cena Itálie. HRC už také pro holandskou TT vybrala jeho náhradníka v podobě Hirošiho Aojamy z jejich satelitního týmu San Carlo Honda Gresini. Za Japonce pak nastoupí vedle Simoncelliho testovací jezdec Honda Racing Corporation, Kousuke Akijoši.

Colin Edwards jen týden po zlomenině klíční kosti získal umístění na stupních vítězů v Británii. Fantastický úspěch, který všechny u Tech 3 povzbudil a samozřejmě nejvíc samotného Američana. Zatím ale není v plné kondici, protože má natažené svalstvo na pravé straně žeber, což ho alespoň pro víkend v Assenu bude částečně limitovat. Druhý jezdec Monster Yamaha Tech 3 Cal Crutchlow havaroval v kvalifikaci na britskou Grand Prix a jen týden po Colinsovi si také zlomil klíční kost. Bylo celkem zvláštní, že britského závodníka nechali celý víkend ležet v nemocnici s podezřením na poškození krčního obratle a vyšetření provedli až v pondělí. Až potom, co se podezření na poškození C2 nepotvrdilo, mohli začít Crutchlowa operovat, jenže to už mu rameno pořádně nateklo. Britský jezdec Tech 3 nemá v plánu vzdát závod v Assenu, ale jak se mu bude dařit v sedle Yamahy, tak to zjistí až ve čtvrtek dopoledne.

Yamaha - 50. výročí závodění v MS, Assen

Yamaha slaví a to kulatých padesát let závodění v mistrovství světa. Japonský výrobce měl první část oslav připravenou pro domácí podnik letos na jaře v Motegi, ale to se z pochopitelných důvodů neuskutečnilo. Společnost s třemi ladičkami ve znaku v Assenu zahájí oficiální část programu ve středu a to přímým přenosem z prezentace tovární skupiny v červenobílé kombinaci. Prezentace se zúčastní jak současní jezdci Jorge Lorenzo a Ben Spies, tak významné osobnosti, které v historii Yamahy sehrály důležitou roli. Jen pár kilometrů od závodní dráhy pak bude otevřena výstava, kde nebudou chybět slavné závodní stroje z posledních padesáti let, fotografie a videa.

Ducati sice neslaví nic, ale do Assenu přijede vybavena těžkým kalibrem pod označením GP11.1. Tento modifikovaný prototyp Desmosedici bude pouze na straně garáže Valentina Rossiho, který tak získal podvozek z prototypu 2012 poháněný motorem o objemu 800ccm a to vše v kombinaci s převodovkou nové generace, která by měla mít srovnatelné parametry s převodovkou RC212V. Nicky Hayden pojede GP11.1 až v Laguně Seca, ale v Assenu dostane nový typ rámu. Italové v poslední době hodně testovali, po závodu v Británii testoval také Nicky Hayden a Valentino Rossi GP12, ale i tak je nasazení takového množství novinek poměrně riskantní. Nicméně to může být úspěšný tah.

Víkend v Assenu bude hodně zajímavý – Yamahy tam jsou jako doma, navíc pojedou v červenobílé kombinaci a s jezdci, kteří tam loni obsadili první a čtvrté místo. Hondy mají obrovskou rychlost, výkon a taky novou sestavu v továrním týmu, Ducati připravila pár zajímavých novinek a Karel Abraham pojede svůj 100. závod kariéry. No lepší pozvánku pro víkend v Holandsku si snad ani nejde přát.

Karel Abraham a Héctor Barberá - MotoGP 2011

V roli vedoucího jezdce jede do Holandska Casey Stoner (Repsol Honda), který si po vítězství v Silverstonu připsal na konto třetí zlato v řadě a teď má šanci přidat čtvrté, což se mu ještě nikdy nepodařilo. Osmnáct bodů za ním je na druhém místě Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing), který se bude snažit zapomenout na pád z Británie a naopak zaútočit na vedoucí příčku. Andrea Dovizioso (Repsol Honda) je třetí a od Lorenza ho dělí patnáct bodů. Ital si vede dobře a rád by v Assenu navázal na výkon ze Silverstonu, kde získal druhé místo.

Na čtvrté pozici je s osmašedesáti body Valentino Rossi (Ducati Team). Ital ztrácí na svého krajana Doviziosa patnáct bodů a před pátým Danim Pedrosou (Repsol Honda) si již vytvořil sedmibodový náskok. Španěl do Assenu nepřijede, ale nadějně vypadá osmý závod v Mugellu, kde by už Pedrosa rád závodil.

Jediný bod za Pedrosou je šestý Američan Nicky Hayden (Ducati Team), na sedmém místě je Hiroši Aojama (San Carlo Honda Gresini), osmý je Colin Edwards (Monster Yamaha Tech 3), devátý Ben Spies (Yamaha Factory Racing) a první desítku uzavírá český závodník Karel Abraham (Cardion AB Motoracing).

!!!  Pozor, den závodu je už v sobotu 25. června, kde také dochází ke změně v časové harmonogramu !!!

Časový harmonogram Velké ceny Nizozemska:

Čtvrtek 23. června









Čas
Jízdy
Televize
09:15 – 09:55
125ccm: 1. Volný trénink
10:10 – 10:55
MotoGP: 1. Volný trénink
11:10 – 11:55
Moto2: 1. Volný trénink





13:15 – 13:55
125ccm: 2. Volný trénink
14:10 – 14:55
MotoGP: 2. Volný trénink
15:10 – 15:55
Moto2: 2. Volný trénink





Pátek 24. června









Čas
Jízdy
Televize
09:15 – 09:55
125ccm: 3. Volný trénink
10:10 – 10:55
MotoGP: 3. Volný trénink
11:10 – 11:55
Moto2: 3. Volný trénink





13:00 – 13:40
125ccm: Kvalifikace Nova Sport
13:55 – 14:55
MotoGP: Kvalifikace Nova Sport
15:10 – 15:55
Moto2: Kvalifikace - TV 21:15
Nova Sport - Z





Sobota 25. června









Čas
Jízdy
Televize
08:40 – 09:00
125ccm: Warm-Up
09:10 – 09:30
Moto2: Warm-Up
09:40 – 10:00
MotoGP: Warm-Up





12:00
125ccm: Závod Nova Sport
13:15
Moto2: Závod Nova Sport
15:00
MotoGP: Závod TV Nova

 

Výsledek nizozemské Grand Prix z roku 2010 - MotoGP:

P. Jezdec Země Tým Motocykl Km/h Čas/ ztráta
1 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team Yamaha 171.5 41'18.629
2 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 171.3 +2.935
3 Casey STONER AUS Ducati Team Ducati 171.0 +7.022
4 Ben SPIES USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 170.6 +13.265
5 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda 170.5 +15.323
6 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP Honda 170.4 +15.772
7 Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati 169.7 +25.867
8 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 169.5 +28.991
9 Marco SIMONCELLI ITA San Carlo Honda Gresini Honda 169.1 +35.658
10 Aleix ESPARGARO SPA Pramac Racing Team Ducati 169.1 +35.837
11 Mika KALLIO FIN Pramac Racing Team Ducati 167.7 +56.769
12 Hector BARBERA SPA Paginas Amarillas Aspar Ducati 167.7 +56.890
13 Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 167.4 +1'00.615
14 Alvaro BAUTISTA SPA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 166.9 +1'08.074
15 Kousuke AKIYOSHI JPN Interwetten Honda MotoGP Honda 163.4 +1 kolo

Doporučujeme

Články odjinud