Šéf Dorny počítá pro rok 2012 s dvaadvaceti motocykly

Carmelo Ezpeleta se nechal slyšet, že v roce 2012 bude na startovním roštu královské MotoGP minimálně dvaadvacet motocyklových prototypů s obsahem motoru do 1000ccm.
Šéf Dorny počítá pro rok 2012 s dvaadvaceti motocykly

Letošním ročníkem mistrovství světa skončí éra osmistovek MotoGP a světový šampionát přechází na nový formát litrových motocyklů. Nové předpisy mají zvýšit zájem o závodění v top šampionátu a usnadnit vstup výrobcům a týmům, pro které to v současnosti není z finančního hlediska možné.

„V průběhu příštího roku bude pro nás velkým úkolem vytvořit pokud možno mnohem více úspornější šampionát pro týmy a zejména pro ty nezávislé,“ řekl Ezpeleta. „To děláme a pro rok 2011 jsme na tom dobře.“

Dále Carmelo Ezpeleta uvedl, že již nyní hovoří s lidmi, kteří mají zájem o vstup do litrové kubatury a proto má jistotu, že na startovním roštu nebude v příštím roce méně motocyklů než dvaadvacet. „Máme už některé výrobce a nové tovární týmy, kteří projevili zájem, ale dnes nemůžu nic potvrdit na sto procent,“ uvedl šéf Dorny.

V roce 2011 tvoří startovní rošt MotoGP sedmnáct motocyklů značek Ducati, Honda, Suzuki a Yamaha. První dva jmenovaní výrobci mají v šampionátu největší zastoupení, naopak Suzuki nasadila pouze jeden motocykl, což je z jejich strany porušení závazku s promotérm šampionátu. Suzuki zatím ani nepotvrdila, zda jejich motocykl uvidíme v MotoGP 2012 a ve hře je možná soudní dohra.

Carmelo Ezpeleta je hostem akce Wrooom 2011 v italských Dolomitech a tam také hovořil o možných kandidátech na pořádání motocyklové Grand Prix. Jedná se o nové závodní okruhy v Indii a Spojených státech, které jako první uvítají světový seriál formule 1.

Podle Ezpelety Indie připadá v úvahu v roce 2012, americký Austin pak o rok později v roce 2013. Závodní okruh v Dillí už navštívili zástupci FIM a Dorna teď čeká na jejich vyjádření, zda splňuje bezpečnostní parametry pro motocyklový šampionát. Ezpeleta by rád s okruhem v Dillí uzavřel smlouvu do konce června, tedy v době, kdy se dokončuje podoba kalendáře závodů pro rok 2012.

„Abych řekl pravdu, tak v současnosti jsou v Dillí absolutně soustředěni na dokončení okruhu pro letošní formuli 1, což je hodně práce,“ řekl Ezpeleta. „Máme čas do června, abychom přesně zjistili jaká je v této věci situace.“

Šéf Dorny rovněž prozradil, že již diskutují s americkým Austinem, jehož dráha by v budoucnu mohla nahradit Indianapolis, ale stejně jak v případě Indie je také v Austinu pozornost všech nyní zaměřena na formuli 1.

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00