Carmelo Ezpeleta se nechal slyšet, že v roce 2012 bude na startovním roštu královské MotoGP minimálně dvaadvacet motocyklových prototypů s obsahem motoru do 1000ccm.
Letošním ročníkem mistrovství světa skončí éra osmistovek MotoGP a světový šampionát přechází na nový formát litrových motocyklů. Nové předpisy mají zvýšit zájem o závodění v top šampionátu a usnadnit vstup výrobcům a týmům, pro které to v současnosti není z finančního hlediska možné.
„V průběhu příštího roku bude pro nás velkým úkolem vytvořit pokud možno mnohem více úspornější šampionát pro týmy a zejména pro ty nezávislé,“ řekl Ezpeleta. „To děláme a pro rok 2011 jsme na tom dobře.“
Dále Carmelo Ezpeleta uvedl, že již nyní hovoří s lidmi, kteří mají zájem o vstup do litrové kubatury a proto má jistotu, že na startovním roštu nebude v příštím roce méně motocyklů než dvaadvacet. „Máme už některé výrobce a nové tovární týmy, kteří projevili zájem, ale dnes nemůžu nic potvrdit na sto procent,“ uvedl šéf Dorny.
V roce 2011 tvoří startovní rošt MotoGP sedmnáct motocyklů značek Ducati, Honda, Suzuki a Yamaha. První dva jmenovaní výrobci mají v šampionátu největší zastoupení, naopak Suzuki nasadila pouze jeden motocykl, což je z jejich strany porušení závazku s promotérm šampionátu. Suzuki zatím ani nepotvrdila, zda jejich motocykl uvidíme v MotoGP 2012 a ve hře je možná soudní dohra.
Carmelo Ezpeleta je hostem akce Wrooom 2011 v italských Dolomitech a tam také hovořil o možných kandidátech na pořádání motocyklové Grand Prix. Jedná se o nové závodní okruhy v Indii a Spojených státech, které jako první uvítají světový seriál formule 1.
Podle Ezpelety Indie připadá v úvahu v roce 2012, americký Austin pak o rok později v roce 2013. Závodní okruh v Dillí už navštívili zástupci FIM a Dorna teď čeká na jejich vyjádření, zda splňuje bezpečnostní parametry pro motocyklový šampionát. Ezpeleta by rád s okruhem v Dillí uzavřel smlouvu do konce června, tedy v době, kdy se dokončuje podoba kalendáře závodů pro rok 2012.
„Abych řekl pravdu, tak v současnosti jsou v Dillí absolutně soustředěni na dokončení okruhu pro letošní formuli 1, což je hodně práce,“ řekl Ezpeleta. „Máme čas do června, abychom přesně zjistili jaká je v této věci situace.“
Šéf Dorny rovněž prozradil, že již diskutují s americkým Austinem, jehož dráha by v budoucnu mohla nahradit Indianapolis, ale stejně jak v případě Indie je také v Austinu pozornost všech nyní zaměřena na formuli 1.