Šéf Hondy není spokojen se změnou pravidel z Estorilu

FIM tam změnila systém penalizací za překročení povoleného počtu motorů.
Šéf Hondy Shuhei Nakamoto vyjádřil své zklamání nad změnou pravidel, které v Estorilu oznámila Mezinárodní motocyklová federace a jenž se týkala penalizací za překročení stanoveného počtu pohonných jednotek. Od Velké ceny České republiky totiž v posledních sedmi závodech sezony mohli na motocyklovém prototypu MotoGP použít jen pět pohonných jednotek.

Pokud by někdo ze závodníků tento počet pěti motorů překročil, přišel by tak o deset bodů v průběžném hodnocení individuální soutěže jezdců. FIM se obávala, aby nedošlo k situacím, že jezdec raději určitou část závodního víkendu nebo poslední závod raději prosedí, protože by to pro něho bylo výhodnější než mínus deset bodů v celkovém hodnocení.

V Estorilu se tedy rozhodlo a vešlo v platnost, že pokud bude tým nucen danému jezdci motor vyměnit, tak se to nijak bodově nedotkne jezdce, ale díky tomu se ´jen´ postaví na konec startovního roštu. O deset bodů ale přijde výrobce v Poháru konstruktérů a to se opravdu vůbec nelíbí Shuhei Nakamatovi z Hondy, protože právě Honda má v šampionátu celkem šest strojů.

Pro HRC je to z pochopitelných důvodů velmi citelný zásah do předem dohodnutých pravidel, protože s šesti závodními prototypy RC212V na startu se jich tato změna v penalizacích může ze všech výrobců dotknout nejvíce.

Ani Yamaha není z rozhodnutí v Estorilu nadšená a změnu v penalizacích vidí jako nešťastné řešení. Po portugalském úspěchu Jorge Lorenza bylo pro Yamahu vítězství v Poháru konstruktéru jasné, ale díky změně se zatím oslava musí odložit. Do konce sezony stále zůstávají tři Velké ceny a pokud někdo z jejich čtyř jezdců bude muset na své YZR-M1 použít motor navíc, body půjdou po desítkách dolů.

Šéf Hondy Shuhei Nakamoto pro Motorcycle News uvedl: „Tato změna mě vážně zklamala. Pouze Honda dodává šest motocyklů, takže díky tomu máme větší šanci na problém. Možná budeme muset tento počet zredukovat.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10:32 | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz
20. května | Kvůli tomuto zkrácení dráhy přišel di Giannatonio o vítezství: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00