Šéf Lorenzova týmu Wilco Zeelenberg chválí zlepšení Yamahy

Wilco Zeelenberg, šéf skupiny kolem Jorge Lorenza v továrním týmu Yamaha věří, že hlavním důvodem Jorgeho dominance v dosavadní první třetině šampionátu je výrazné zlepšení motocyklu Yamaha YZR-M1.
Šéf Lorenzova týmu Wilco Zeelenberg chválí zlepšení Yamahy

Trvalo to pouze šest závodů a Jorge Lorenzo má na kontě již o jedno vítězství víc než za celou minulou sezónu. Letošní čtyři vítězství mu přinesli už 25 bodový náskok na druhého borce průběžného pořadí, Australana Caseyho Stonera.

Mistr světa roku 2010 vyhrál loni na finální verzi osmistovkové Yamahy jen 3 ze 17 závodů (přičemž v Silverstone nedokončil, na Phillip Islandu se zranil v tréninku a do konce sezóny již do šampionátu nezasáhl). Casey Stoner v ten rok dominoval s 10 vítězstvími.

Zeelenberg nevěří, že Jorge jede rychleji, než jezdil v loňském roce, ale jak se sám vyjádřil: „Je jasné, že motocykl se oproti loňskému roku velmi zlepšil." „Výkonové vlastnosti litrové M1 jsou zcela odlišné. Vloni jsme opravdu usilovně bojovali, Yamaha však nebyla tak ovladatelná a dosažené výsledky tomu odpovídaly. Domnívám se, že Jorge má stejnou rychlost jako loni, ale už teď je jasné, že motocykl je mnohem lepší," sdělil Zeelenberg.

Španělský jezdec letos ztratil pouhých 10 bodů z maximálního počtu 150 možných a jeho ohromující forma pokračovala i minulý závod v Silverstone. Někteří se domnívali, že Lorenzův jezdecký styl, který těží především z rychlých zatáček, se skvěle hodil k „osmistovce", ale nebude si rozumět se stop-and-go charakteristikou silnějšího „litru".

Ale Zeelenberg se vyjádřil, že 25letý Mallorčan nijak výrazně svůj jezdecký styl na Yamaze o objemu 1000ccm  nezměnil. Wilco Zeelenberg dodal: „Na svém stylu Jorge nezměnil tak moc. Co ovšem má, je jeho schopnost cítit „sílu trati". To znamená, že je velmi vnímavý k signálům a odezvě, kterou mu poskytují pneumatiky. Je schopen pochopit, jaká je aktuální přilnavost. Ve výjezdech ze zatáček není tak rychlý jako byl loni na osmistovce, ale vyjíždí daleko lépe, přestože to ještě není ten klasický styl stop-and-go. Při zatáčení chce vždycky využít sílu z pneumatik. A Jorge je v tom opravdu dobrý."

Rychlost v zatáčkách je Lorenzova největší zbraň a duo jezdců Monster Yamaha Tech3 Andrea Dovizioso a Cal Crutchlow často mluví o tom, o kolik rychlejší je Španěl v nájezdu do zatáčky a v její prostřední části.

Zeelenberg dodal: „Využití valivé rychlosti, je jeho skutečně nejsilnější zbraň. Jorge je tak schopen jet tímto stylem během celého závodu, a to i v případě, že se na pneumatice objeví „puchýřky". Při výjezdu ze zatáčky se snaží navíc využívat valivou rychlost, aniž by musel tolik používal plyn. Tím samozřejmě šetří pneumatiky. Takže dokud máme dobrou přilnavost na hranách pneumatik, máme šanci na vynikající výsledek."

0:14 | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz
23:50 | Márquez se kvůli incidentu s Viňalesem posune na čtvrté místo. odkaz
23:48 | Hovoří se o tom, že Marquez dostane penalizaci za incident s Vinalesem a posune se do druhé řady, ještě to však není oficiální.
23:43 | Kromě incidentu mezi Marquezem a Viňalesem se řeší i incident mezi Polem Espargarem a Lüthim.
23:24 | Marc gratuluje Alexovi k pole position: odkaz

Harmonogram

GP Amerik, Austin
Pátek 20. dubna
Moto3 1. trénink   16:00–16:40
MotoGP 1. trénink   16:55–17:40
Moto2 1. trénink   17:55–18:40
Moto3 2. trénink   20:10–20:50
MotoGP 2. trénink   21:05–21:50
Moto2 2. trénink   22:05–22:50
Sobota 21. dubna
Moto3 3. trénink   16:00–16:40
MotoGP 3. trénink   16:55–17:40
Moto2 3. trénink   17:55–18:40
Moto3 kvalifikace   19:35–20:15
MotoGP 4. trénink   20:30–21:00
MotoGP 1. kvalifikace   21:10–21:25
MotoGP 2. kvalifikace   21:35–21:50
Moto2 kvalifikace   22:05–22:50
Neděle 22. dubna    
Moto3 warm up   15:40–16:00
Moto2 warm up   16:10–16:30
MotoGP warm up   16:40–17:00
Moto3 závod   18:00
Moto2 závod   19:20
MotoGP závod   21:00