Šéf Lorenzova týmu Wilco Zeelenberg chválí zlepšení Yamahy

Wilco Zeelenberg, šéf skupiny kolem Jorge Lorenza v továrním týmu Yamaha věří, že hlavním důvodem Jorgeho dominance v dosavadní první třetině šampionátu je výrazné zlepšení motocyklu Yamaha YZR-M1.
Šéf Lorenzova týmu Wilco Zeelenberg chválí zlepšení Yamahy

Trvalo to pouze šest závodů a Jorge Lorenzo má na kontě již o jedno vítězství víc než za celou minulou sezónu. Letošní čtyři vítězství mu přinesli už 25 bodový náskok na druhého borce průběžného pořadí, Australana Caseyho Stonera.

Mistr světa roku 2010 vyhrál loni na finální verzi osmistovkové Yamahy jen 3 ze 17 závodů (přičemž v Silverstone nedokončil, na Phillip Islandu se zranil v tréninku a do konce sezóny již do šampionátu nezasáhl). Casey Stoner v ten rok dominoval s 10 vítězstvími.

Zeelenberg nevěří, že Jorge jede rychleji, než jezdil v loňském roce, ale jak se sám vyjádřil: „Je jasné, že motocykl se oproti loňskému roku velmi zlepšil." „Výkonové vlastnosti litrové M1 jsou zcela odlišné. Vloni jsme opravdu usilovně bojovali, Yamaha však nebyla tak ovladatelná a dosažené výsledky tomu odpovídaly. Domnívám se, že Jorge má stejnou rychlost jako loni, ale už teď je jasné, že motocykl je mnohem lepší," sdělil Zeelenberg.

Španělský jezdec letos ztratil pouhých 10 bodů z maximálního počtu 150 možných a jeho ohromující forma pokračovala i minulý závod v Silverstone. Někteří se domnívali, že Lorenzův jezdecký styl, který těží především z rychlých zatáček, se skvěle hodil k „osmistovce", ale nebude si rozumět se stop-and-go charakteristikou silnějšího „litru".

Ale Zeelenberg se vyjádřil, že 25letý Mallorčan nijak výrazně svůj jezdecký styl na Yamaze o objemu 1000ccm  nezměnil. Wilco Zeelenberg dodal: „Na svém stylu Jorge nezměnil tak moc. Co ovšem má, je jeho schopnost cítit „sílu trati". To znamená, že je velmi vnímavý k signálům a odezvě, kterou mu poskytují pneumatiky. Je schopen pochopit, jaká je aktuální přilnavost. Ve výjezdech ze zatáček není tak rychlý jako byl loni na osmistovce, ale vyjíždí daleko lépe, přestože to ještě není ten klasický styl stop-and-go. Při zatáčení chce vždycky využít sílu z pneumatik. A Jorge je v tom opravdu dobrý."

Rychlost v zatáčkách je Lorenzova největší zbraň a duo jezdců Monster Yamaha Tech3 Andrea Dovizioso a Cal Crutchlow často mluví o tom, o kolik rychlejší je Španěl v nájezdu do zatáčky a v její prostřední části.

Zeelenberg dodal: „Využití valivé rychlosti, je jeho skutečně nejsilnější zbraň. Jorge je tak schopen jet tímto stylem během celého závodu, a to i v případě, že se na pneumatice objeví „puchýřky". Při výjezdu ze zatáčky se snaží navíc využívat valivou rychlost, aniž by musel tolik používal plyn. Tím samozřejmě šetří pneumatiky. Takže dokud máme dobrou přilnavost na hranách pneumatik, máme šanci na vynikající výsledek."

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00