Silnější konkurence je vítaná výzva, říká Wilco Zeelenberg

Šéf týmu Jorge Lorenza u tovární Yamahy je s výsledky dvou posledních testů spokojený a výrazný výkon jezdců na motocyklech značky Honda bere jako příjemnou změnu a vítanou výzvu pro nadcházející ročník MS.
Silnější konkurence je vítaná výzva, říká Wilco Zeelenberg

Holanďan Wilco Zeelenberg (19.8.1966) je ve světě závodů na dvou kolech ostříleným veteránem. Závodil v mistrovství světa a na své konto si připsal celkem pětadevadesát Velkých cen. Má manažerské zkušenosti z prostředí mistrovství světa superbiků a od roku 2010 je členem tovární skupiny Yamahy v MotoGP.

Loni vyhrál s Jorge Lorenzem titul mistra světa a letos je jeho úkolem tento úspěch obhájit. Po šesti dnech v Sepangu je jasné, že Honda má velmi dobře připravený technický komplet, ale pro Holanďana je to vítaná změna a pořádná výzva, které bude se svým svěřencem letos čelit.

„Musím říct, že je to hodně zajímavé, protože jsme náš motocykl ve srovnání s minulým rokem poměrně dost zlepšili, ale naši soupeři jsou samozřejmě velmi silní,“ řekl Wilco Zeelenberg. „Náročnější závodění je ale pro nás lepší, protože loni Jorge vyhrál o sto třicet osm bodů, což je příliš. Pětadvacet bodů nebo dva závody vpředu je hezké, ale sto třicet osm bodů, to znamená, že někdo udělal spoustu chyb, takže doufám, že závodění bude letos velmi těžké.“

„Jak jsme loni mohli vidět, je na dráze jezdcem s největší konzistencí a dosud se nám daří,“ pokračoval Wilco Zeelenberg, když hovořil o Lorenzovi, kterému se spolu s týmem podařilo v průběhu testů zapracovat na zadní přilnavosti M1, což byla jedna z priorit japonského výrobce. Nicméně před testem v Kataru je tu nový úkol a možná mnohem náročnější – výkon motoru.

„Ano, samozřejmě. Zejména pak na okruzích jako je tento (Sepang),“ uvedl k otázce výkonu pohonné jednotky Holanďan. „Motorová konfigurace Hondy je zcela odlišná od té naši, takže to nejsme schopni srovnat, ale věříme, že ne vždy je to nezbytné, protože je tu osmnáct závodů, kde závodíme i na kratších okruzích.“

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00