Silnější konkurence je vítaná výzva, říká Wilco Zeelenberg

Šéf týmu Jorge Lorenza u tovární Yamahy je s výsledky dvou posledních testů spokojený a výrazný výkon jezdců na motocyklech značky Honda bere jako příjemnou změnu a vítanou výzvu pro nadcházející ročník MS.
Silnější konkurence je vítaná výzva, říká Wilco Zeelenberg

Holanďan Wilco Zeelenberg (19.8.1966) je ve světě závodů na dvou kolech ostříleným veteránem. Závodil v mistrovství světa a na své konto si připsal celkem pětadevadesát Velkých cen. Má manažerské zkušenosti z prostředí mistrovství světa superbiků a od roku 2010 je členem tovární skupiny Yamahy v MotoGP.

Loni vyhrál s Jorge Lorenzem titul mistra světa a letos je jeho úkolem tento úspěch obhájit. Po šesti dnech v Sepangu je jasné, že Honda má velmi dobře připravený technický komplet, ale pro Holanďana je to vítaná změna a pořádná výzva, které bude se svým svěřencem letos čelit.

„Musím říct, že je to hodně zajímavé, protože jsme náš motocykl ve srovnání s minulým rokem poměrně dost zlepšili, ale naši soupeři jsou samozřejmě velmi silní,“ řekl Wilco Zeelenberg. „Náročnější závodění je ale pro nás lepší, protože loni Jorge vyhrál o sto třicet osm bodů, což je příliš. Pětadvacet bodů nebo dva závody vpředu je hezké, ale sto třicet osm bodů, to znamená, že někdo udělal spoustu chyb, takže doufám, že závodění bude letos velmi těžké.“

„Jak jsme loni mohli vidět, je na dráze jezdcem s největší konzistencí a dosud se nám daří,“ pokračoval Wilco Zeelenberg, když hovořil o Lorenzovi, kterému se spolu s týmem podařilo v průběhu testů zapracovat na zadní přilnavosti M1, což byla jedna z priorit japonského výrobce. Nicméně před testem v Kataru je tu nový úkol a možná mnohem náročnější – výkon motoru.

„Ano, samozřejmě. Zejména pak na okruzích jako je tento (Sepang),“ uvedl k otázce výkonu pohonné jednotky Holanďan. „Motorová konfigurace Hondy je zcela odlišná od té naši, takže to nejsme schopni srovnat, ale věříme, že ne vždy je to nezbytné, protože je tu osmnáct závodů, kde závodíme i na kratších okruzích.“

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30