Simoncelli prorazil mezi tovární Hondy HRC

Italský tým San Carlo v letošním ročníku vypadá, jak politý živou vodou a jejich výkony se absolutně nemůžou rovnat s výkony posledních let. V Simoncellim mají obrovskou devizu a Aojama nijak nezaostává.
Simoncelli prorazil mezi tovární Hondy HRC

Marco Simoncelli navázal na předchozí výkony a v Le Mans dokazuje, že nemá vůbec problém si v neděli zajet pro vítězství v závodu. Základem je pro Itala samozřejmě závod dokončit, ale s pneumatikami, které tu přivezl Bridgestone má velkou šanci. Dnes byl druhý nejrychlejší a na Stonera ztratil čtyři desetiny.

„Jsem velmi spokojený, protože se nám do odpoledne podařilo uskutečnit pozitivní posun k lepšímu,“ uvedl po druhém tréninku v Le Mans Marco Simoncelli. „Zlepšili jsem téměř o jednu sekundu a to je hodně. Došlo k tomu z části proto, že jsme zlepšili naše nastavení, ale také z toho důvodu, že jsem dopoledne jezdil na měkké přední pneumatice a to pro mě není ta nejlepší volba.“

„Při pohledu na data můžeme vidět, že potřebujeme udělat drobnou změnu k tomu, abych byl jistější na brzdách, což je oblast, kde jsme dnes válčili nejvíc. Určitě jsme dnes nezačali špatně, i když budeme muset udělat určité změny související se spotřebou paliva pokud dojde zítra a v neděli na předpovídané ochlazení. Každopádně věřím, že jsme dnes vykročili pravou,“ řekl závěrem Ital Simoncelli.

Hiroši Aojama v úvodní sadě volných tréninků dokázal zachytit nástup svých soupeřů a s jednosekundovou ztrátou se umístit na sedmé pozici s časem 1´34,959 sekundy. Odpoledne Japonec úspěšně zabral a to znamená, že už se jim podařilo najít požadované nastavení pro tento okruh.

„Zkoušeli jsme dnes oba motocykly, každý s jiným nastavením a snažili si vymezit směr, jakým se vydáme zítra,“ prozradil k úvodní dvojici tréninků Hiroši Aojama. „Jsme spokojení, že se nám podařilo najít to správné a díky tomu nás nečeká zdlouhavá práce navíc. Potřebujeme jen o něco zlepšit zadní přilnavost a stabilitu při brzdění, ale už teď máme určitou představu, jak toho docílit.“

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30