Simoncelliho pád si naštěstí nevyžádal vážná zranění

Od Simoncelliho s Melandrim se možná už v prvním testu MotoGP očekávalo víc, ale jejich satelitní Honda RC212V byla zcela jiná než model koncem roku 2009, takže jejich hlavním cílem bylo nalézt základní nastavení a to se jim podařilo.

Pro Marca Melandriho znamenaly dva dny na pěti a půl kilometrové dráze Sepangu tvrdou dřinu, protože do ruky dostal motocykl, který svými vlastnostmi byl zcela jiný než ten, který si poprvé vyzkoušel během pozávodního testu ve Valencii. S techniky Hondy hledali pro letošní model základní nastavení a to se Melandrimu podařilo najít a věří, že pro ně bude v budoucnu fungovat.

„Byl to velmi náročný den, když jsme dál pokračovali na konfiguraci našeho motocyklu a snažili se najít to správné vyvážení, kontakt s předkem motocyklu a při nájezdu do zatáček,“ uvedl Marco Melandri. „Oba jsme tak narazili na pozitivní i negativní řešení než se nám podařilo najít nastavení, které by nám v budoucnu mohlo posloužit jako základní nastavení.“

„Potom jsme také pracovali na tlumení a výrazně se v této oblasti zlepšili, ale přesto je nám jasné, že tam jsou ještě části, na kterých bude třeba zapracovat. S tím co jsme tady zjistili, můžeme stanovit přesný plán pro příští test a jen škoda toho deště, který předčasně ukončil závěrečný den a nám přerušil test na nových pneumatikách.“

„Nicméně pro nás bylo nejdůležitější najít správný směr ve volbě základního nastavení a to si myslím jsme nakonec zvládli, takže Sepang opouštíme s mnohem větším pocitem jistoty,“ uvedl Marco Melandri, který po dobré sezoně 2009 s Kawasaki ZX-RR letos pojede po dlouhé době s Hondou RC212V.

Pro Maraca Simoncelliho byl tento test první přímou konfrontací se skutečnou konkurencí královské kubatury. Ital se jako všichni ostatní nováčci přizpůsobuje novým podmínkám a v pátek měl velké štěstí, že si pádem nezpůsobil závažná zranění. Nicméně po dvou dnech strávených na dráze, má Ital mnohem lepší pocit jistoty.

„První část dne byla relativně obtížná, protože pro počasí nešlo s motocyklem pořádně testovat a přišli jsme tak o hodně času. Navíc jsem si to ještě zkomplikoval nehodou na dráze,“ řekl Marco Simoncelli. „Vyjel jsem na dráhu na novém obutí, ale už v polovině kola jsem se musel vrátit do boxů kvůli stejným problémům. Provedli jsme technickou kontrolu a na dráhu vyrazil ještě jednou.“

„V první levotočivé zatáčce a to i přesto, že jsem ji opravdu věnoval dostatečnou (možná ne dost) pozornost,  mě motorka vystřelila ze sedla. Tvrdě jsem dopadl na asfalt a když teď o tom přemýšlím jsem skutečně rád, že jsem si z toho odnesl jen několik odřenin, protože to mohlo být mnohem horší.“

„Později jsme se k testování vrátili odpoledne a vše bylo o hodně lepší, protože jsem se na motorce  cítil mnohem lépe a dokázal zajet lepší čas než ve čtvrtek, což nebyla náhoda,“ řekl Simoncelli a závěrem dodal: „Teď si potřebujeme dobře promyslet naši strategii pro další test a  domů odjíždím s vysokým očekáváním.“

Fausto Gresini, šéf týmu San Carlo Honda Gresini k prvnímu testu v Sepangu řekl: „Určitě to nebyl jednoduchý test a oba naše jezdce ještě čeká hodně práce. Máme zcela nový motocykl a oba dva se museli vypořádat s jiným odpružením a elektronikou. Další věc, která také ovlivnila průběh našeho testu byl déšť a nehoda Simoncelliho, která se naštěstí obešla bez zranění.“

„Je důležité si uvědomit, že pro Simoncelliho je to teprve druhý debut a pro něho a jeho techniky v MotoGP zcela nová zkušenost,“ pokračoval Ital. „Rovněž pro Melandriho je motorka nová stejně jako pro techniky Hondy, takže musím konstatovat, že k nalezení správného nastavení velkou měrou přispěl právě on.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00