Skutečné měření sil proběhne až v březnu

Český tým Moto FGR má za sebou druhý oficiální test, jehož cílem bylo najet maximum kilometrů, aby si Jasper Iwema zvykl na nový čtyřdobý stroj. Víc dělat ani nešlo, jelikož Honda zatím nedodala kitový motor.
Skutečné měření sil proběhne až v březnu

První den si Iwema na své konto připsal nejlepší čas 1´53,3 a celkem devětačtyřicet kol. V pátek najel Holanďan třiapadesát kol a jeho časy na kolo byly podobné výkonům z předchozího dne. V sobotu pak na motocykl Moto FGR nainstalovali novou jednotku Dellorto, která ale plně nekomunikuje s motorem standardní verze.

Cílem bylo, aby si jejich elektronik Danilo zvykl na nový systém, ale ten nebylo vůbec jednoduché úspěšně aplikovat na standardní motor. Elektronika je určena pro kitový, tedy plně soutěžní motor Hondy, takže časy na kolo nebyly kvůli tomu na programu dne.

Skutečné měření sil s ostatními tak proběhne až při posledním IRTA testu v Jerezu, kde již bude český tým vybaven továrním materiálem a na okruhu bude spuštěna oficiální časomíra. Nyní se celá skupina vrací zpátky do Ústí nad Orlicí, kde mají pár dnů na poslední změny a zlepšení.

„První dva dny vše fungovalo, protože jsme měli standardní motor i elektroniku,“ uvedl k testu v Jerezu šéfmechanik stáje Moto FGR Igor Králík. „Třetí den jsme jeli s novou elektronikou pomaleji a hledali její optimální nastavení.“

„To je ale v podstatě nemožné, protože jsme omezeni, aby to vůbec standardní motor vydržel. Teď musíme vše stoprocentně připravit, abychom mohli testovat ještě dva dny ve Valencii před oficiálním testem v Jerezu, kde už budeme mít konečně kitový motor,“ dodal Igor Králík.

K druhé sérii zkoušek jezdec týmu MotoFGR Jasper Iwema poznamenal: „Můj první dojem z týmu a motorky je velmi dobrý. Po třech stech kolech můžu shrnout, že si postupně zvykám na čtyřtaktní motor Hondy a jsem příjemně překvapen, jak dobře podvozek FGR funguje.“

„V této fázi je ale těžké vyhodnotit, jak si vedeme oproti konkurenci, protože jsme doposud nemohli jet s oficiálním materiálem od Hondy.“

„Toto přináší smíšené pocity, ale myslím, že můžeme být celkově spokojeni s odjetými kilometry, které jsme doposud najeli. Obzvláště se mi líbí způsob, jakým tým MOTO FGR společně pracuje a velmi se těším na pokračování s dobrými výsledky v dalších testech tak, abychom byli připraveni na první závod v Kataru, který začíná v dubnu,“ dodal závěrem Iwema.

21:03 | Letošní sezóna už sice skončila, ale hned příští týden v úterý a ve středu začínají přípravy na další rok. Jezdci M… odkaz
21:01 | Tohle jsou šampioni pro letošní rok: odkaz
21:00 | Ve 21:00 začíná předávání cen nejlepším jezdcům letošního roku: odkaz
15:26 | Po Rossiho pádu se na třetí místo dostal Pol Espargaro. odkaz
15:26 | Rossi upadl, ale vrátil se zpět. odkaz

Harmonogram

GP Valencie, Valencie
Pátek 16. listopadu
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 17. listopadu
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 18. listopadu    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00