Skvěle rozjetého Itala zastavil tlumič řízení

Po dvou druhých místech v Motegi a Sepangu dnes Andrea Dovizioso stačil ujet tři kola a musel zpátky do boxů, protože jeho tovární RC212V nebyla ve stavu pokračovat dál v závodu královské kubatury MotoGP.
Skvěle rozjetého Itala zastavil tlumič řízení

Ital předvedl perfektní start a během jediného kola se stačil z deváté příčky na startu posunout na pátou. O něco později začal pociťovat problémy s řízením, bylo tužší a v plné rychlosti mu to působilo citelné problémy. Po třetím kole se rozhodl zajet do boxů, protože další jízda už byla nebezpečná.

Jezdec samozřejmě nedokáže z motocyklu vyhodnotit problém a nemůže si být jistý, zda to není průvodní jev něčeho mnohem většího. Nakonec to byl tlumič řízení, který se uvolnil ze své původní pozice. Neuvěřitelná smůla.

„Je to velká škoda, že jsem dnes musel odstoupit, protože jsme s týmem velmi tvrdě pracovali a po dvou náročných dnech tréninků jsme měli rychlost k tomu, abychom v závodu bojovali o pozice na stupních vítězů,“ řekl Andrea Dovizioso.

„Podařil se mi start a já tím získal nějaké pozice. První kolo jsem zajel za 1´37,7s, aniž bych na to nějak příliš tlačil a byl pátý v pořadí. Nicméně už v prvních dvou kolech jsem cítil, že mi jde řízení nějak ztuha a ve třetím kole už jsem díky tomu ztrácel pozice. Dokázal jsem motorku ovládat, ale i přesto, že jsem zajel další kolo, bylo příliš riskantní s tím pokračovat a musel jsem do boxů.“

„Problém byl v uchycení tlumiče řízení a příčiny teď budeme šetřit. Musím říct, že jsem skutečně velmi zklamaný, protože po dvou skvělých závodech v Japonsku a Malajsii bylo velmi důležité tady zajet dobrý závod a bojovat o celkové třetí místo v šampionátu,“ řekl Dovizioso, který dnes jako jediný startující jezdec MotoGP, závod na Phillip Islandu nedokončil.

22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00