Smith chce do Kataru umazat sekundu ztráty na nejlepší

Nepřízeň počasí, která panovala během testu v Estorilu ovlivnila plánovaný program francouzské skupiny Tech 3 a jejich jezdci Bradley Smith a Mike Di Meglio tak nezískali prostor pro výraznější zlepšení Mistralu 610.
Smith chce do Kataru umazat sekundu ztráty na nejlepší

Povrch dráhy v portugalském Estorilu byl v průběhu tří dnů více méně stále mokrý a navíc silný nárazový vítr a časté přeháňky jezdcům neumožnilo zapracovat na vývoji jejich motocyklového prototypu způsobem, jakým se jim to podařilo o týden dříve ve Valencii.

Francouz Di Meglio třídenní test uzavřel s nejlepším časem 1´42,8 sekundy. Poslední den odpoledne byla dráha výjimečně suchá a Francouz ve snaze vytěžit maximum z této vzácné příležitosti chyboval a havaroval. Pád se obešel bez následků.

„Počasí v Estorilu vše zkomplikovalo,“ řekl Mike Di Meglio. „Hodně pršelo a dráha pro mě nebyla nikdy natolik suchá, abych dokázal jezdit na mé obvyklé úrovni. Dráha vlastně uschla jen pro poslední hodinu závěrečného dne, ale stačil jsem si díky tomu zlepšit kontakt s motocyklem.“

„Zkoušel jsem nějaké nové díly a směr, který jsme našli je rozhodně krokem vpřed. Nyní jsme blíž nejrychlejším jezdcům a to mi dává potřebnou sebedůvěru,“ pokračoval Francouz. „Je mi líto, že jsem v posledních minutách testu havaroval. Příliš jsem na to tlačil a snažil se získat ze stroje získat maximum v době, kdy podmínky nebyly ideální.“

Bradley Smith potřebuje rychle získat zkušenosti s novým strojem, takže nehledě na počasí jezdil co se dalo a během tří dnů zvládl téměř sto kol. Nicméně ani dvacetiletý britský závodník se nevyhnul pádu, ale naštěstí nedošlo ke zranění a test ukončil nejlepším časem na kolo 1´44,2 sekundy. Pozornost všech u Tech 3 je nyní zaměřena na poslední test, který proběhne začátkem března v Jerezu.

„Třebaže nám počasí nenabídlo ty nejlepší podmínky, pokračovali jsme tím správným směrem a já se hodně učil,“ uvedl Bradley Smith. „S motorku jsme nyní větší kamarádi a to je pro mě velmi pozitivní. Při každém výjezdu na trať získám více zkušeností, takže věřím, že ještě můžu docílit dalšího zlepšení. Ve Valencii jsem ztrácel dvě sekundy, nyní sekundu a půl. Věřím, že než přijedeme do Kataru k prvnímu závodu, můžu se ještě zlepšit o další sekundu.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30