Snad trumfnu svůj rekord v předjetí soupeřů, říká Kornfeil

Kvalifikace na poslední závod sezony českému jezdci italské skupiny Ongetta Seta nevyšla, protože zítra odstartuje až dvacátý čtvrtý, což znamená pozici v osmé řadě na startu.
Snad trumfnu svůj rekord v předjetí soupeřů, říká Kornfeil

Teď záleží na mnoha okolnostech, ale pokud bude v době závodu pršet může dojít k mnoha překvapením. Vedoucí dvojice Terol a Zarco bojují o titul, Jakub Kornfeil si přál sezonu dokončit v první desítce. Po sobotě je nyní jasné, že to nebude nijak jednoduché. Už jenom kvůli tomu, že bojuje s bolestivým zraněním po pádu z úvodní části tréninkových jízd.

„Celý víkend je zatím takový podivný a není to zapříčiněno jenom počasím,“ komentoval dosavadní průběh příprav na GP Valencie Jakub Kornfeil. „Okruh ve Valencii mi prostě nejde a ta trať mi připadá „nezáživná“. Nejsem ten typ, kdo si stěžuje, ale prostě když před tréninkem spadne pár kapek a vy tápete a nevíte, zda jet na suchu či na mokru.“

„Do kvalifikace sice začalo pršet hodně, čímž bylo jasné, že minimálně úvod se pojede na mokru a s mokrým nastavením. Zkrátka mi tyhle podmínky vůbec nesedly. Navíc jsem před koncem tréninku zajel do boxu a nechali jsme obuté nejen mokré pneu, ale navíc jsme změkčili nastavení, abych se cítil na motorce lépe. Pak rázem přestalo pršet, trať začala neskutečně rychle osychat a já to prostě neodhadl, protože se motorka chovala pořád stejně.“

„Navíc jsem žádné změny nesledoval ani na asfaltu, takže pro mne bylo pořád mokro, byť jsem sice zrychloval, avšak jen nepatrně. No a v závěru už se s tím nedalo nic udělat, a tak jsem dokončil trénink s mokrýma gumama na oschlé trati. Výsledky ukazují, že jsem rozhodně nebyl jediný, kdo to nepoznal. Asi to působí divně, že jezdec nepozná mokrou trať od suché, možná to bude považovat někdo dokonce i za ostudu, ale to se prostě občas stane.“

„Tím pádem budu stát na startu hodně na kopci a do první zatáčky to bude pořádný rozjezd. A zda bych si pro zítřek přál sucho nebo mokro? Já osobně raději sucho, protože vím, že na mokru to tady neskutečně klouže, jako snad na žádné jiné trati. Navíc jsem v pátek tady na vodě havaroval a po dost brutálním letu jsem dostal pořádnou ránu do hlavy. Stále mne bolí krk a zápěstí, ale jako handicap bych to neviděl. Možná bych mohl trumfnout svůj letošní rekord v předjíždění soupeřů,“ řekl závěrem Jakub Kornfeil.

Foto: MPAFoto.com

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00