Monster Yamaha Tech 3
Colin Edwards navázal na svou páteční výkonnost a
v kvalifikaci na Velkou cenu Indianapolis obsadil
šesté místo. "Všechno funguje fantasticky.
Motorka se chová skvěle. Nový povrch byl dnes
milionkrát lepší. Věděl jsem, že na měkčích
pneumatikách musím v prvním kole zariskovat,
normálně to nedělám, ale cítil jsem, že tady
budou mít mnohem lepší přilnavost. Potřebuji
dobrý start, vidím to na bitvu s Doviziosem a
Simoncellim," doufá Američan, který byl zatím o
tomto víkendu ve všech jízdách do šestého místa.
Cal Crutchlow v závěru nezlepšil svůj čas a
zůstal jedenáctý, když ho zdržel Loris Capirossi.
"Dvakrát se ohlédl, viděl mě, ale zůstal v
závodní stopě. Musel jsem vyjet, abych se vyhnul
kolizi. Jsem si jistý, že jsem mohl být do
desátého místa," tuší Angličan, který se jinak
opět trápil s přední částí motorky. "Jsem si
jistý, že můžu bojovat s Nickym a Álvarem."
San Carlo Honda Gresini
Marco Simoncelli věřil, že bude lepší než sedmý.
"Závodní tempo bylo dobré, ale když jsme nasadili
novou zadní pneumatiku, abychom bojovali o rychlé
časy, přední byla po několika kolech kompletně
zničená. Musíme najít nějaké řešení jak přední
pneumatiku pošetřit," vysvětlil Ital. S bojem o pódium to prý bude těžké.
Třináctý Hiroši Aojama se dnes na své hondě cítil
lépe, ale výraznějšího zlepšení nedosáhl.
Ducati Team
Nicky Hayden odstartuje do domácího závodu z
osmého místa. "Motorka je pro nás nová,
potřebujeme s ní více zkušeností. Zachránili jsme
alespoň třetí řadu. Klíčové bude opotřebení
pneumatik. Omlouvám se všem, kteří nás chtěli
vidět výše, dáme do závodu vše. Možná nám pomůže
chladnější počasí," přeje si Američan. Valentino
Rossi v úvodu upadl a pak už jezdil jen na
náhradním stroji. Skončil až čtrnáctý. "Doufali
jsme, že potvrdíme pokrok z ranního tréninku, ale
místo toho jsem spadl. Zablokovalo se mi přední
kolo, když jsem se dotkl brzdy. Pak už to bylo
těžké, druhý stroj měl trochu jiné nastavení,
musel jsem jet na použitých pneumatikách.
Nedokázal jsem navázat na pocity z rána, kdy byla
motorka lepší a já mohl přitlačit. Škoda, chtěli
jsme opět startovat z druhé řady, místo toho
musíme tvrdě pracovat," hodnotil Ital.
Rizla Suzuki
Také devátý Álvaro Bautista měl problémy s
životností přední pneumatiky. "Startujeme ze
třetí řady, nejdůležitější bude udržet se jezdců
před námi. Podíváme se na data, abychom zjistili,
jestli můžeme použít nastavení, které udrží
pneumatiku při životě," uvedl Španěl, který má po
pádu z Brna hlad po dobrém výsledku.
Mapfre Aspar
Héctor Barberá sedlal druhou nejrychlejší ducati
a pochvaloval si dobré nastavení, které mu
pomohlo k desátému místu. "Pneumatiky odcházejí
po deseti kolech, především přední," přiznal
Španěl, který chce o volbě pneumatik rozhodnout
po warm-upu. "Udělali jsme pokrok, ale myslím, že
je tu pořád prostor pro zlepšení."
Pramac Racing
Randy de Puniet se v závěru na nových
pneumatikách zlepšil jen mírně a obsadil až
dvanácté místo. "Často máme problémy s novými
pneumatikami. Na zítřek budeme muset zlepšit
motorku, především pro dlouhé zatáčky, naše
závodní tempo je ale dobré," věří Francouz. Loris
Capirossi obsadil až poslední sedmnácté místo.
"Závěrečných několik kol jsme nevyužili, jak jsme
měli. Doufáme, že si to vynahradíme v závodě,"
komentoval situaci italský veterán, kterého stále
bolí rameno.
LCR Honda
Patnáctý Toni Elías prý výraznější problémy s
přední pneumatikou neměl a s volbou gum pro závod
má jasno. "Zkoušeli jsme dvě motorky s různým
nastavením. Jedna byla lepší v zatáčkách a druhá
měla lepší stabilitu. Při posledním výjezdu jsem
měl problém s novou zadní gumou a s ovládáním
motorky. Budeme na tom pracovat ve warm-upu," slíbil Španěl. Včera avizovanou injekci proti bolesti nakonec
nepotřeboval, stav poraněného chodidla se prý
zlepšuje.