Sobota v Indianapolis: Edwards opět šestý, Rossi upadl

Jezdci měli vesměs problémy s životností přední pneumatiky. Při chuti byl hlavně Edwards, Simoncelli tak trochu za očekáváním, Ducati stále ztrácí na nejlepší, Rossi upadl, v desítce naopak Bautista i Barberá.
Sobota v Indianapolis: Edwards opět šestý, Rossi upadl

Monster Yamaha Tech 3
Colin Edwards navázal na svou páteční výkonnost a v kvalifikaci na Velkou cenu Indianapolis obsadil šesté místo. "Všechno funguje fantasticky. Motorka se chová skvěle. Nový povrch byl dnes milionkrát lepší. Věděl jsem, že na měkčích pneumatikách musím v prvním kole zariskovat, normálně to nedělám, ale cítil jsem, že tady budou mít mnohem lepší přilnavost. Potřebuji dobrý start, vidím to na bitvu s Doviziosem a Simoncellim," doufá Američan, který byl zatím o tomto víkendu ve všech jízdách do šestého místa. Cal Crutchlow v závěru nezlepšil svůj čas a zůstal jedenáctý, když ho zdržel Loris Capirossi. "Dvakrát se ohlédl, viděl mě, ale zůstal v závodní stopě. Musel jsem vyjet, abych se vyhnul kolizi. Jsem si jistý, že jsem mohl být do desátého místa," tuší Angličan, který se jinak opět trápil s přední částí motorky. "Jsem si jistý, že můžu bojovat s Nickym a Álvarem."

San Carlo Honda Gresini
Marco Simoncelli věřil, že bude lepší než sedmý. "Závodní tempo bylo dobré, ale když jsme nasadili novou zadní pneumatiku, abychom bojovali o rychlé časy, přední byla po několika kolech kompletně zničená. Musíme najít nějaké řešení jak přední pneumatiku pošetřit," vysvětlil Ital. S bojem o pódium to prý bude těžké. Třináctý Hiroši Aojama se dnes na své hondě cítil lépe, ale výraznějšího zlepšení nedosáhl.

Ducati Team
Nicky Hayden odstartuje do domácího závodu z osmého místa. "Motorka je pro nás nová, potřebujeme s ní více zkušeností. Zachránili jsme alespoň třetí řadu. Klíčové bude opotřebení pneumatik. Omlouvám se všem, kteří nás chtěli vidět výše, dáme do závodu vše. Možná nám pomůže chladnější počasí," přeje si Američan. Valentino Rossi v úvodu upadl a pak už jezdil jen na náhradním stroji. Skončil až čtrnáctý. "Doufali jsme, že potvrdíme pokrok z ranního tréninku, ale místo toho jsem spadl. Zablokovalo se mi přední kolo, když jsem se dotkl brzdy. Pak už to bylo těžké, druhý stroj měl trochu jiné nastavení, musel jsem jet na použitých pneumatikách. Nedokázal jsem navázat na pocity z rána, kdy byla motorka lepší a já mohl přitlačit. Škoda, chtěli jsme opět startovat z druhé řady, místo toho musíme tvrdě pracovat," hodnotil Ital.

Rizla Suzuki
Také devátý Álvaro Bautista měl problémy s životností přední pneumatiky. "Startujeme ze třetí řady, nejdůležitější bude udržet se jezdců před námi. Podíváme se na data, abychom zjistili, jestli můžeme použít nastavení, které udrží pneumatiku při životě," uvedl Španěl, který má po pádu z Brna hlad po dobrém výsledku.

Mapfre Aspar
Héctor Barberá sedlal druhou nejrychlejší ducati a pochvaloval si dobré nastavení, které mu pomohlo k desátému místu. "Pneumatiky odcházejí po deseti kolech, především přední," přiznal Španěl, který chce o volbě pneumatik rozhodnout po warm-upu. "Udělali jsme pokrok, ale myslím, že je tu pořád prostor pro zlepšení."

Pramac Racing
Randy de Puniet se v závěru na nových pneumatikách zlepšil jen mírně a obsadil až dvanácté místo. "Často máme problémy s novými pneumatikami. Na zítřek budeme muset zlepšit motorku, především pro dlouhé zatáčky, naše závodní tempo je ale dobré," věří Francouz. Loris Capirossi obsadil až poslední sedmnácté místo. "Závěrečných několik kol jsme nevyužili, jak jsme měli. Doufáme, že si to vynahradíme v závodě," komentoval situaci italský veterán, kterého stále bolí rameno.

LCR Honda
Patnáctý Toni Elías prý výraznější problémy s přední pneumatikou neměl a s volbou gum pro závod má jasno. "Zkoušeli jsme dvě motorky s různým nastavením. Jedna byla lepší v zatáčkách a druhá měla lepší stabilitu. Při posledním výjezdu jsem měl problém s novou zadní gumou a s ovládáním motorky. Budeme na tom pracovat ve warm-upu," slíbil Španěl. Včera avizovanou injekci proti bolesti nakonec nepotřeboval, stav poraněného chodidla se prý zlepšuje.

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00