1. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – 2´01,462s
Španěl má na dráze Sepangu velmi dobré tempo, je velmi rychlý a dnes porazil oba své týmové kolegy, i když Casey Stonera třeba jen o necelé tři setiny sekundy. „Bylo to hodně náročné, neuvěřitelné horko až jsem v přilbě nemohl pořádně dýchat,“ řekl Pedrosa. „Zaznamenali jsme malý pád, ale stačil jsem se vrátit zpátky, jezdit ještě rychleji a získat druhou pole position sezony. Myslím, že v závěru bych se dokázal přiblížit včerejšímu času, ale při poslední jízdě bylo na dráze přeplněno. Teď musíme dobře zvolit zadní pneumatiku, protože také všichni ostatní jsou velmi rychlí. Tři Repsol Hondy v první řadě je dobrá věc, ale nesmíme zapomínat na naše soupeře a musíme se na závěr víkendu plně koncentrovat.“
2. Casey Stoner (Repsol Honda Team) – 2´01,491, + 0,029s
Série pěti pole position v řadě dnes skončila a Australan se tentokrát musel spokojit s druhým místem na startu. Za Španělem zaostal jen o minimum, takže teď rozhodne jejich aktuální forma. „Snažil jsem se o pole position, ale dnes nebyl náš den,“ komentoval sobotu v Sepangu Australan. „Vyzkoušeli jsme několik věcí v nastavení, ale ani jednou se nám nepodařilo najít ten správný směr. Během kvalifikace jsme vyzkoušeli další možnost, ale nebyli jsme schopni zajistit, abychom současně zlepšili zatáčení a přilnavost, takže obě věci jsou na průměru a do zítřka je třeba najít řešení. Závodní rychlost není špatná.“
3. Andrea Dovizioso (Repsol Honda Team) – 2´01,666s, + 0,204s
Ital byl nějakou dobu nejrychlejším jezdcem kvalifikace v Malajsii, ale v závěru nestačil zareagovat na finální kola svých týmových kolegů. „S první řadou jsem velmi spokojený a ještě víc s naši závodní rychlostí,“ komentoval odpoledne v Sepangu Dovizioso. „Dosahovali jsme konzistentních výkonů na měkké i tvrdé směsi, což znamená, že můžeme bez problému závodit na obou. V takových podmínkách nebude možné jet na maximum všech dvacet kol, takže si budeme muset zvolit strategii pro závod a pneumatiky. Na tomto okruhu by bylo skutečně fantastické zopakovat umístění Repsol Hondy na prvních třech místech, ale … v obráceném pořadí!“
4. Colin Edwards (Monster Yamaha Tech 3) – 2´02,010s, + 0,548s
Američan dnes zajel nejlepší kvalifikaci od Valencie roku 2008 a zachránil tím čest Yamahy. V sobotu odpoledne zlepšil své osobní maximum o čtyři desetiny a je nejen nejlepším jezdcem Yamahy, ale vůbec nejlepším netovárním jezdcem na startu královské kubatury. „Tímto výsledkem jsem nadšený, protože při této úrovni konkurence, je získat takové umístění opravdu pěkně velký úspěch,“ řekl Edwards. „Dávám tomu, co se dá a pořád nemám pocit, že jedu na limitu. Ještě tak o něco zlepšit zadní přilnavost, ale při tak vysokých teplotách je to pokaždé problém.“
5. Marco Simoncelli (San Carlo Honda Gresini) – 2´02,491s, + 0,643s
Ital předvedl perfektní výkon v závodní konfiguraci, ale v momentě, kdy chtěl zajet rychlé kvalifikační kolo, tak měl velké problémy. Technická porucha, po které následovala výměna motocyklu, dnes Simoncelliho stála první řadu. „Byl jsem spokojený s rychlostí v první polovině kvalifikace, ale jakmile jsme přezuli na jiné pneumatiky, nastal problém na senzoru a já musel jezdit na druhém stroji, který měl jiné nastavení,“ poznamenal Simoncelli. „Zápasil jsem, raději se vrátil do boxů udělat nějaké změny, ale nic nefungovalo. Těším se na zítřek až budu bojovat s trojicí jezdců před sebou a teď jen potřebujeme rozhodnout, jakou pro závod vybereme pneumatiku."
6. Nicky Hayden (Ducati Team) – 2´02,172s, + 0,710s
Američan si dnes vyrovnal své letošní kvalifikační maximum a do předposledního závodu sezony odstartuje z druhé řady. „Mechanici v noci pracovali na změně geometrie a převodových poměrech za co jsem jim velmi vděčný, protože motorka dnes jela okamžitě mnohem lépe,“ řekl Hayden. „Kvalifikace ale nezačala nijak skvěle. Dráha klouzala mnohem víc než ráno, ale když jsme obuli měkké pneumatiky, podařilo se mi dostat kolo na dvě minuty a dvě sekundy. V posledním kole jsem na to tak tlačil, že byly momenty, kdy jsem už v podstatě šel dolů, ale podařilo se mi na motorce udržet. První řada byla půl sekundy daleko, ale čtvrté místo dnes mohlo být reálné.“
7. Hiroši Aojama (San Carlo Honda Gresini) – 2´02,254s, + 0,792s
Japonec po pátečních výkonech možná věřil ve víc, ale nakonec zítra odstartuje sedmý. Na druhou řadu přitom ztratil jen osm setin. „S dneškem jsem spokojený, i když jsme o druhou řadu přišli jen o pár setin,“ řekl Aojama. „S motocyklem mám dobrý kontakt a myslím, že pro závod vybereme měkké obutí.“
8. Álvaro Bautista (Rizla Suzuki MotoGP) – 2´02,332s, + 0,870s
Španěl letos podruhé nastoupil do víkendu společně s Johnem Hopkinsem, ale opět je na něm, aby barvy tovární Suzuki hájil sám. Američan měl problémy při brzdění, následek zranění z letošního víkendu v Brně, kde si zlomil prsty a z malajské GP odstoupil. Bautista kvalifikaci dokončil osmý a zítra startuje z třetí řady. „Nejsem spokojený, protože po celý víkend jsme se pohybovali kolem šesté pozice a to samé jsme očekávali dnes odpoledne,“ řekl Bautista. „Ve srovnání s některými ostatními jezdci, mám dobré tempo a když jsme nasadili zadní měkkou pneumatiku, zajel jsem okamžitě třetí nejrychlejší kolo. Zítra to bude těžké. V tréninku zajedete jedno rychlé kolo a můžete do boxů, ale zítra jich musíme vydržet celých dvacet v řadě a přitom jet stabilní tempo.“
9. Valentino Rossi (Ducati Team) – 2´02,395s, + 0,933s
Při pohledu na odstup na nejrychlejšího jezdce dne, je Ital ve skupině jezdců, kteří se dostali do jedné sekundy, což je jistý pokrok. Start z třetí řady neznamená v případě Rossiho ztracený závod, ale nebezpečí opět hrozí v nedostatečném citu s předkem GP11.1. „Dnes to šlo líp,“ poznamenal Rossi. „Dokázal jsem jezdit mnohem efektivněji, i když ten pád, to byla klasika a musíme na tom ještě zapracovat. Navíc mě to stálo cenný čas a druhá motorka mi už tolik neseděla. Rozhodně jsme na tom lépe s rychlostí, zejména pak na tvrdé pneumatice, ale volba pro závod nebude vůbec jednoduchá. Rozhodneme až v poslední možné chvíli.“
10. Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) – 2´02,756s, + 1,294s
Britský závodník nic neponechal náhodě a v sobotu opravdu zabojoval. Výsledkem je desátý čas a čtvrtá řada na startu společně s De Punietem a Capirossim. „Musím říct, že to dnes bylo mnohem lepší, jak přilnavost tak zatáčení. Bude to náročný závod v horku, dráha také není nejlepší, takže nám to ke konci bude dost klouzat. Colin dělá Yamaze bez Jorgeho čest, Ben jezdí s velkými bolestmi a Colin dokazuje, že čím je starší, tím je rychlejší!“