Současná podoba týmu Hondy Stonerovi nesedí

Casey Stoner bude ještě posledních pět závodů sezony hájit barvy italské Ducati, ale už teď se nechal slyšet, že by u Repsol Hondy nerad viděl dva separátní týmy. Pedrosa to ale vidí jinak.

Tovární tým Hondy totiž funguje na podobném principu jako Fiat Yamaha, což znamená, že jak Dani Pedrosa, tak Andrea Dovizioso mají oba své šéfy týmu a každá jednotka pracuje více méně samostatně.

U Ducati něco takového neznají a Casey Stoner na tuto skutečnost upozornil, když řekl, že Dani Pedrosa nemusí mít obavy,pokud se řízení  tovární Repsol Hondy v příštím roce ujme Livio Suppo.

Ten k Hodně přestoupil od Ducati po skončení sezony 2009 a v letošním roce působí v oblasti marketingu. S příchodem Casey Stonera se stále častěji Suppo spojuje s pozicí manažera týmu tovární Hondy a to se samozřejmě skupině kolem Daniho Pedrosy nelíbí.

„Myslím, že v této chvíli je uspořádání týmu dobré,“ uvedl k této věci Dani Pedrosa. „Funguje bezvadně. Je vidět, že jsme na začátku sezony měli trošku problémy. S motocyklem jsme byli pozadu, ale za současného uspořádání jsme odvedli kus práce a nyní si vedeme dobře. Tato situace si myslím nemohla být ani lepší.“

Zatím ale není rozhodnuto, jak bude tovární tým Hondy vypadat v roce 2011, ale postoj Daniho Pedrosy k dvěma samostatným týmům je celkem jasný, když řekl: „Nevím, budeme si muset počkat a uvidíme, ale jak už jsem řekl, mým plánem je v tom pokračovat.“

Stejný názor na otázku rozdělení týmu ale nesdílí Australan Stoner, který se k týmu tovární Hondy připojí po posledním závodu sezony 2010 ve Valencii. „Nyní má většina týmů mimo Suzuki a Ducati dva týmové manažery pro každou polovinu garáže. My jsme tu všichni jeden tým (u Ducati),“ řekl Stoner.

Casey Stoner - Marlboro Ducati MotoGP„Oni ale nejsou tým, jsou uprostřed podivně rozděleni. Jsou to dvě naprosto odlišné jednotky pod stejnou značkou,“ pokračoval Australan. „Myslím, že pokud máte v plánu jezdit pro tým, máte být stejně dobře týmovým hráčem. V tom nemám problém.“

„Právě teď to se mnou nemá nic společného,“ pokračoval Stoner, kterého napjatá situace v továrním týmu Hondy překvapila. „Když se to vyřeší, pak to pochopíme. V této chvíli to vypadá na nějaký konflikt v týmu. Nevím proč. Zatím tam ani nejsem … takže k tomu opravdu nemám co říct.“

„Mám s Hondou smlouvu a byl jsem první, kdo ji letos podepsal, takže pro mě bez problému,“ pokračoval Stoner, jenž zásadně popřel jakýkoliv vliv Livia Suppa na uzavření jeho smlouvy s Hondou a je přesvědčen o jeho nestrannosti, když dále uvedl: „Popravdě si myslím, že zrovna Livio je v celém padoku nejlepší (ohledně nestrannosti).“

„Skvělým příkladem je období, kdy spolupracoval s Marcem Melandrim. Marco si stěžoval na spoustu věcí ohledně motocyklu, ale Livio na tom tvrdě pracoval. Vyměnil hodně lidí, dělal co bylo v jeho silách, aby uvnitř týmu vše fungovalo. Já ho ani ve své polovině garáže nevídal, protože když jde všechno tak jak má, nebylo třeba, aby tam byl. Pracoval na maximum pro … nechci to tak říct, ale … pro nejslabší článek týmu.“

„Livio není takový, jak si lidé myslí. Nepracuje pro mě. Honda měla zájem od začátku a on s tím neměl absolutně nic společného,“ řekl závěrem Casey Stoner.

Doporučujeme

Články odjinud