Toni Elías je ve velmi nepříjemné situaci, protože se teď začíná hodně nahlas hovořit o jeho možném propuštění ze služeb LCR Hondy.
Španělský šampion kubatury šestistovek stále nedosahuje výsledků, které jeho angažováním očekávalo vedení týmu v čele s majitelem LCR Hondy Lucio Cecchinellim. Ital ještě v květnu hovořil o tom, že nemá v úmyslu Elíase propustit uprostřed sezony, když řekl: „Výměna jezdce není nic, co bychom teď plánovali, protože by to vůči Tonimu nebylo fér.“
Zhruba po měsíci a půl je situace ohledně výsledků stejná, ale jiná v uvažování týmu o možnosti Elíasova nahrazení. Španěl měl dost ultimátum v podobě tří závodů, kde má šanci na obrat k lepšímu. To je celkem solidní tlak. Pokud se Španěl nedokázal zlepšit od začátku roku, je dost nepravděpodobné, že se tak stane během pár dalších závodů.
Elíasova pozice u LCR Hondy má zastání Dorny, protože promotér šampionátu tím chce podpořit myšlenku šestistovek Moto2, jako tu nejlepší volbu v cestě mezi elitu závodění na dvou kolech. Zafungovala také spolupráce s Hondou a od závodu v Barceloně dodává japonský výrobce LCR Hondě nejnovější podvozek RC212V.
Nicméně výsledky stále nejsou. Lucio Cecchinello mluvil o tom, že není jednoduché najít jezdce, který by vám zaručil výsledky v první desítce, ale možná se už takový jezdec našel nebo je ze strany sponzorů opravdu silný tlak na rychlou změnu.
V italské Grand Prix projel Elías cílem poslední a s poměrně velkou ztrátou na vítěze závodu. Po osmém podniku v Mugellu pak Elías řekl, že riskovali s nastavením, což jim prostě nevyšlo. Nastavení motocyklu se jeví, jako skutečný kámen úrazu a určité změny také potvrdil mluvčí týmu Oscar Haro, který řekl, že po katastrofě v Mugellu dojde k určitým změnám už od závodu v Německu. Elíasova poslední šance.