Toni Elías odletěl do Malajsie s týdenním předstihem, aby se přizpůsobil místním poměrům a připravil se tak co nejlépe na úvodní test roku 2011, ale nakonec onemocněl a připsal si šestnáctý čas.
Španělský závodník má před sebou velký úkol, koncem února bude muset zapracovat na své rychlosti a technice, protože u LCR Hondy byli zvyklí figurovat na jiných pozicích, když ještě spolupracovali s Randy De Punietem.
Všichni chápou, že přechod na jiný typ stroje a k jinému týmy zabere nějakou dobu, ale vzhledem k minimu času určenému k testování bude druhý test v Malajsii z tohoto pohledu klíčový. Dva březnové dny v Kataru už budou řekněme určeny na skutečně to nejjemnější doladění strojů před samotnou zahajovací Grand Prix.
Toni Elías je zkušený závodník, takže dobře zná svou situaci a protože na dráze v Sepangu už v sedle osmistovky jezdil a dosahoval poměrně lepších časů na kolo věří, že se jim dnešní ztrátu podaří koncem měsíce vymazat. „Pro mě to byly tři náročné dny testů,“ řekl Toni Elías. „Do Malajsie jsem odletěl o týden dřív, abych tam trénoval v typicky teplých podmínkách a vyhnul se následkům časového posunu, ale tři dny před začátkem testu jsem se začal cítit špatně.“
„Nakonec jsem musel brát antibiotika proti chřipce, takže jsem po fyzické stránce nebyl úplně v pořádku a tento motocykl vyžaduje absolutně perfektní kondici. Nehledě na chřipku myslím, že jsem absolvoval tři produktivní dny testování různých úprav, které měly přinést větší jistotu a stabilitu na dráze.“
„Nicméně nás čeká ještě hodně práce, protože stále válčím v otázce nalezení toho nejlepšího nastavení. To je ale normální, protože jsem stále v procesu adaptace na RCV,“ řekl Španěl a závěrem dodal: „Na stroji MotoGP jsem v roce 2009 jezdil kolo v Sepangu za 2´01, takže věřím, že se nám podaří najít způsob, jak dnešní ztrátu zredukovat.“