Álvaro Bautista začíná předvádět výkony, které dávají Suzuki jistou šanci ukončit éru v druhé desítce závodního pole a bojovat o ty nejlepší pozice s nejlepšími týmy světa.
Španěl má jistě velký talent a ten se mu teď daří uplatňovat na dráze v konkurenci sedmnácti jezdců královské kubatury. Už v Německu působil jistým dojmem a do USA odlétala Rizla Suzuki s očekáváním dobrého výsledku.
V přípravě si Španěl nevedl vůbec špatně, ale v kvalifikaci mu to stačilo na dvanácté místo na startu. Samozřejmě už to byl jeden z důvodů nedělního výsledku závodu, protože Bautista ve snaze získat ztracené pozice zpátky musel možná až příliš riskovat.
Španěl si po startu vytvořil velmi dobrý rytmus, předjel jezdce před sebou a dostal se za dvojici rudých Ducati Nicky Haydena a Valentina Rossiho. To byl okamžik, kdy se zapojil do boje o šesté místo v US GP. Bohužel pro Suzuki, to byl také moment, kdy pro ně závod v Laguně skončil.
„Po dnešku jsem velmi, velmi zklamaný a opravdu frustrovaný, protože i když jsme tu během víkendu odváděli dobrou práci, nezískali jsme výsledek, který jsme si zasloužili a já havaroval,“ uvedl v neděli večer Álvaro Bautista. „Vyzkoušeli jsme tu spoustu věcí, použili zcela jiné nastavení než na jakém jsme jeli loni a podařilo se nám získat stejně dobrý cit, jako naposledy v Německu.“
„Mám teď ten nejlepší kontakt s motocyklem za celou dobu působení v MotoGP, takže vím, že se pohybujeme správným směrem. Myslím, že jsme udělali chybu v pátek a sobotu, že jsme odpoledne nevyzkoušeli měkkou pneumatiku. Tvrdá pneumatika nebyla špatná, ale nenabídla mi potřebný cit v zatáčkách. Přilnavost také nebyla špatná, ale prostě tam nebyla správná zpětná vazba. Do závodu jsem nastupoval s tvrdým obutím na přední části a nyní si myslím, že byla chyba nepoužít měkčí,“ pokračoval jezdec Suzuki.
„Podařilo se mi dobře odstartovat, ale pak mě zavřeli jezdci přede mnou a já se před ně nedokázal dostat. V prvním kole jsem ale jednu pozici přeci jenom získal. Pak jsem předjel další jezdce a dostal se za dvojici Ducati, která byla trošku daleko, takže jsem je musel dojet. Měl jsem dobrý rytmus a motorce plně důvěřoval, ale pak jsem z ničeho přišel o předek a havaroval.“
„Do zatáčky jsem najel ve stejném místě a stejnou rychlostí, jako v předchozích kolech, takže sám nevím, co se to vlastně stalo. Jsem spokojený s tím, co jsme tu tento víkend udělali a potěšen výkonnostní úrovní, jaké teď dosahuji. Než došlo k pádu, tak jsem bojoval o šesté nebo sedmé místo a vím, že to je nyní v našich silách, takže musíme v dalších závodech pokračovat na stejné a vyšší úrovni. Teď máme nějaký čas na odpočinek, můžeme si dobít baterie a být plně připraveni na Brno,“ řekl závěrem Španěl Álvaro Bautista.
Posledním jezdcem, který na Suzuki dokázal zajet kvalitní výsledky, byl John Hopkins. Anglo-Američan v roce 2007 ukončil šampionát na celkovém čtvrtém místě a to byl velký úspěch. Od té doby u Suzuki bojovali jezdci jako Chris Vermeulen nebo Loris Capirossi. Álvaro Bautista k modrému týmu přišel v roce 2010 a letos je poprvé jediným jezdcem Suzuki. Právě na okruhu v Brně se setká s Johnem Hopkinsem, který pojede na druhém prototypu GSV-R.