Španěl hledá cestu, jak Suzuki vrátit na přední příčky

Álvaro Bautista začíná předvádět výkony, které dávají Suzuki jistou šanci ukončit éru v druhé desítce závodního pole a bojovat o ty nejlepší pozice s nejlepšími týmy světa.
Španěl hledá cestu, jak Suzuki vrátit na přední příčky

Španěl má jistě velký talent a ten se mu teď daří uplatňovat na dráze v konkurenci sedmnácti jezdců královské kubatury. Už v Německu působil jistým dojmem a do USA odlétala Rizla Suzuki s očekáváním dobrého výsledku.

V přípravě si Španěl nevedl vůbec špatně, ale v kvalifikaci mu to stačilo na dvanácté místo na startu. Samozřejmě už to byl jeden z důvodů nedělního výsledku závodu, protože Bautista ve snaze získat ztracené pozice zpátky musel možná až příliš riskovat.

Španěl si po startu vytvořil velmi dobrý rytmus, předjel jezdce před sebou a dostal se za dvojici rudých Ducati Nicky Haydena a Valentina Rossiho. To byl okamžik, kdy se zapojil do boje o šesté místo v US GP. Bohužel pro Suzuki, to byl také moment, kdy pro ně závod v Laguně skončil.

„Po dnešku jsem velmi, velmi zklamaný a opravdu frustrovaný, protože i když jsme tu během víkendu odváděli dobrou práci, nezískali jsme výsledek, který jsme si zasloužili a já havaroval,“ uvedl v neděli večer Álvaro Bautista. „Vyzkoušeli jsme tu spoustu věcí, použili zcela jiné nastavení než na jakém jsme jeli loni a podařilo se nám získat stejně dobrý cit, jako naposledy v Německu.“

„Mám teď ten nejlepší kontakt s motocyklem za celou dobu působení v MotoGP, takže vím, že se pohybujeme správným směrem. Myslím, že jsme udělali chybu v pátek a sobotu, že jsme odpoledne nevyzkoušeli měkkou pneumatiku. Tvrdá pneumatika nebyla špatná, ale nenabídla mi potřebný cit v zatáčkách. Přilnavost také nebyla špatná, ale prostě tam nebyla správná zpětná vazba. Do závodu jsem nastupoval s tvrdým obutím na přední části a nyní si myslím, že byla chyba nepoužít měkčí,“ pokračoval jezdec Suzuki.

„Podařilo se mi dobře odstartovat, ale pak mě zavřeli jezdci přede mnou a já se před ně nedokázal dostat. V prvním kole jsem ale jednu pozici přeci jenom získal. Pak jsem předjel další jezdce a dostal se za dvojici Ducati, která byla trošku daleko, takže jsem je musel dojet. Měl jsem dobrý rytmus a motorce plně důvěřoval, ale pak jsem z ničeho přišel o předek a havaroval.“

„Do zatáčky jsem najel ve stejném místě a stejnou rychlostí, jako v předchozích kolech, takže sám nevím, co se to vlastně stalo. Jsem spokojený s tím, co jsme tu tento víkend udělali a potěšen  výkonnostní úrovní, jaké teď dosahuji. Než došlo k pádu, tak jsem bojoval o šesté nebo sedmé místo a vím, že to je nyní v našich silách, takže musíme v dalších závodech pokračovat na stejné a vyšší úrovni. Teď máme nějaký čas na odpočinek, můžeme si dobít baterie a být plně připraveni na Brno,“ řekl závěrem Španěl Álvaro Bautista.

Posledním jezdcem, který na Suzuki dokázal zajet kvalitní výsledky, byl John Hopkins. Anglo-Američan v roce 2007 ukončil šampionát na celkovém čtvrtém místě a to byl velký úspěch. Od té doby u Suzuki bojovali jezdci jako Chris Vermeulen nebo Loris Capirossi. Álvaro Bautista k modrému týmu přišel v roce 2010 a letos je poprvé jediným jezdcem Suzuki. Právě  na okruhu v Brně se setká s Johnem Hopkinsem, který pojede na druhém prototypu GSV-R.

15:09 | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
13:12 | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
16. června | Jorge Martin měl v sobotu dopoledne dost nepříjemný pád, ale je v pořádku. odkaz

Harmonogram

GP Katalánska, Montmelo
Pátek 15. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 16. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 17. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00