Španěl hledá cestu, jak Suzuki vrátit na přední příčky

Álvaro Bautista začíná předvádět výkony, které dávají Suzuki jistou šanci ukončit éru v druhé desítce závodního pole a bojovat o ty nejlepší pozice s nejlepšími týmy světa.
Španěl hledá cestu, jak Suzuki vrátit na přední příčky

Španěl má jistě velký talent a ten se mu teď daří uplatňovat na dráze v konkurenci sedmnácti jezdců královské kubatury. Už v Německu působil jistým dojmem a do USA odlétala Rizla Suzuki s očekáváním dobrého výsledku.

V přípravě si Španěl nevedl vůbec špatně, ale v kvalifikaci mu to stačilo na dvanácté místo na startu. Samozřejmě už to byl jeden z důvodů nedělního výsledku závodu, protože Bautista ve snaze získat ztracené pozice zpátky musel možná až příliš riskovat.

Španěl si po startu vytvořil velmi dobrý rytmus, předjel jezdce před sebou a dostal se za dvojici rudých Ducati Nicky Haydena a Valentina Rossiho. To byl okamžik, kdy se zapojil do boje o šesté místo v US GP. Bohužel pro Suzuki, to byl také moment, kdy pro ně závod v Laguně skončil.

„Po dnešku jsem velmi, velmi zklamaný a opravdu frustrovaný, protože i když jsme tu během víkendu odváděli dobrou práci, nezískali jsme výsledek, který jsme si zasloužili a já havaroval,“ uvedl v neděli večer Álvaro Bautista. „Vyzkoušeli jsme tu spoustu věcí, použili zcela jiné nastavení než na jakém jsme jeli loni a podařilo se nám získat stejně dobrý cit, jako naposledy v Německu.“

„Mám teď ten nejlepší kontakt s motocyklem za celou dobu působení v MotoGP, takže vím, že se pohybujeme správným směrem. Myslím, že jsme udělali chybu v pátek a sobotu, že jsme odpoledne nevyzkoušeli měkkou pneumatiku. Tvrdá pneumatika nebyla špatná, ale nenabídla mi potřebný cit v zatáčkách. Přilnavost také nebyla špatná, ale prostě tam nebyla správná zpětná vazba. Do závodu jsem nastupoval s tvrdým obutím na přední části a nyní si myslím, že byla chyba nepoužít měkčí,“ pokračoval jezdec Suzuki.

„Podařilo se mi dobře odstartovat, ale pak mě zavřeli jezdci přede mnou a já se před ně nedokázal dostat. V prvním kole jsem ale jednu pozici přeci jenom získal. Pak jsem předjel další jezdce a dostal se za dvojici Ducati, která byla trošku daleko, takže jsem je musel dojet. Měl jsem dobrý rytmus a motorce plně důvěřoval, ale pak jsem z ničeho přišel o předek a havaroval.“

„Do zatáčky jsem najel ve stejném místě a stejnou rychlostí, jako v předchozích kolech, takže sám nevím, co se to vlastně stalo. Jsem spokojený s tím, co jsme tu tento víkend udělali a potěšen  výkonnostní úrovní, jaké teď dosahuji. Než došlo k pádu, tak jsem bojoval o šesté nebo sedmé místo a vím, že to je nyní v našich silách, takže musíme v dalších závodech pokračovat na stejné a vyšší úrovni. Teď máme nějaký čas na odpočinek, můžeme si dobít baterie a být plně připraveni na Brno,“ řekl závěrem Španěl Álvaro Bautista.

Posledním jezdcem, který na Suzuki dokázal zajet kvalitní výsledky, byl John Hopkins. Anglo-Američan v roce 2007 ukončil šampionát na celkovém čtvrtém místě a to byl velký úspěch. Od té doby u Suzuki bojovali jezdci jako Chris Vermeulen nebo Loris Capirossi. Álvaro Bautista k modrému týmu přišel v roce 2010 a letos je poprvé jediným jezdcem Suzuki. Právě  na okruhu v Brně se setká s Johnem Hopkinsem, který pojede na druhém prototypu GSV-R.

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30