Společnost Bimota plánuje stavět podvozky pro novou třídu Moto2

Historie italské společnosti je spjata s výrobou motocyklů.
Italská společnost Bimota, jejíž historie sahá do sedmdesátých let minulého století, kde začali s výrobou komponentů pro závodní stroje, je nerozlučně spjata s výrobou motocyklů. Název společnosti, která sídlí v italské Rimini, vznikl z počátečních písmen jejich třech zakladatelů Bianchiho, Morriho a Tamburiniho.

Posledně jmenovaný během závodu v roce 1972 havaroval se svou Hondou, které později vymyslel zcela nový trubkový rám. Ten snížil váhu motocyklu, jeho těžiště a samozřejmě mnohonásobně zvýšil výkon a jízdní vlastnosti. Právě to byl ten moment, kdy se začal psát úspěšný příběh společnosti, který trvá až dodnes.

Právě společnost s tak zvučným jménem mezi příznivci motocyklového sportu, jakým Bimota bezesporu je, nabídla své služby ve výrobě podvozků pro novou kategorii motocyklů mistrovství světa, třídy Moto2. Mají v plánu vyrábět podvozky a ostatní komponenty, jenž by se mohly použít na jakýkoliv motor, který by si tým vybral.

Anacleto Bernabei z Bimoty uvedl: „Pro Bimotu je to důležitý krok a skutečný návrat ke kořenům toho, čím vlastně Bimota je.“

Motorcycle News získal informace o tom, že zástupci společnosti Bimota navštívily 125ccm a 250ccm týmy během jejich testu v Jerezu, kde je informovali o svých plánech do budoucna a samozřejmě tak zjišťovali možný zájem z jejich strany.

Filozofií nové třídy Moto2, která od roku 2011 nahradí současné čtvrtlitry, je závodění mnohem více zpřístupnit díky motocyklům, jejíchž cena za pronájem se má pohybovala kolem jednoho sta tisíce liber.

Předpokládá se, že některé týmy zvolí projekt motocyklu třídy Moto2 úplně od píky a v tom případě budou potřebovat dodavatele komponentů stejně jak někoho, kdo optimálně vyladí jejich čtyřdobé pohonné jednotky. Bimota má v tomto dlouholeté zkušenosti a své služby nabídla jako první.
15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00