Společnost Bimota plánuje stavět podvozky pro novou třídu Moto2

Historie italské společnosti je spjata s výrobou motocyklů.
Italská společnost Bimota, jejíž historie sahá do sedmdesátých let minulého století, kde začali s výrobou komponentů pro závodní stroje, je nerozlučně spjata s výrobou motocyklů. Název společnosti, která sídlí v italské Rimini, vznikl z počátečních písmen jejich třech zakladatelů Bianchiho, Morriho a Tamburiniho.

Posledně jmenovaný během závodu v roce 1972 havaroval se svou Hondou, které později vymyslel zcela nový trubkový rám. Ten snížil váhu motocyklu, jeho těžiště a samozřejmě mnohonásobně zvýšil výkon a jízdní vlastnosti. Právě to byl ten moment, kdy se začal psát úspěšný příběh společnosti, který trvá až dodnes.

Právě společnost s tak zvučným jménem mezi příznivci motocyklového sportu, jakým Bimota bezesporu je, nabídla své služby ve výrobě podvozků pro novou kategorii motocyklů mistrovství světa, třídy Moto2. Mají v plánu vyrábět podvozky a ostatní komponenty, jenž by se mohly použít na jakýkoliv motor, který by si tým vybral.

Anacleto Bernabei z Bimoty uvedl: „Pro Bimotu je to důležitý krok a skutečný návrat ke kořenům toho, čím vlastně Bimota je.“

Motorcycle News získal informace o tom, že zástupci společnosti Bimota navštívily 125ccm a 250ccm týmy během jejich testu v Jerezu, kde je informovali o svých plánech do budoucna a samozřejmě tak zjišťovali možný zájem z jejich strany.

Filozofií nové třídy Moto2, která od roku 2011 nahradí současné čtvrtlitry, je závodění mnohem více zpřístupnit díky motocyklům, jejíchž cena za pronájem se má pohybovala kolem jednoho sta tisíce liber.

Předpokládá se, že některé týmy zvolí projekt motocyklu třídy Moto2 úplně od píky a v tom případě budou potřebovat dodavatele komponentů stejně jak někoho, kdo optimálně vyladí jejich čtyřdobé pohonné jednotky. Bimota má v tomto dlouholeté zkušenosti a své služby nabídla jako první.
5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00