Srdce Valentina Rossiho bije pro motocykly, aspoň prozatím

Ital ohledně své budoucnosti rozhodne v polovině roku 2010.
Valentino Rossi dokáže každý svůj titul náležitě oslavit a jinak ani tomu nebylo v Malajsii, kde si třetím místem v závodu zajistil devátý titul v kariéře. Ital je ve světovém šampionátu čtrnáctou sezonu a žijící legendou motocyklového sportu. Otázkou je, jak dlouho ještě bude Rossi závodit.

Smlouva u Yamahy mu vyprší koncem roku 2010 a jak sám uvedl, o své další budoucnosti rozhodne v polovině příštího roku. Vedení Yamahy věří, že pokud se rozhodne prodloužit své působení ve světě závodních motocyklů, bude to jejich značka motocyklu v jehož sedle nakonec svou hvězdnou kariéru ukončí.

Rossiho jsme už v minulosti viděli závodit ve speciálu WRC, protože rallye je po motocyklech jeho velkou vášní a je také další možností uplatnění pro šampiona, který se jednou rozhodne opustit prototypy MotoGP. Jezdec z italského Urbina se také hned několikrát posadil do kokpitu monopostu formule 1, protože má velmi dobré vazby s vedením Ferrari.

Nicméně jezdec tovární Yamahy už v Sepangu uvedl, že jeho srdce bije pro závody na dvou kolech, když na otázku magazínu La Stampa, zda v příštím roce šampionát opustí, odpověděl: „To si opravdu nemyslím. Kdybych odešel v jednatřiceti, co bych dělal? Sekal trávník? Musel bych začít pracovat. Rozhodně si myslím, že klidně můžu pokračovat do třiatřiceti, čtyřiatřiceti let!“

Ital určitě netrpí problémem s nedostatkem motivace, protože každým rokem přepisuje historii silničního motocyklového sportu. V roce 2008 překonal svého krajana Giacomo Agostiniho v počtu vítězství v královské kubatuře a jednoho dne může překonat jeho další rekord v celkovém počtu vítězství ve všech kubaturách světového šampionátu. Rossimu k vyrovnání chybí devatenáct vítězství v závodech Grand Prix.

„Dosáhl jsem hranice sta vítězství, takže se možná dokážu přiblížit jeho rekordu sto dvaadvaceti vítězství,“ uvedl Rossi pro Gazzetta dello Sport. „Záleží na tom, co se rozhodnu dělat v roce 2011. Zda uzavřu další smlouvu na rok nebo na dva. Kdybych se měl rozhodnout dnes, podepsal bych okamžitě na další dvě sezony.“

„Myslím, že to v příštím roce nebude vůbec jednoduché. Všichni jezdíme na podobných motorkách a myslím, že to bude znovu mezi mnou, Lorenzem, Stonerem a Pedrosou,“ uvedl na stránkách Yamahy Rossi. „Ve Valencii pak v úterý vyzkoušíme nový model motocyklu. Na práci s novou M1 se už těším, ale ve svém týmu mám svého největšího soupeře, takže to nebude tak snadné!“

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00