Tento seznam je samozřejmě neoficiální a je sestaven podle toho, jak jednotlivé stáje královské kubatury potvrzují své jezdce pro nadcházející ročník motocyklového šampionátu.
Počet motocyklů se neustále zvyšuje, což je ve srovnání s posledními sezonami jistě příjemná změna k lepšímu. Nicméně stroje CRT na tovární prototypy viditelně ztrácejí. Snížit tuto ztrátu bude úkolem inženýrů do prvního testu v Sepangu.
Prototypové stroje továrních a satelitních týmů MotoGP jsou nyní jednotně označeny jako tovární prototypy. Po odchodu Suzuki zůstali jen tři výrobce a to italská Ducati a dva japonští obři Honda a Yamaha. Týmy CRT mají motocykly, které podléhají mírně odlišným pravidlům a ty pohání motory výrobců Aprilia, BMW, Kawasaki a Honda.
Provizorní startovní rošt královské kubatury (1000ccm) 2012:
Repsol Honda
Casey Stoner, Dani Pedrosa
Yamaha Factory Racing:
Jorge Lorenzo, Ben Spies
Ducati Team:
Valentino Rossi, Nicky Hayden
Monster Yamaha Tech3:
Andrea Dovizioso, Cal Crutchlow
San Carlo Honda Gresini:
Álvaro Bautista, Michele Pirro (CRT)
Pramac Ducati Team:
Hector Barbera
Cardion AB Motoracing:
Karel Abraham
LCR Honda:
Stefan Bradl
NGM Forward Racing:
Colin Edwards (CRT)
Paul Bird Racing:
James Ellison (CRT)
Mapfre Aspar Team:
Randy De Puniet (CRT), Aleix Espargaro (CRT)
SpeedMaster Team:
Anthony West (CRT)
BQR Kawasaki:
Yonny Hernandez (CRT), Ivan Silva (CRT)
IODA Racing:
Danilo Petrucci (CRT)