Statistika před španělskou Grand Prix

Statistika před španělskou Grand Prix

V pátek zahájí jezdci a týmy světového šampionátu přípravu na druhý podnik sezony a to je příležitost pro tradiční statistiku.

Tu pro nás připravili na motogp.com a můžeme si v ní například přečíst, že Valentino Rossi je nejúspěšnějším jezdcem okruhu v Jerezu nebo že Španělé loni vyhráli všechny tři kubatury 125ccm, Moto2 a MotoGP.

37 – na startovním roštu úvodního závodu sezony 2011 v Kataru jsme neviděli jediný stroj značky Suzuki, protože Álvaro Bautista během tréninku havaroval a zlomil si stehenní kost. Suzuki nenastoupila do závodu poprvé po sedmatřiceti letech. Naposledy k tomu došlo během německé Grand Prix v roce 1974. Tehdy byl závod na okruhu Nürburgring, který nepatřil k nejlepším z hlediska bezpečnosti a špičkoví jezdci šampionátu tento závod bojkotovali.

28 – v den závodu Velké ceny Španělska to bude přesně dvacet osm let, kdy vyhrál francouzskou Grand Prix 1983 v Le Mans Freddie Spencer (USA, 20.12. 1961) před týmovými kolegy Marcem Lucchinellim (ITA, 26.6. 1954) a Ronem Haslamem (GBR, 22.6. 1956). Pro Hondu to bylo poprvé, kdy jejich jezdci získali všechny tři pozice na stupních vítězů královské kubatury.

25 – v Jerezu letos oslaví pětadvacátou Grand Prix. Na jihu Španělska pořádají motocyklové závody bez přerušení od roku 1987. Stejnou bilanci má na svém kontě jen nizozemský Assen.

24 – vítězství v Kataru je pro Casey Stonera jeho čtyřiadvacátým úspěchem v královské kubatuře, což ho řadí na sedmé místo seznamu, které nyní sdílí s Wayne Raineym (USA, 23.10. 1960). Stačí mu jedno vítězství, aby vyrovnal počet vyhraných Grand Prix americké legendy Kevina Schwantze (USA, 19.6. 1964).

21 – druhé místo v Kataru představuje pro Jorge Lorenza jednadvacátý závod v řadě s umístěním do čtvrtého místa. Naposledy chyběl mezi nejlepšími čtyřmi v australské Grand Prix 2009, protože v první zatáčce po startu havaroval.

10 – Miguel Oliveira, portugalský závodník nejnižší kubatury do 125ccm, dokončil svůj premiérový závod Grand Prix v Kataru na desátém místě. Je to teprve podruhé, kdy bodoval závodník z Portugalska. Prvním byl Andre Nuno, který skončil desátý v závodu 250ccm kubatury Velké ceny Španělska v Jaramě 1973.

9 – v Kataru ukončil Maveric Vinales svůj premiérový závod Grand Prix na devátém místě. Je to nejlepší výsledek pro nováčka v nejnižší kubatuře mistrovství světa od závodu v Kataru 2008. Tehdy debutoval Scott Redding a cílem projel pátý.

8 – Valentino Rossi je s osmi vítězstvími nejúspěšnějším jezdcem závodního okruhu v Jerezu. Po jednom vítězství má z nižších kubatur 125ccm a 250ccm, šestkrát vyhrál závod královské kubatury.

7,71s – Španěl Nicolas Terol vyhrál závod v Kataru s náskokem 7,71 sekundy. To je největší náskok v klání na suchém povrchu od vítězství jeho krajana Juliána Simóna v německé Grand Prix 2009. Tehdy byl náskok jezdce Bancaja Aspar 9,41 sekundy.

7. - sedmé místo Valentina Rossiho v zahajovacím podniku sezony bylo teprve čtvrtým případem, kdy italský jezdec neskončil do šestého místa v suchém závodu, kde nespadl a následně se zapojil zpět do závodu. Mimo první šestku byl po problémech s obutím v roce 2007 v Turecku a České republice a v roce 2006 v holandském TT, kde bojoval se zraněním z tréninku.

7 – v Jerezu vyhrálo závod královské kubatury celkem sedm Španělů – Alberto Puig v roce 1995, Alex Criville v roce 1997, 1998 a 1999, Sete Gibernau v roce 2004, Dani Pedrosa v roce 2008 a loni to byl Jorge Lorenzo.

5 – Jerez je jedním z pěti současných okruhů v kalendáři mistrovství světa, kde Casey Stoner během své čtyřleté kariéry u Ducati nevyhrál ani jeden závod. Dalšími jsou Estoril, Le Mans, Silverstone a Indianapolis.

4 – Honda a Yamaha mají v éře čtyřdobých prototypů na svém kontě po čtyři vítězství z Jerezu. Ducati zaznamenala na jihu Španělska pouze jedno vítězství a to s Lorisem Capirossim v roce 2006.

3 – loni v Jerezu vyhráli všechny tři závody domácí jezdci. Byla to jedna z šesti Grand Prix, kde v minulém roce dominovali Španělé.

1,534s – tento údaj představuje zlepšení rekordu v čase na kolo okruhu v Kataru a to v případě kubatury Moto2, což je výsledek dvanáctiměsíčního vývoje nových prototypů mistrovství světa. Čas na pole position byl ve srovnání s loňským lepší o 1,736 sekundy a celkový čas závodu se zkrátil o 33,219 sekundy.

1 – třetí místo, které Casey Stoner vybojoval v Jerezu v roce 2009, je tam pro Ducati jediné umístění na stupních vítězů v éře osmistovek MotoGP

Doporučujeme

Články odjinud