Pátý podnik sezony v Barceloně odstartuje nejintenzivnější část letošní sezony motocyklového mistrovství světa a den před zahájením prvních tréninků v Montmeló je tu tradiční pohled statistika.
Řeč čísel někdy může být zajímavá, protože ve statistice motogp.com se můžeme dozvědět, že nejúspěšnějším jezdcem okruhu v Katalánsku je Valentino Rossi, výrobcem v čtyřdobé éře japonská Yamaha a samotný okruh v Montmeló přivítá motocyklový šampionát už po dvacáté v řadě.
54 let – v den závodu Velké ceny Katalánska to bude přesně padesát čtyři let, kdy v závodu Tourist Trophy 1957 na ostrově Man, obsadil druhou příčku v kubatuře do 125ccm Carlo Ubbiali a zároveň tím ukončil sérii čtrnácti umístění na stupních vítězů v řadě. Pokud Nicolas Terol (Bankia Aspar-125ccm) projede cílem katalánské Grand Prix mezi prvními třemi, Ubbialiho rekord tím vyrovná.
36 – v den kvalifikace na katalánskou Grand Prix uplyne přesně třicet šest let od okamžiku, kdy v roce 1975 vyhrál Brit Mike Grant pro Kawaski druhé a zároveň poslední vítězství v 500ccm kubatuře
25 – vítězstvím v Le Mans si Casey Stoner připsal na své konto celkem pětadvacáté vítězství v královské kubatuře a má teď stejný počet vítězství, jako Kevin Schwantz, který v barvách Suzuki vyhrál mistrovství 500ccm v roce 1993. Jen pět jezdců dosáhlo v královské kubatuře vyššího počtu vítězství – Valentino Rossi, Giacomo Agostini, Mick Doohan, Mike Hailwood a Eddie Lawson.
24 – Jorge Lorenzo má velmi dobrou výsledkovou bilanci, protože od závodu v Malajsii roku 2009 neskončil v žádném z dosavadních dvaceti čtyř závodů nikdy hůř než na čtvrtém místě. Od začátku šampionátu v roce 1949 dokázal v královské kubatuře jen jediný jezdec zajet ještě delší sérii v počtu umístění do čtvrtého místa. Tím jezdcem je Valentino Rossi a jeho osmadvacet závodů v řadě.
20 – letos je to po dvacáté v řadě, kdy motocyklový šampionát zamíří do katalánské metropole. Poprvé se tak stalo v roce 1992 a jsou jen tři současné okruhy, které mají delší řadu Grand Prix bez přerušení – Jerez, Mugello a Assen.
9 – Valentino Rossi je nejúspěšnějším jezdcem katalánského závodního okruhu. Celkem tam vyhrál devět závodů Grand Prix – 1x 125ccm, 2x 250ccm, 1x 500ccm a 5x MotoGP.
5 – Španělé slavili v katalánské Grand Prix celkem pětkrát vítězství v závodu královské kubatury – Alex Criville v roce 1995 a 1999, Carlos Checa v roce 1996, Dani Pedrosa v roce 2008 a Jorge Lorenzo v roce 2010.
5 – v éře čtyřtaktních prototypů MotoGP je na katalánském okruhu neúspěšnějším výrobcem japonská Yamaha s celkem pěti vítězstvími. Honda a Ducati má na kontě po dva vítězné závody.
4 – ve Francii se stal Němec Stefan Bradl prvním jezdcem, který ve střední kubatuře získal čtyři pole position v řadě od roku 2006, kdy stejného počtu dosáhl Jorge Lorenzo. Pokud se v Barceloně opět kvalifikuje na první místo startovního roštu, stane se prvním jezdcem s pěti pole position v řadě, kterých ve střední kubatuře motocyklového MS naposledy dosáhl Toni Elías v roce 2003.
3 – ve francouzské Grand Prix získal Valentino Rossi poprvé umístění na stupních vítězů s Ducati a rozšířil si tak úspěšnou bilanci závodění v MotoGP, kde již předtím figurovaly značky Honda a Yamaha. Jen dva jezdci mají na kontě umístění na stupních vítězů, kterých dosáhli s čtyřdobými prototypy MotoGP od třech různých výrobců – Marco Melandri (Yamaha, Honda, Kawasaki) a Alex Barros (Honda, Yamaha a Ducati).
2 – výsledek závodu ve Francii byl pro Repsol Hondu velmi úspěšný, protože poprvé v éře osmistovek MotoGP jejich dva jezdci (Casey Stoner a Andrea Dovizioso) obsadili první a druhé místo. Naposledy měla tovární Honda své jezdce na prvních dvou místech v roce 2006, když v Laguně Seca vyhrál Nicky Hayden a druhý projel cílem Dani Pedrosa.
0,39 sekundy – v závodu královské kubatury Velké ceny Katalánska 2007, zaznamenala první trojice nejtěsnější rozdíl od začátku 800ccm éry v mistrovství světa, když v cíli naměřili mezi prvním Casey Stonerem, druhým Valentinem Rossim (+0,069s) a třetím Danim Pedrosou rozdíl jen 0,39 sekundy.