Statistika před víkendem v Katalánsku

Pátý podnik sezony v Barceloně odstartuje nejintenzivnější část letošní sezony motocyklového mistrovství světa a den před zahájením prvních tréninků v Montmeló je tu tradiční pohled statistika.
Statistika před víkendem v Katalánsku

Řeč čísel někdy může být zajímavá, protože ve statistice motogp.com se můžeme dozvědět, že nejúspěšnějším jezdcem okruhu v Katalánsku je Valentino Rossi, výrobcem v čtyřdobé éře japonská Yamaha a samotný okruh v Montmeló přivítá motocyklový šampionát už po dvacáté v řadě.

54 let – v den závodu Velké ceny Katalánska to bude přesně padesát čtyři let, kdy v závodu Tourist Trophy 1957 na ostrově Man, obsadil druhou příčku v kubatuře do 125ccm Carlo Ubbiali a zároveň tím ukončil sérii čtrnácti umístění na stupních vítězů v řadě. Pokud Nicolas Terol (Bankia Aspar-125ccm) projede cílem katalánské Grand Prix mezi prvními třemi, Ubbialiho rekord tím vyrovná.

36 – v den kvalifikace na katalánskou Grand Prix uplyne přesně třicet šest let od okamžiku, kdy v roce 1975 vyhrál Brit Mike Grant pro Kawaski druhé a zároveň poslední vítězství v 500ccm kubatuře

25 – vítězstvím v Le Mans si Casey Stoner připsal na své konto celkem pětadvacáté vítězství v královské kubatuře a má teď stejný počet vítězství, jako Kevin Schwantz, který v barvách Suzuki vyhrál mistrovství 500ccm v roce 1993. Jen pět jezdců dosáhlo v královské kubatuře vyššího počtu vítězství – Valentino Rossi, Giacomo Agostini, Mick Doohan, Mike Hailwood a Eddie Lawson.

24 – Jorge Lorenzo má velmi dobrou výsledkovou bilanci, protože od závodu v Malajsii roku 2009 neskončil v žádném z dosavadních dvaceti čtyř závodů nikdy hůř než na čtvrtém místě. Od začátku šampionátu v roce 1949 dokázal v královské kubatuře jen jediný jezdec zajet ještě delší sérii v počtu umístění do čtvrtého místa. Tím jezdcem je Valentino Rossi a jeho osmadvacet závodů v řadě.

20 – letos je to po dvacáté v řadě, kdy motocyklový šampionát zamíří do katalánské metropole. Poprvé se tak stalo v roce 1992 a jsou jen tři současné okruhy, které mají delší řadu Grand Prix bez přerušení – Jerez, Mugello a Assen.

9 – Valentino Rossi je nejúspěšnějším jezdcem katalánského závodního okruhu. Celkem tam vyhrál devět závodů Grand Prix – 1x 125ccm, 2x 250ccm, 1x 500ccm a 5x MotoGP.

5 – Španělé slavili v katalánské Grand Prix celkem pětkrát vítězství v závodu královské kubatury – Alex Criville v roce 1995 a 1999, Carlos Checa v roce 1996, Dani Pedrosa v roce 2008 a Jorge Lorenzo v roce 2010.

5 – v éře čtyřtaktních prototypů MotoGP je na katalánském okruhu neúspěšnějším výrobcem japonská Yamaha s celkem pěti vítězstvími. Honda a Ducati má na kontě po dva vítězné závody.

4 – ve Francii se stal Němec Stefan Bradl prvním jezdcem, který ve střední kubatuře získal čtyři pole position v řadě od roku 2006, kdy stejného počtu dosáhl Jorge Lorenzo. Pokud se v Barceloně opět kvalifikuje na první místo startovního roštu, stane se prvním jezdcem s pěti pole position v řadě, kterých ve střední kubatuře motocyklového MS naposledy dosáhl Toni Elías v roce 2003.

3 – ve francouzské Grand Prix získal Valentino Rossi poprvé umístění na stupních vítězů s Ducati a rozšířil si tak úspěšnou bilanci závodění v MotoGP, kde již předtím figurovaly značky Honda a Yamaha. Jen dva jezdci mají na kontě umístění na stupních vítězů, kterých dosáhli s čtyřdobými prototypy MotoGP od třech různých výrobců – Marco Melandri (Yamaha, Honda, Kawasaki) a Alex Barros (Honda, Yamaha a Ducati).

2 – výsledek závodu ve Francii byl pro Repsol Hondu velmi úspěšný, protože poprvé v éře osmistovek MotoGP jejich dva jezdci (Casey Stoner a Andrea Dovizioso) obsadili první a druhé místo. Naposledy měla tovární Honda své jezdce na prvních dvou místech v roce 2006, když v Laguně Seca vyhrál Nicky Hayden a druhý projel cílem Dani Pedrosa.

0,39 sekundy – v závodu královské kubatury Velké ceny Katalánska 2007, zaznamenala první trojice nejtěsnější rozdíl od začátku 800ccm éry v mistrovství světa, když v cíli naměřili mezi prvním Casey Stonerem, druhým Valentinem Rossim (+0,069s) a třetím Danim Pedrosou rozdíl jen 0,39 sekundy.

9:00 | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.
7:06 | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz
6:39 | Ayumu Sasaki byl po své nehodě v kvalifikaci převezen do zdravotního střediska. odkaz
6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00