Máme tu téměř polovinu sezony, do které nám nyní zbývají dva závodní víkendy v Itálii a Německu. Závod v Mugellu zahájí už v pátek dopoledne jezdci nejnižší kubatury a ještě předtím je tu tradiční statistika.
Řeč čísel je celkem zajímavá a díky ní můžeme zjistit, že Kenan Sofuoglu je prvním tureckým závodníkem, který v seriálu Grand Prix získal umístění na stupních vítězů nebo že Bradley Smith je po třiceti třech letech prvním Britem, který ve střední kubatuře zajel umístění v první trojce dvakrát po sobě.
1989 – to je celkový počet bodů, který za dobu působení v seriálu mistrovství světa získal Jorge Lorenzo. Španělskému jezdci tovární stáje Yamahy stačí v italské Grand Prix zaznamenat umístění do pátého místa, aby se stal teprve desátým jezdcem v třiašedesátileté historii motocyklového mistrovství světa, který dosáhne hranice dvou tisíc bodů.
349 Km/h – hodnota nejvyšší maximální rychlosti okruhu v Mugellu, kterou v roce 2009 zaznamenal Dani Pedrosa v prvním volném tréninku na Velkou cenu Itálie.
100% - všech posledních devět závodů čtyřdobé éry MotoGP vyhrál jezdec, který startoval z první pozice startovního roštu.
49 – druhé místo v holandské TT 2011 v Assenu, bylo pro Casey Stonera jeho devětačtyřicátým umístěním na stupních vítězů v královské kubatuře světového šampionátu. S dalším umístěním v první trojce se Australan stane teprve dvanáctým jezdcem v historii, který dosáhl milníku padesáti umístění na stupních vítězů královské kubatury.
34 let – v den závodu Velké ceny Itálie to bude přesně čtyřiatřicet let od vítězství Barry Sheena v závodu pětistovek belgické GP 1977, kde také nastavil nejrychlejší kolo s rekordní průměrnou rychlostí 220,7 kilometrů za hodinu.
33 let – po třiatřiceti letech je Bradley Smith prvním britským jezdcem, který se umístil dvakrát po sobě na stupních vítězů ve střední kubatuře mistrovství světa. Naposledy to v roce 1978 dokázal Tom Herron, když skončil druhý v závodu Grand Prix na Silverstonu a třetí v dalším podniku na německém Nurburgringu.
25 – v italském Mugellu pořádali motocyklovou Grand Prix celkem pětadvacetkrát a z toho bez přerušení dvacetkrát v řadě od roku 1991.
15 – v posledních patnácti letech stál v Mugellu na stupních vítězů královské kubatury vždy minimálně jeden jezdec italské národnosti. Naposledy neměla Itálie své zastoupení mezi nejlepšími třemi v roce 1995, kdy v závodu pětistovek neměl štěstí ani jeden z jezdců Apeninského poloostrova.
9 – nejúspěšnějším jezdcem okruhu v Mugellu je Valentino Rossi, který si na konto připsal celkem devět vítězných závodů ze všech kubatur šampionátu. Po jednom vítězství má z kubatury do 125ccm a 250ccm, v královské kubatuře tam bez přerušení dominoval sedm let.
5 – nejúspěšnějším výrobcem čtyřdobé éry je na závodní dráze Toskánska japonská Yamaha, která vyhrála celkem pětkrát v řadě a dominovala tam od roku 2004 do roku 2008. Honda v Mugellu vyhrála třikrát, včetně loňského zlata Daniho Pedrosy, což bylo zároveň jejich první vítězství na tomto okruhu v éře osmistovek MotoGP. Ducati na domácí dráze vyhrála jen jednou a to díky Casey Stonerovi, který tam slavil vítězství v roce 2009.
4 – Bradley Smith je čtvrtým jezdcem průběžného hodnocení Moto2. To je zatím nejvyšší pozice hodnocení střední kubatury, které dosáhl britský jezdec od časů Alana Cartera, který byl v průběžném hodnocení třetí, když v roce 1983 vyhrál francouzskou Grand Prix.
2. - Kenan Sofuoglu (Technomag CIP) dokončil závod třídy Moto2 v holandské TT a stal se prvním závodníkem z Turecka, který v seriálu motocyklového mistrovství světa obsadil umístění na stupních vítězů.
2. - Luis Salom jel v Holandském Assenu svou pětatřicátou Grand Prix a závod nejnižší kubatury do 125ccm dokončil na druhé pozici. Je to jeho první umístění na stupních vítězů.
0,1 sekundy – první závod pětistovek v Mugellu vyhrál v roce 1976 Barry Sheene v sedle Suzuki a náskokem 0,1 sekundy na druhého jezdce v pořadí Phil Reada. Byl to jeden z netěsnějších rozdílů všech dob.