Statistika před závodem ve Francii

Čtvrté kolo motocyklového mistrovství světa nás zavede dvě stě kilometrů jihozápadně od Paříže do míst, kde je vůně benzínu spojována s něčím výjimečným a tím místem je okolí francouzského Le Mans.
Statistika před závodem ve Francii

Závodní dráha okruhu Bugatti leží jen pět kilometrů od Le Mans a tento víkend se stane středem pozornosti motocyklových fanoušků z celého světa. Tři dny jízd motocyklových prototypů na plný plyn, bojů o ty nejlepší časy, nejlepší pozice na startovních roštech a nejlepší umístění v cíli v den závodu všech tří motocyklových kubatur tříd do 125ccm, Moto2 a MotoGP.

Před každým závodním víkendem připraví na motogp.com zajímavou statistiku a ta dnešní je mimo jiné o tom, že v Le Mans pojede Jorge Lorenzo svou sto padesátou Grand Prix a jeho mladší krajan Marc Márquez padesátou.

150 – pokud Jorge Lorenzo odstartuje do závodu francouzské Velké ceny, stane se vůbec nejmladším jezdcem v historii šampionátu, který dosáhne milníku sto padesáti Grand Prix ze všech kubatur, kde dodnes závodil. Dnes tento rekord drží Dani Pedrosa, jezdec tovární Hondy v MotoGP.

50 – Marc Márquez dosáhne startem v závodu Velké ceny Francie padesáté Grand Prix v kariéře jezdce motocyklového mistrovství světa

50 – v portugalské Grand Prix dosáhl Dani Pedrosa padesátého umístění na stupních vítězů královské kubatury a stal se tak teprve jedenáctým jezdcem, kterému se v historii mistrovství něco takového podařilo

50 let – v den kvalifikace na Velkou cenu Francie to bude přesně padesát let od vítězství jezdce Hondy Kunimitsu Takahašiho v závodu čtvrtlitrů západoněmecké Grand Prix, která se jela na okruhu Hockenheim. Takahaši se tehdy stal vůbec prvním Japoncem, který vyhrál závod seriálu Grand Prix. Rovněž to bylo první vítězství Hondy v kubatuře do 250ccm.

23 – Jorge Lorenzo v posledních třiadvaceti závodech neskončil nikdy hůře, jak na čtvrtém místě. To znamená, že stále pokračuje v mimořádných výkonech už od závodu v Malajsii roku 2009. Od začátku šampionátu v roce 1949 má nejdelší řadu umístění v královské kubatuře Valentino Rossi, který se v první čtyřce umístil osmadvacetkrát za sebou.

Klepněte pro větší obrázek

23 – V Le Mans pořádali podnik Grand Prix v celkem třiadvaceti případech, včetně Grand Prix ´Vitesse du Mans´ v roce 1991, což bylo v době, kdy se ve Francii jely dva podniky světového šampionátu a Velkou cenu Franci tehdy pořádali na okruhu Paula Ricarda.

17 – vítězstvím v kvalifikaci na portugalskou Grand Prix, oslavil Jorge Lorenzo sedmnáctou pole position v královské kubatuře. Stejný počet má na svém kontě jeho krajan Dani Pedrosa.

10 – v Portugalsku už podesáté společně dokončili na prvních dvou místech závod třídy MotoGP  Dani Pedrosa a Jorge Lorenzo. V této sérii má navrch Jorge Lorenzo s šesti vítězstvími.

5 – Le Mans je jedním z pěti současných okruhů v kalendáři mistrovství světa, kde nikdy nevyhrál za svého působení u Ducati Casey Stoner. Zbývající čtyři okruhy jsou Jerez, Estoril, Silverstone a Indianapolis.

4 – v éře čtyřtaktních prototypů třídy MotoGP (od roku 2002) má v Le Mans na svém kontě Honda a Yamaha po čtyři vítězství, Suzuki tam vyhrála jednou.

4 – Le Mans je jedním ze čtyř současných okruhů, kde v závodu MotoGP nikdy nevyhrála italská Ducati. Zbývající tři jsou Estoril, Silverstone a Indianapolis.

4 – pouze čtyři Francouzi vyhráli na domácí dráze v Le Mans: Jean Aureal závod 125ccm v roce 1969, Guy Bertin závod 125ccm v roce 1979, Patrick Fernandez závod 350ccm v roce 1979 a Mike Di Meglio závod 125ccm v roce 2008 (v roce, kdy získal titul mistra světa).

3 – čtyři jezdci, kteří vyhráli většinu závodů v Le Mans mají na kontě po tři vítězství: Dani Pedrosa (2x 250ccm, 1x 125ccm), Freddie Spencer (2x 500ccm, 1x 250ccm), Valentino Rossi (3x MotoGP) a Jorge Lorenzo (2x MotoGP, 1x 250ccm).

3 – Němec Stefan Bradl dokončil závod Moto2 celkem třikrát s umístěním na stupních vítězů a pokaždé stál na jejich nejvyšším stupni

3 – od začátku třídy osmistovek MotoGP získali jezdci japonské Hondy v Le Mans troje umístění na stupních vítězů: Marco Melandri byl druhý v roce 2007, Dani Pedrosa třetí v roce 2009 a Andrea Dovizioso třetí v roce 2010.

1 – Američan Kenny Noyes loni vyhrál kvalifikaci a do závodu francouzské Grand Prix startoval z první pozice. Noyes tehdy v Le Mans závodil vůbec poprvé.

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00