Skončila krátká letní přestávka, jezdci mistrovství světa jsou plni energie a ta jim musí vydržet až do konce sezony, protože nyní na všechny čeká porce devíti Velkých cen.
Jako obvykle připravili na motogp.com několik zajímavostí očima statistika, jako například to, že v královské kubatuře bodovali v každé z posledních devíti Velkých cen už jen dva jezdci, Jorge Lorenzo a Andrea Dovizioso.
100 – vítězství Marca Márqueze v německé Grand Prix bylo 100. vítězstvím pro značku motocyklů Derbi. Derbi je tak teprve šestým výrobcem v dvaašedesátileté historii světového šampionátu, kterému se tohoto milníku podařilo dosáhnout.
58 – vítězstvím v americké Grand Prix získal Jorge Lorenzo pro Yamahu osmapadesáté vítězství v éře čtyřtaktních motocyklů. V MotoGP jsou čtyřdobé motory od roku 2002 a Yamaha má nyní o jedno vítězství víc než jejich rival Honda.
49 – díky Lorenzovi má nyní Španělsko celkem devětačtyřicet vítězných závodů Gand Prix v královské kubatuře. Ještě jedno první místo a Španělsko se stane teprve pátým státem v historii, který v královské kubatuře dosáhl rovných padesáti vítězství. Tomuto privilegiu se těší čtveřice států: Itálie, USA, Velká Británie a Austrálie.
39 – v sobotu 14. srpna uplyne přesně devětatřicet let od závodu v Ulsteru 1971, kde v kategorii 500ccm vyhrál na okruhu Dundrod Jack Findlay na Suzuki. Bylo to vůbec první vítězství v třídě do 500ccm s dvoudobým motocyklem.
10 – Casey Stoner má za sebou deset závodů bez vítězství, což je v jeho případě nejdelší období bez výhry od doby, kdy se přidal k tovární Ducati
7 – jezdci motocyklů Derbi vyhráli v posledních sedmi závodech nejnižší kubatury do 125ccm. Pro Derbi je to vůbec nejdelší šňůra vítězných Grand Prix.
7 – rekord času na kolo, který v roce 2003 nastavil na okruhu v Brně Lucio Cecchinello v třídě do 125ccm, stále platí. Je to vůbec nejstarší platný rekord ve všech třech kubaturách mistrovství světa za současné podoby kalendáře Grand Prix.
4 – od roku 2002, kdy vstoupila v platnost éra čtyřdobých motocyklů královské kubatury je Yamaha na okruhu v Brně nejúspěšnějším výrobcem, co se týče počtu vítězství: Yamaha – 4, Honda – 2, Ducati – 2. Poslední závod v Brně pro Hondu vyhrál v roce 2004 Sete Gibernau.
2 – potom, co závod ve Spojených státech nedokončil Dani Pedrosa a Héctor Barberá už zbývají jenom dva závodníci, kteří bodovali ve všech posledních Grand Prix – Jorge Lorenzo a Andrea Dovizioso