Stoner dokázal hned od začátku jet velmi rychle

Hayden pracoval na způsobu nastavení z Kataru.

Jezdci továrního týmu Ducati Casey Stoner a Nicky Hayden intenzivně pracovali na nastavení svých strojů, protože zítřejší předpověď hlásí déšť a tak je možné, že páteční trénink byl jediným, kdy měli příležitost nastavit motocykl pro suchou trať okruhu v Motegi.

Casey Stoner byl rychlý od začátku pátečního volného tréninku a hned po prvních několika kolech figuroval ve vedení. V závěru, ale Australského jezdce Ducati předstihl svým časem Valentino Rossi.

„Nejsme příliš daleko od nastavení některých velmi slušných časů na kolo a vzhledem k tomu, jak bylo dnes odpoledne chladno si myslím, že se vše vyvíjelo tak, jak jsme mohli předpokládat,“ uvedl druhý muž na výsledkové listině prvního volného tréninku v Japonsku Casey Stoner.

„Pro zítřek nevypadá předpověď počasí dobře, takže tento trénink by nemusel být tak důležitý v rámci kvalifikace, ale pokud bude v neděli znovu sucho, může se ukázat jako rozhodující,“ pokračoval Stoner.

„Celkově je kontakt s motocyklem dobrý, potřebujeme zkusit najít o něco větší přilnavost v zadní části a máme několik myšlenek, nad kterými si myslíme můžeme ještě zapracovat, ale v tomto případě záleží, co pro nás zítra připraví počasí a vypořádat se s tím, jak nejlépe to půjde,“ řekl Casey Stoner.

Nicky Hayden byl v pátek na japonském okruhu v Motegi třináctý, ale se svým týmem pracoval na nastavení z Kataru a snažil se zajet maximální počet kol, aby využil příležitost připravit motocykl na suché dráze.

„Dráha byla docela kluzká, když jsme poprvé vyjeli ven a vzduch byl cítit zimou a vlhkostí, takže to vypadalo, že se může každou chvíli rozpršet,“ uvedl Nicky Hayden. „Museli jsme být opatrní, abychom získali nějaké teplo na levou stranu zadní a přední pneumatiky.“

„Zkoušeli jsme několik věcí s nastavením. Jel jsem s oběma motocykly a pracoval směrem, který jsme získali v Kataru, kde rovnováha motocyklu byla mnohem lepší v dalších kolech, když bylo v nádrži méně paliva,“ pokračoval Hayden.

„Samozřejmě časy na kolo nejsou skvělé, ale zlepšili jsme se každou jízdou a zajeli hodně kol pro případ, že zítra bude pršet. Vypracovali jsme základní směr, který potřebujeme použít pro závod, takže jsem spokojený,“ řekl závěrem Nicky Hayden.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. října | Zraněného Bulegu nahradí Celestino Vietti Ramus.
16. října | Nicolo Bulega, který dnes slaví 19 let, bude muset vynechat závod v Japonsku a pravděpodobně i v Austrálii. Jezdec… odkaz
16. října | Gabriel Rodrigo pojede příští rok u týmu Gresini Racing v Moto3. odkaz
16. října | Casey Stoner dnes slaví 33 let. odkaz
10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00