Stoner nevěří v razantní omezení elektroniky

Časy, kdy jezdci na motocyklech bojovali s jejich brutálním výkonem jako jezdci rodea jsou nenávratně pryč, protože stále rostoucí vliv elektroniky zlepšuje nejen kontrolu nad strojem, ale také přináší větší bezpečnost.
Stoner nevěří v razantní omezení elektroniky

Nebude tomu jinak ani s příchodem litrové kubatury v roce 2012, aspoň to předpokládá Casey Stoner, jezdec továrního týmu japonské Hondy. Podle Australana je elektronika důležitá pro bezpečnost závodníků a zabránila mnoha pádům a vážným zraněním.

Často slyšíme volání po omezení vlivu elektronických řídících systémů. Ze strany závodníků je to například Valentino Rossi, jenž by se třeba obešel bez řízení trakce. Ale Casey Stoner, který v éře osmistovek dokázal plně využít podpory elektronických systémů si nemyslí, že k nějakému omezení v roce 2012 dojde.

„Jakékoliv změny končí na tom, že s elektronikou je to mnohem bezpečnější,“ řekl Australan. „Eliminuje ty velké highsidery a pokud špatně brzdíte motorem v nájezdu do zatáčky, je to velká pomoc. Pokud netrefíte převody nebo vám odejde motor, tak elektronika hodně pomáhá.“

„Když se u Ducati stalo něco s motorem, automaticky se nastavil bezpečnostní režim, takže to není jen o tom, jak vás může elektronika chránit, ale také nastupuje pokud se děje něco špatného s motorem,“ pokračoval Stoner. „Pokud klesne tlak oleje, motor zastaví, jako bezpečnostní opatření. V otázce bezpečnosti hraje elektronika velkou roli a již zabránila mnoha nehodám.“

Mistr světa z roku 2007, stejně jako ostatní rád jezdí zatáčky smykem, nevidí na tom nic špatného a určitě je to mnohem atraktivnější pro diváky, ale k tomu aby jezdil rychleji to není ten pravý způsob jízdy, jak toho docílit.

23. dubna | Alex Marquez dnes slaví 22 let.
22. dubna | Márquez a jeho další americké vítězství: odkaz
22. dubna | Márquez slaví další americkou výhru: odkaz
22. dubna | Několik jezdců Moto3 upadlo hned krátce po startu: odkaz
22. dubna | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz

Harmonogram

GP Španělska, Jerez
Pátek 4. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 5. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 6. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00