Stoner nevěří v razantní omezení elektroniky

Stoner nevěří v razantní omezení elektroniky

Časy, kdy jezdci na motocyklech bojovali s jejich brutálním výkonem jako jezdci rodea jsou nenávratně pryč, protože stále rostoucí vliv elektroniky zlepšuje nejen kontrolu nad strojem, ale také přináší větší bezpečnost.

Nebude tomu jinak ani s příchodem litrové kubatury v roce 2012, aspoň to předpokládá Casey Stoner, jezdec továrního týmu japonské Hondy. Podle Australana je elektronika důležitá pro bezpečnost závodníků a zabránila mnoha pádům a vážným zraněním.

Často slyšíme volání po omezení vlivu elektronických řídících systémů. Ze strany závodníků je to například Valentino Rossi, jenž by se třeba obešel bez řízení trakce. Ale Casey Stoner, který v éře osmistovek dokázal plně využít podpory elektronických systémů si nemyslí, že k nějakému omezení v roce 2012 dojde.

„Jakékoliv změny končí na tom, že s elektronikou je to mnohem bezpečnější,“ řekl Australan. „Eliminuje ty velké highsidery a pokud špatně brzdíte motorem v nájezdu do zatáčky, je to velká pomoc. Pokud netrefíte převody nebo vám odejde motor, tak elektronika hodně pomáhá.“

„Když se u Ducati stalo něco s motorem, automaticky se nastavil bezpečnostní režim, takže to není jen o tom, jak vás může elektronika chránit, ale také nastupuje pokud se děje něco špatného s motorem,“ pokračoval Stoner. „Pokud klesne tlak oleje, motor zastaví, jako bezpečnostní opatření. V otázce bezpečnosti hraje elektronika velkou roli a již zabránila mnoha nehodám.“

Mistr světa z roku 2007, stejně jako ostatní rád jezdí zatáčky smykem, nevidí na tom nic špatného a určitě je to mnohem atraktivnější pro diváky, ale k tomu aby jezdil rychleji to není ten pravý způsob jízdy, jak toho docílit.

Doporučujeme

Články odjinud