Stoner nevěří v razantní omezení elektroniky

Časy, kdy jezdci na motocyklech bojovali s jejich brutálním výkonem jako jezdci rodea jsou nenávratně pryč, protože stále rostoucí vliv elektroniky zlepšuje nejen kontrolu nad strojem, ale také přináší větší bezpečnost.
Stoner nevěří v razantní omezení elektroniky

Nebude tomu jinak ani s příchodem litrové kubatury v roce 2012, aspoň to předpokládá Casey Stoner, jezdec továrního týmu japonské Hondy. Podle Australana je elektronika důležitá pro bezpečnost závodníků a zabránila mnoha pádům a vážným zraněním.

Často slyšíme volání po omezení vlivu elektronických řídících systémů. Ze strany závodníků je to například Valentino Rossi, jenž by se třeba obešel bez řízení trakce. Ale Casey Stoner, který v éře osmistovek dokázal plně využít podpory elektronických systémů si nemyslí, že k nějakému omezení v roce 2012 dojde.

„Jakékoliv změny končí na tom, že s elektronikou je to mnohem bezpečnější,“ řekl Australan. „Eliminuje ty velké highsidery a pokud špatně brzdíte motorem v nájezdu do zatáčky, je to velká pomoc. Pokud netrefíte převody nebo vám odejde motor, tak elektronika hodně pomáhá.“

„Když se u Ducati stalo něco s motorem, automaticky se nastavil bezpečnostní režim, takže to není jen o tom, jak vás může elektronika chránit, ale také nastupuje pokud se děje něco špatného s motorem,“ pokračoval Stoner. „Pokud klesne tlak oleje, motor zastaví, jako bezpečnostní opatření. V otázce bezpečnosti hraje elektronika velkou roli a již zabránila mnoha nehodám.“

Mistr světa z roku 2007, stejně jako ostatní rád jezdí zatáčky smykem, nevidí na tom nic špatného a určitě je to mnohem atraktivnější pro diváky, ale k tomu aby jezdil rychleji to není ten pravý způsob jízdy, jak toho docílit.

7:06 | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz
6:39 | Ayumu Sasaki byl po své nehodě v kvalifikaci převezen do zdravotního střediska. odkaz
6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz
19. října | Alex Márquez je po velkém pádu z 1. tréninku připraven na 2. trénink. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00