Stoner opět velmi rychlý, Hayden ztrácí jen osm desetin

Jezdci tovární Ducati si v pátečním tréninku nevedli vůbec špatně, Stoner sváděl až do konce bitvu s jezdci Yamahy a Hayden zase chvíli hledal to správné nastavení, což se mu v samotném závěru podařilo.

Australan je s výkonem svého motocyklu velmi spokojený, i když si myslí, že jeho soupeřům dráha v Le Mans vyhovuje o něco více. Nicméně druhý čas na kolo je velmi dobrý výsledek a zítřejší kvalifikace mnohé napoví. Nová Ducati GP10 je v pomalých zatáčkách mnohem plynulejší, což Stonerovi dává velké šance.

„Abych řekl pravdu, dnes to byl dobrý trénink,“ řekl úvodem Casey Stoner. „Začátek byl trošku pomalý, protože jsme testovali nová řídítka. Vyrobili jsme je o dost pevnější, takže pokud se nám teď na dráze stane menší nehoda, máme mnohem větší šanci zvednout motocykl a pokračovat dál.“

„To byl pro nás častý problém v minulosti a i když dnes byly traťové podmínky perfektní, člověk nikdy neví, jak to v Le Mans může dopadnout s počasím! Ze začátku jsme neměli tu správnou pozici, takže jsem strávil nějaký čas její fixací, ale od tohoto okamžiku jsme se již postupně zlepšovali.“

„Ze začátku nebyl kontakt s motocyklem nejlepší, ale ten se okamžitě zlepšil, jakmile byla přední a zadní část motocyklu tužší. Pokaždé, když jedete s takovým nastavením přijdete o část přilnavosti, takže v tomto případě to bylo o tom si pohrát s nastavením zadního tlumení a s tlakem v pneumatice, abychom našli tu část trakce,“ uvedl závěrem Casey Stoner.

Američan Hayden je po prvním tréninku sedmý, což je na okruhu, který mu zrovna nesedí celkem nadějný výsledek. Vzhledem k tomu, že svůj nejlepší čas nastavil až v závěru tréninku je tu naděje na další zlepšení v sobotu dopoledne. Nicméně jeho mechanici dnes museli celkem dost změnit základní nastavení jeho GP10, které mu velmi dobře fungovalo v Kataru a Jerezu.

„Z nějakého důvodu pokaždé, když přijedu do Le Mans se mi ze začátku nedaří a to byl trochu i  dnešní případ,“ uvedl Nicky Hayden. „Před posledním výjezdem tým odvedl skvělou práci, vyměnil určité věci u elektroniky, aby tím zvýšili trakci a snížili kmitání a rovněž změna zadního tlumiče výrazně přispěla k lepšímu pocitu.“

„To mi v posledním kole dalo půl sekundu a kontakt s motocyklem byl mnohem lepší. Zatím jsme od vedoucí skupiny daleko, ale po posledním výjezdu se rozhodně cítím lépe a mám naději, že postupujeme správným směrem. Pokaždé čekám těžký víkend a tento určitě nebude výjimkou, ale po dnešku jsem optimistou,“ ukončil svůj komentář k prvnímu tréninku Nicky Hayden.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00