Stoner opět velmi rychlý, Hayden ztrácí jen osm desetin

Jezdci tovární Ducati si v pátečním tréninku nevedli vůbec špatně, Stoner sváděl až do konce bitvu s jezdci Yamahy a Hayden zase chvíli hledal to správné nastavení, což se mu v samotném závěru podařilo.

Australan je s výkonem svého motocyklu velmi spokojený, i když si myslí, že jeho soupeřům dráha v Le Mans vyhovuje o něco více. Nicméně druhý čas na kolo je velmi dobrý výsledek a zítřejší kvalifikace mnohé napoví. Nová Ducati GP10 je v pomalých zatáčkách mnohem plynulejší, což Stonerovi dává velké šance.

„Abych řekl pravdu, dnes to byl dobrý trénink,“ řekl úvodem Casey Stoner. „Začátek byl trošku pomalý, protože jsme testovali nová řídítka. Vyrobili jsme je o dost pevnější, takže pokud se nám teď na dráze stane menší nehoda, máme mnohem větší šanci zvednout motocykl a pokračovat dál.“

„To byl pro nás častý problém v minulosti a i když dnes byly traťové podmínky perfektní, člověk nikdy neví, jak to v Le Mans může dopadnout s počasím! Ze začátku jsme neměli tu správnou pozici, takže jsem strávil nějaký čas její fixací, ale od tohoto okamžiku jsme se již postupně zlepšovali.“

„Ze začátku nebyl kontakt s motocyklem nejlepší, ale ten se okamžitě zlepšil, jakmile byla přední a zadní část motocyklu tužší. Pokaždé, když jedete s takovým nastavením přijdete o část přilnavosti, takže v tomto případě to bylo o tom si pohrát s nastavením zadního tlumení a s tlakem v pneumatice, abychom našli tu část trakce,“ uvedl závěrem Casey Stoner.

Američan Hayden je po prvním tréninku sedmý, což je na okruhu, který mu zrovna nesedí celkem nadějný výsledek. Vzhledem k tomu, že svůj nejlepší čas nastavil až v závěru tréninku je tu naděje na další zlepšení v sobotu dopoledne. Nicméně jeho mechanici dnes museli celkem dost změnit základní nastavení jeho GP10, které mu velmi dobře fungovalo v Kataru a Jerezu.

„Z nějakého důvodu pokaždé, když přijedu do Le Mans se mi ze začátku nedaří a to byl trochu i  dnešní případ,“ uvedl Nicky Hayden. „Před posledním výjezdem tým odvedl skvělou práci, vyměnil určité věci u elektroniky, aby tím zvýšili trakci a snížili kmitání a rovněž změna zadního tlumiče výrazně přispěla k lepšímu pocitu.“

„To mi v posledním kole dalo půl sekundu a kontakt s motocyklem byl mnohem lepší. Zatím jsme od vedoucí skupiny daleko, ale po posledním výjezdu se rozhodně cítím lépe a mám naději, že postupujeme správným směrem. Pokaždé čekám těžký víkend a tento určitě nebude výjimkou, ale po dnešku jsem optimistou,“ ukončil svůj komentář k prvnímu tréninku Nicky Hayden.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00