Stoner sice vedl celý závod, ale vydechnout si nemohl ani na chvíli

Když se Casey Stoner dostal do čela, tušil, že může vyhrát. Andrea Dovizioso ho ale až do konce nenechal vydechnout. Nicky Hayden vyjel po dobrém startu ve druhém kole z tratě a dojel dvanáctý.
Stoner sice vedl celý závod, ale vydechnout si nemohl ani na chvíli

Casey Stoner je při chuti. Vyhrál Velkou cenu Japonska v Motegi a připsal si druhé vítězství v řadě. Dosáhl 22. výhry v královské kubatuře a na osmém místě historických tabulek vyrovnal Geoffa Duka, Johna Surteese a Kennyho Robertse staršího.Druhému jezdci stáje Ducati Marlboro se po celý víkend nedařilo. Po výletu mimo trať obsadil až dvanácté místo.

Stoner se dostal do čela v úvodním kole a vedení už nepustil. "Tento typ tratě je náročný na předek, snažili jsme se, aby byla motorka stabilnější. Jak jsme zlepšovali předek, zhoršoval se zadek," popisoval Australan nástrahy, kterými motorka prošla při nastavování během víkendu. "Nakonec jsme udělali kompromis. Dali jsme přednost větší trakci před stabilitou při brzdění. Zdá se, že se to vyplatilo."

V ranním warm-upu zkoušel Stoner ještě jinou možnost nastavení, ale ta nefungovala tak dobře. Pro závod se vrátil k verzi z konce kvalifikace. Zpočátku na něho tlačil Andrea Dovizioso. "Když jsem se dostal do čela, říkal jsem si, že bychom měli vyhrát. Nebylo to ale úplně jednoduché. Andrea neustále tlačil. Vždycky, když jsem myslel, že už si můžu vydechnout, opět tu byl a stáhl těch pár desetin, které jsem získal," vzpomínal mistr světa z roku 2007. "Celý závod jsme museli tlačit a až do posledního kola jsem nesměl polevit. Je to pro nás velké vítězství, moje první na této trati. Znamená pro mě hodně."

Hayden, kterého přibrzdil už páteční pád, udělal na poslední chvíli několik změn v nastavení a po startu se cítil dobře. "Možná jsem byl až příliš nažhavený, protože jsem v páté zatáčce druhého kola udělal chybu. Spies přede mnou vyjel z tratě a já ho následoval do kačírku. Cestou zpátky jsme se dotkli, musel jsem se vyhnout velkému obrubníku a ztratil dost času," vysvětloval Američan. Mistr světa z roku 2006 se pak znovu vrátil do rytmu a postupně předjel několik jezdců. "Každý manévr mi trval déle, než bych chtěl, protože jsem si moc nevěřil na brzdách. Kdyby byl závod o pár kol delší, možná bych dojel devátý."

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00