Stoner: U Repsol Hondy jsem velmi spokojený

Mistr světa z roku 2007 je lídrem průběžného hodnocení královské kubatury, kde si po deseti kolech první části letošní sezony vytvořil dvacetibodový náskok před druhým v pořadí Jorge Lorenzem.
Stoner: U Repsol Hondy jsem velmi spokojený

Casey Stoner je letos prvním rokem v barvách tovární stáje Hondy a patří mezi jezdce, kteří dosahují stabilně velmi kvalitních výsledků. Australan jen kromě závodu v Jerezu, kde měl kontakt s Valentinem Rossim, dokázal v každé z dosavadních Grand Prix zajet na stupně vítězů. Po pádu v Assenu má problémy s krčním svalstvem a proto letní přestávka přišla v tu pravou chvíli.

V posledních deseti závodech celkem devět umístění na stupních vítězů a z toho pětkrát první místo. To pro první část sezony nezní vůbec špatně?
Casey Stoner: „Ano. Myslím, že nebýt problému v druhém kole, na stupních vítězů jsme mohli stát v každém z posledních závodů letošní sezony, což jak věřím je opravdu mimořádné. U Repsol Hondy jsem letos velmi spokojený. Motorka funguje skvěle a dokonce i ve dnech, kdy se moc nedařilo nebyla vůbec špatná. To je něco hodně pozitivního. Když máme možnost vyhrát, jsme tam a blízko, takže to nám dává šanci vyhrávat častěji.“

Který z dosavadních závodů u Repsol Hondy preferujete nejvíc?
Casey Stoner: „Řekl bych, že mým favoritem je v této sezoně nepochybně Laguna Seca. Měli jsme tam velmi náročný víkend. Od Assenu, kde jsem zaznamenal těžký pád, jsem trošku trpěl kvůli zranění, protože jsem také znovu spadl na Sachsenringu a věci se pro nás nevyvíjely příznivě. Když jsme dorazili do Laguny, věřil jsem si, ale během víkendu jsme bohužel nebyli schopni získat motocykl, jaký jsme chtěli. Až v samotném závodu se nám podařilo udělat zlepšení, které jsme potřebovali a co nám dodalo jistotu zajet skvělý závod.“

Lorenzo, Pedrosa a vy sám podáváte velmi vyrovnané výkony a máte převahu nad ostatními. Dává to vítězství na vyšší úroveň?
Casey Stoner: „Závodím s těmito jezdci po celou kariéru, takže si myslím, že hodnota vítězství je pokaždé vysoká. Jorge, Dani a já máme tu smůlu, že jsme vyrovnaní ve velmi obtížném období, jednom z vůbec nejtěžších v historii, kde je velmi těžké vyhrát a jsou to určitě skvělé pocity a hluboké emoce, když vyhrajete. Ale poté, co s nimi soupeřím po většinu svého života jsou mé pocity více méně stejné. Když zajedete závod jako v Laguně, máte zvláštní pocit, ale zároveň to bylo stejné, jako při mém prvním vítězství v prvním závodu s Hondou. To bylo něco mimořádného.“

Od této chvíle až do konce sezony, jaké detaily budou rozhodovat o tom, kdo se stane letošním mistrem světa?
Casey Stoner: „Mohl bych říct, že konzistence, ale vzhledem k tomu, jak je to náročné tak si nemyslím, že konzistence vyhraje šampionát. Musíte tam být, vyhrávat závody a riskovat. Myslím, že to by mohlo rozhodnou mistrovství. Snažíme se odvést tu nejlepší práci pokaždé, když vyjedeme na dráhu, ale pokud je den, kdy nejsme schopni vyhrát, potřebujeme se spokojit s druhým místem, třetím nebo nějakým dalším, ale pokaždé se snažíme vyhrát.“

Klepněte pro větší obrázek

Co nám můžete říct o svém motocyklu, co je třeba zlepšit? V posledních závodech jste se možná trápili víc než jste čekali …
Casey Stoner: „Zaznamenali jsme víkendy, které byly trošku záhadné. V Mugellu jsme trošku bojovali s tím, že se nám přehřívaly pneumatiky, což způsobovalo nadměrnou přilnavost u zadní části. Na Sachsenringu jsme se snažili omezit přilnavost, abychom snížili teplotu pneumatik a to není ten správný směr. V Laguně jsme pokračovali stejně, snažili se vyvarovat příliš vysoké teplotě, ale to nebyla správná volba. Točili jsme se prostě v bludném kruhu a snažili se udělali ten potřebný krok vpřed, abychom našli znovu přilnavost a trakci, jenž motorce umožní fungovat požadovaným způsobem, protože jeden z nejlepších rysů Hondy je myslím právě ona trakce. Pokud tento směr nenásledujeme, postrádáme tuto důležitou stránku a proto jsme v těchto posledních závodech trpěli.“

Kde vidíte možná zlepšení? Jak to vypadá s vašim fyzickým problémem?
Casey Stoner: „Teď máme letní přestávku a věřím, že se později budu cítit lépe, protože každým týdnem je to mnohem lepší. Působilo to problémy, ale museli jsme s tím závodit a příliš na to nemysleli. Je tu spousta věcí, které musím zlepšit ve stylu jízdy a také na motocyklu. V posledních závodech jsem se hodně naučil, ale nedostatek zkušenosti s Hondou mi nepomáhá. S většími zkušenostmi bude hezké vědět, že určité nastavení pracuje jistým způsobem a je proto dobré s ním pokračovat ve chvíli, kdy postrádáme přilnavost nebo je těžké zatáčet. Při větších zkušenostech, bychom měli jistě méně špatných momentů, takže si myslím, že s většími zkušenostmi tyto oblasti zlepšíme, protože v posledních závodech to byly naše slabé stránky.“

Co čekáte od druhé poloviny sezony?
Casey Stoner: „Upřímně, to nejlepší, co se může stát je, že bude stejná jako ta první! Dosáhnout  v závěru sezony víc je náš hlavní cíl. Chci dosáhnout ještě víc vítězství, chci do konce sezony odvést maximum. Motorka je dobrá, rychlá, jezdím dobře, ale problém je v tom, že mám velmi silné soupeře, kteří chtějí to samé. Budeme si muset počkat a uvidíme, co můžeme v druhé polovině  udělat, ale jsem si jistý, že to bude těžký šampionát.“

Vaše plány pro dny volna, které teď zbývají do Velké ceny České republiky?
Casey Stoner: „Nemám toho moc, jen se pokusím dát dohromady ze svých zranění a pokud se dokážu dostatečně uzdravit, tak před začátkem druhé části sezony začnu znovu trénovat. Letos jsem od Le Mans buď nemocný nebo zraněný a při takovém stavu je hodně těžké najít si čas na trénink. Vrátit se na dráhu v plné kondici, to by bylo určitě fajn.“

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00