Stonerovi se v sobotu dařilo, Haydenovi vůbec

U Ducati byla nálada v boxech tak napůl, protože zatímco se na straně Stonera slavila první řada, na druhé straně garáže nebyla nálada nejlepší, protože Hayden zajel jen čtrnáctý čas a to znamená až pátou řadu.

Změny, které Ducati provedla z pátku na sobotu Casey Stonerovi umožnily zajet v kvalifikaci třetí čas a do závodu Velké ceny San Marina odstartuje z první řady. Po pátečním výkonu razantní změna a nadějný výkon před závodem, kde si věří na další umístění v první trojce. Úkolem číslo jedna je ale zlepšit cít přední části jeho GP10.

„Dnes jsme pro motorku rozhodně našli něco zajímavého. Dopoledne jsme nasadili zpátky starou přední vidlici a okamžitě byli o sekundu rychlejší, ještě lépe se nám pak dařilo odpoledne,“ řekl Casey Stoner. „Něco jiného jsme zkoušeli na motocyklu číslo jedna, to jsem se necítil dobře, ale na druhé motorce to bylo celkově lepší a okamžitě s ní zajel rychlé kolo.“

„Když jsem později zkoušel trošku zlepšit čas na kolo, zrychlil jsem průjezdy zatáček a přišel o předek v malé zatáčce,“ pokračoval Australan. „Každopádně si starosti nedělám. Musíme jen zlepšit kontakt s předkem motorky, zejména pak v případě prvního stroje, protože v sedle druhé motorky jsem se cítil mnohem lépe, třebaže jsem spadl.“

„Celkově tu motocykl funguje o dost lépe než na rychlejších okruzích, takže jsme před závodem v klidu a uvidíme, co zítra dokážeme zajet. Nevíme sice jaké bude počasí, ale určitě budeme usilovat o pozice na stupních vítězů,“ řekl závěrem Casey Stoner.

Kvalifikační výkon Nicky Haydena jen potvrzuje, že okruh v Misanu pro něho není místem, kde by mohl čekat nějaký výraznější výsledek. V posledních letech se mu tam absolutně nedařilo a letošní rok není vyjímkou. Američan má v Misanu prostě smůlu.

„V kvalifikaci se nám nedařilo hned od začátku,“ řekl zklamaný Nicky Hayden. „Měli jsme několik problémů, které nešly vyřešit a čas na kolo dnes odpoledne prostě nepřišel. Dopoledne jsme získali sekundu na včerejší čas a celkem dost umazali z rozdílu na vedoucí závodníky, takže pro odpoledne jsem si věřil.“

„Bohužel už od začátku to nebylo dobré a my měli pár problémů. Ale bez ohledu na to je naše motorka lepší než čtrnáctá, Casey je v první řadě,“ pokračoval Američan. „Omlouvám se týmu, protože  motocykl byl lepší než já a v domácím závodu Ducati je hrozné startovat tak daleko vzadu a beru za to veškerou zodpovědnost.“

„Před týdnem jsem byl v první řadě a dokonce i tady zajel v některých částech okruhu rychlé časy, jako třeba v druhém sektoru, kde jsem třetí nejrychlejší, ale pak hodně ztrácel. Startovat vzadu není nikdy dobré, ale závod je dlouhý a my do toho dáme maximum,“ řekl závěrem Hayden.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00