Stonerovi se v sobotu dařilo, Haydenovi vůbec

U Ducati byla nálada v boxech tak napůl, protože zatímco se na straně Stonera slavila první řada, na druhé straně garáže nebyla nálada nejlepší, protože Hayden zajel jen čtrnáctý čas a to znamená až pátou řadu.

Změny, které Ducati provedla z pátku na sobotu Casey Stonerovi umožnily zajet v kvalifikaci třetí čas a do závodu Velké ceny San Marina odstartuje z první řady. Po pátečním výkonu razantní změna a nadějný výkon před závodem, kde si věří na další umístění v první trojce. Úkolem číslo jedna je ale zlepšit cít přední části jeho GP10.

„Dnes jsme pro motorku rozhodně našli něco zajímavého. Dopoledne jsme nasadili zpátky starou přední vidlici a okamžitě byli o sekundu rychlejší, ještě lépe se nám pak dařilo odpoledne,“ řekl Casey Stoner. „Něco jiného jsme zkoušeli na motocyklu číslo jedna, to jsem se necítil dobře, ale na druhé motorce to bylo celkově lepší a okamžitě s ní zajel rychlé kolo.“

„Když jsem později zkoušel trošku zlepšit čas na kolo, zrychlil jsem průjezdy zatáček a přišel o předek v malé zatáčce,“ pokračoval Australan. „Každopádně si starosti nedělám. Musíme jen zlepšit kontakt s předkem motorky, zejména pak v případě prvního stroje, protože v sedle druhé motorky jsem se cítil mnohem lépe, třebaže jsem spadl.“

„Celkově tu motocykl funguje o dost lépe než na rychlejších okruzích, takže jsme před závodem v klidu a uvidíme, co zítra dokážeme zajet. Nevíme sice jaké bude počasí, ale určitě budeme usilovat o pozice na stupních vítězů,“ řekl závěrem Casey Stoner.

Kvalifikační výkon Nicky Haydena jen potvrzuje, že okruh v Misanu pro něho není místem, kde by mohl čekat nějaký výraznější výsledek. V posledních letech se mu tam absolutně nedařilo a letošní rok není vyjímkou. Američan má v Misanu prostě smůlu.

„V kvalifikaci se nám nedařilo hned od začátku,“ řekl zklamaný Nicky Hayden. „Měli jsme několik problémů, které nešly vyřešit a čas na kolo dnes odpoledne prostě nepřišel. Dopoledne jsme získali sekundu na včerejší čas a celkem dost umazali z rozdílu na vedoucí závodníky, takže pro odpoledne jsem si věřil.“

„Bohužel už od začátku to nebylo dobré a my měli pár problémů. Ale bez ohledu na to je naše motorka lepší než čtrnáctá, Casey je v první řadě,“ pokračoval Američan. „Omlouvám se týmu, protože  motocykl byl lepší než já a v domácím závodu Ducati je hrozné startovat tak daleko vzadu a beru za to veškerou zodpovědnost.“

„Před týdnem jsem byl v první řadě a dokonce i tady zajel v některých částech okruhu rychlé časy, jako třeba v druhém sektoru, kde jsem třetí nejrychlejší, ale pak hodně ztrácel. Startovat vzadu není nikdy dobré, ale závod je dlouhý a my do toho dáme maximum,“ řekl závěrem Hayden.

22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00