Suppo: Konečně si všichni uvědomili jakým problémům čelíme

V jednáních budou všichni pokračovat během testu v Sepangu.
Suppo: Konečně si všichni uvědomili jakým problémům čelíme
Šéf továrního týmu Ducati Livio Suppo řekl, že výrobci motocyklů v seriálu mistrovství světa budou následovat příkladu Formule 1 a zahájí cestu radikálního snižování nákladů v MotoGP, které se ovšem ve většině případů projeví až v roce 2010.

Setkání výrobců, které proběhlo minulý týden v Japonsku, nepřineslo žádné konkrétní návrhy. Jediné informace, které se po schůzce v Osace dostaly na veřejnost, byly v možném snížení počtu ujetých kilometrů během závodních víkendů a v prodloužení životnosti motorů. Ve srovnání s Formulí 1, kde se již týmy a FIA dohodli na významných změnách, je v tomto mistrovství silničních motocyklů výrazně pozadu.

Livio Suppo potvrdil pravděpodobné zkrácení závodních víkendů a změny v pravidlech technických specifikací pohonných jednotek s tím, že do budoucna budou změny ještě mnohem razantnější.

Pro italský Motorsprint šéf tovární Ducati uvedl: „Pro rok 2009 už budou některá omezení, ale motocykly už byly postavené, takže se v tomto směru nemůžou dělat zázraky.“

„Nicméně jsme se snažili přijít na to, kde by se mohlo něco udělat, aniž bychom někoho poškodili. V praxi je to tak, že největší výdaje souvisí s opotřebením materiálu, zejména v případě motorů a uvědomili jsme si, že jedinou věc, kterou můžeme nyní udělat, je zajistit, aby motocykly strávily na dráze méně času. To znamená méně testovacích dnů, kratší volné tréninky, kvalifikace a motory, které vydrží nejméně dvě Velké ceny.“

„Údržba motorů a samozřejmě náhrada jakéhokoliv druhu součástek, jsou některé z nejdůležitějších bodů finanční bilance. Aby se náklady snížily, potřebujete začít právě tam. V současné době se motor opravuje po každém závodním víkendu, to znamená po ujetí asi šesti set kilometrů. Možná zvládne sedm set kilometrů, ale je nemyslitelné dosáhnout hranice jednoho tisíce kilometrů. To je u všech stejné.“

„Místo toho bychom letos, aspoň dle našeho návrhu, měli zvládnout nejméně dva závody se stejným motorem. V roce 2010 dokonce tři. Ale pro rok 2010 je ještě čas na to, zasáhnout radikálním způsobem. V tuto chvíli to není možné.“

Klepněte pro větší obrázekMusím říct, že zatímco se všichni shodneme na zrušení pondělních testů a zkrácení tréninků, my v Ducati ještě čekáme na odpověď od Japonců, týkající se záležitosti ohledně motoru, který by musel vydržet dva závody. Řekněme, že je to ten nedelikátnější technický problém, takže někteří výrobci si vyžádali nějaký čas na rozmyšlenou. Zhodnotí, zda toho můžou docílit nebo ne. Není na tom nic divného.“

Livio Suppo dále uvedl, že jednání v této záležitosti budou pokračovat během testu v Sepangu a zejména se zaměří na to, co bude nutné udělat pro rok 2010, když dodal: „Je hodně návrhů a my o nich právě teď přemýšlíme.“

„Například můžeme přejít na ocelové brzdy. Můžeme snížit počet motocyklů pro jednotlivé týmy, na dva motocykly plus jeden náhradní. A motory musí zvládnout víc jak jeden závod, před tím než půjdou na údržbu, což znamená velké změny v projektu pro příští rok.“

Když Kawasaki oznámila s okamžitou platností stažení svého továrního týmu z MotoGP, všichni si uvědomili skutečnost, že najít rychlé řešení je za stávající situace životně důležité pro zachování tohoto sportovního odvětví.

„Vypadá to, že si konečně všichni uvědomili jakým problémům musíme čelit. Viděl jsem, že všichni mají vůli pracovat stejným směrem, seriózním a čestným způsobem,“ řekl Suppo a závěrem dodal: „Teď mají všichni na stole návrhy, co vše se může udělat už v tomto roce, takže počkáme na Komisi Grand Prix, aby návrhy převedli do řádných pravidel.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |