Suppo: Konečně si všichni uvědomili jakým problémům čelíme

V jednáních budou všichni pokračovat během testu v Sepangu.
Šéf továrního týmu Ducati Livio Suppo řekl, že výrobci motocyklů v seriálu mistrovství světa budou následovat příkladu Formule 1 a zahájí cestu radikálního snižování nákladů v MotoGP, které se ovšem ve většině případů projeví až v roce 2010.

Setkání výrobců, které proběhlo minulý týden v Japonsku, nepřineslo žádné konkrétní návrhy. Jediné informace, které se po schůzce v Osace dostaly na veřejnost, byly v možném snížení počtu ujetých kilometrů během závodních víkendů a v prodloužení životnosti motorů. Ve srovnání s Formulí 1, kde se již týmy a FIA dohodli na významných změnách, je v tomto mistrovství silničních motocyklů výrazně pozadu.

Livio Suppo potvrdil pravděpodobné zkrácení závodních víkendů a změny v pravidlech technických specifikací pohonných jednotek s tím, že do budoucna budou změny ještě mnohem razantnější.

Pro italský Motorsprint šéf tovární Ducati uvedl: „Pro rok 2009 už budou některá omezení, ale motocykly už byly postavené, takže se v tomto směru nemůžou dělat zázraky.“

„Nicméně jsme se snažili přijít na to, kde by se mohlo něco udělat, aniž bychom někoho poškodili. V praxi je to tak, že největší výdaje souvisí s opotřebením materiálu, zejména v případě motorů a uvědomili jsme si, že jedinou věc, kterou můžeme nyní udělat, je zajistit, aby motocykly strávily na dráze méně času. To znamená méně testovacích dnů, kratší volné tréninky, kvalifikace a motory, které vydrží nejméně dvě Velké ceny.“

„Údržba motorů a samozřejmě náhrada jakéhokoliv druhu součástek, jsou některé z nejdůležitějších bodů finanční bilance. Aby se náklady snížily, potřebujete začít právě tam. V současné době se motor opravuje po každém závodním víkendu, to znamená po ujetí asi šesti set kilometrů. Možná zvládne sedm set kilometrů, ale je nemyslitelné dosáhnout hranice jednoho tisíce kilometrů. To je u všech stejné.“

„Místo toho bychom letos, aspoň dle našeho návrhu, měli zvládnout nejméně dva závody se stejným motorem. V roce 2010 dokonce tři. Ale pro rok 2010 je ještě čas na to, zasáhnout radikálním způsobem. V tuto chvíli to není možné.“

Klepněte pro větší obrázekMusím říct, že zatímco se všichni shodneme na zrušení pondělních testů a zkrácení tréninků, my v Ducati ještě čekáme na odpověď od Japonců, týkající se záležitosti ohledně motoru, který by musel vydržet dva závody. Řekněme, že je to ten nedelikátnější technický problém, takže někteří výrobci si vyžádali nějaký čas na rozmyšlenou. Zhodnotí, zda toho můžou docílit nebo ne. Není na tom nic divného.“

Livio Suppo dále uvedl, že jednání v této záležitosti budou pokračovat během testu v Sepangu a zejména se zaměří na to, co bude nutné udělat pro rok 2010, když dodal: „Je hodně návrhů a my o nich právě teď přemýšlíme.“

„Například můžeme přejít na ocelové brzdy. Můžeme snížit počet motocyklů pro jednotlivé týmy, na dva motocykly plus jeden náhradní. A motory musí zvládnout víc jak jeden závod, před tím než půjdou na údržbu, což znamená velké změny v projektu pro příští rok.“

Když Kawasaki oznámila s okamžitou platností stažení svého továrního týmu z MotoGP, všichni si uvědomili skutečnost, že najít rychlé řešení je za stávající situace životně důležité pro zachování tohoto sportovního odvětví.

„Vypadá to, že si konečně všichni uvědomili jakým problémům musíme čelit. Viděl jsem, že všichni mají vůli pracovat stejným směrem, seriózním a čestným způsobem,“ řekl Suppo a závěrem dodal: „Teď mají všichni na stole návrhy, co vše se může udělat už v tomto roce, takže počkáme na Komisi Grand Prix, aby návrhy převedli do řádných pravidel.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00