Suzuki bude rychlý okruh v Katalánsku vyhovovat

Po nevýrazném začátku sezony bude snad Barcelona místem, kde se nepříjemná situace tovární Suzuki změní k lepšímu a jejich jezdci Loris Capirossi a Álvaro Bautista konečně zabojují o pozice v první desítce.

Po šesti kolech sezony patří jezdecké dvojici tovární Rizla Suzuki poslední a předposlední místo v průběžném hodnocení šampionátu pokud nebudeme počítat Kousuke Akijošiho, který nahradil v Assenu a ještě v Barceloně pojede za zraněného Hiroshi Aoyamau.

Álvaro Bautista pojede v Montmeló svou domácí Grand Prix a věří, že zranění klíční kosti už nebude omezovat jeho výkon. Určitě se bude snažit o maximum, protože nebude chtít jako tovární jezdec skončit poslední před domácím publikem.

„Pár dnů jsem si teď odpočinul a moje ruka teď vypadá mnohem lépe než v Assenu a věřím, že tento víkend už budu mnohem silnější,“ řekl Álvaro Bautista před domácím podnikem v Barceloně. „Barcelona je pro mě výhodná dráha, protože je velmi dlouhá a velmi rychlá, takže nebude tak fyzicky náročná jako Assen.“

„Je to speciální místo pro každého španělského jezdce, protože tam slyšíte všechny fanoušky, kteří vás ženou dopředu, takže být tam je opravdu skvělý pocit,“ pokračoval Bautista. „Vyhrál jsem tam v roce 2006 závod 125ccm a v roce 2009 závod 250ccm, takže mám na tento okruh velmi hezké vzpomínky a vzhledem k tomu, že je to moje domácí Velká cena, budu se snažit získat dobrý výsledek pro sebe a tým. Teď je skutečně potřebujeme, takže to bude dobré místo, kde  s tím začít.“

Loris Capirossi má v Montmeló zajímavý záznam, když loni zajel v Barceloně na pátou příčku s GSV-R a jeho výkony jen několikrát představovaly umístění horší, jak šesté místo. Ital má bojovou náladu a snad už v Barceloně se mu podaří přijít všem problémům na kloub.

„Potřebujeme se co nejdřív vrátit zpátky na dráhu a najít řešení toho, co nás v posledních závodech brzdilo,“ řekl Loris Capirossi, zkušenější z dvojice jezdců Suzuki. „Barcelona je dobrý okruh a vím, že tam můžu zajet dobře stejně, jako že tam GSV-R výborně funguje. Všichni u týmu pracují dost tvrdě v každém závodu, ale právě nyní nemůžeme najít řešení našich problémů.“

„S tak nabitým programem a bez možnosti testování v této fázi sezony nemáme moc šancí provést významnější změny, které by problém vyřešily. Tyto výsledky nejsou dobré pro nikoho, ale jsme pořád plně koncentrovaní na to, co musíme udělat a každý v týmu je stále motivovaný, že dokážeme změnit situaci už brzy k lepšímu,“ uvedl závěrem Loris Capirossi.

9:00 | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.
7:06 | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz
6:39 | Ayumu Sasaki byl po své nehodě v kvalifikaci převezen do zdravotního střediska. odkaz
6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00